Holdings
TIP
Re: Holdings
@Laeka: dank voor je feedback
Ff inzoomen op FCA
Voor de Corona crisis heeft PSA record cijfers neergezet in 2019. De overname van Opel werd een succes. Het geheim van Peugeot Société Anonyme (daar staat de afkorting voor) zit hem onder meer in de manier waarop het bedrijf kosten bespaart door technologie te delen tussen de merken. De huidige CEO Carlos Tavares blijft aan boord en zal ook het nieuwe fusiebedrijf gaan leiden die de 4de grootse auto groep wordt in de wereld ( verkoopvolume). En kostenbesparingen van het fusiebedrijf worden geschat op 3,7 mia.per jaar. Tavares heeft ook op dat vlak een track record en reputatie zoals hij dat bij de overname van Opel heeft getoond.
Dit gezegde zijn, de autobranche heeft en zal nog lijden onder de crisis. Maar de kaarten van het fusiebedrijf liggen niet zo slecht. En de aanwezige cash in de holding is een behoorlijke buffer ...
Tenslotte is dit voor mij een type holding die je koopt en weglegt voor enkele jaren.
Ff inzoomen op FCA
Voor de Corona crisis heeft PSA record cijfers neergezet in 2019. De overname van Opel werd een succes. Het geheim van Peugeot Société Anonyme (daar staat de afkorting voor) zit hem onder meer in de manier waarop het bedrijf kosten bespaart door technologie te delen tussen de merken. De huidige CEO Carlos Tavares blijft aan boord en zal ook het nieuwe fusiebedrijf gaan leiden die de 4de grootse auto groep wordt in de wereld ( verkoopvolume). En kostenbesparingen van het fusiebedrijf worden geschat op 3,7 mia.per jaar. Tavares heeft ook op dat vlak een track record en reputatie zoals hij dat bij de overname van Opel heeft getoond.
Dit gezegde zijn, de autobranche heeft en zal nog lijden onder de crisis. Maar de kaarten van het fusiebedrijf liggen niet zo slecht. En de aanwezige cash in de holding is een behoorlijke buffer ...
Tenslotte is dit voor mij een type holding die je koopt en weglegt voor enkele jaren.
laeka,laeka schreef: ↑28 maart 2020, 18:14 Enkel Tubize noteert met een mooie korting. Het is niet omdat de beurskoersen wat gezakt zijn dat er ineens mooie kortingen zijn he. Hun aandelen in portefeuille zijn bij sommige nog harder gezakt dan de koers van de holding.
Ackermans misschien ook interessant vanwege trackrecord van de rest blijf ik met mijn handjes af.
Ik zou in deze holdings willen beleggen voor de lange termijn.(+ 10jaar)
Vfb heeft ook zo een voorbeeldportefeuille :
Ackermans & van H.
GBL
Gimv
Sofina
TINC
KBC Ancora
Atenor
Elia
Wanneer ik hun aankoopkoersen van 2017 bekijk zitten we daar nu toch al aardig onder wat natuurlijk niets zegt in de huidige crisis of die nog moet gaan komen.
Wat ik mij(en vele andere waarschijnlijk) afvraag is wanneer is dan wel de geschikte moment om in deze holdings in te stappen ?
Morgen wat betere corona cijfers en de koersen vliegen weer naar omhoog. Worden goed geleide holdings wel echte koopjes ?
Diene Agnelli heeft een schitterende zaak gedaan door de groep Peugeot zeer goedkoop !!! binnen te halen. En EXOR zit nu in pole position om hier en daar wat koopjes te doen. Rustig wegleggen voor jaren en als er weer een hype ontstaat dat iedereen Fiat wil kopen op de beurs de winsten binnenhalen en verkopen. Zit zelf in FFP (holding met als belangrijkste actief Peugeot).Phjo01 schreef: ↑29 maart 2020, 14:26 @Laeka: dank voor je feedback
Ff inzoomen op FCA
Wel maar een zeer klein pakket.
Goed geleid? Dan toch enkel SOFINA en Brederode hoor en op lange termijn Ackermans Van Haaren kan je er ook bijrekenen maar dan hebben we het gehad hoor. Als je instapt voor de lange termijn dan is het niet zo belangrijk of je nu Ackermans koopt aan 120 euro of aan 116 euro. Winst halen zal je zowiezo op 10 jaar.ann01 schreef: ↑29 maart 2020, 16:19laeka,laeka schreef: ↑28 maart 2020, 18:14 Enkel Tubize noteert met een mooie korting. Het is niet omdat de beurskoersen wat gezakt zijn dat er ineens mooie kortingen zijn he. Hun aandelen in portefeuille zijn bij sommige nog harder gezakt dan de koers van de holding.
Ackermans misschien ook interessant vanwege trackrecord van de rest blijf ik met mijn handjes af.
Ik zou in deze holdings willen beleggen voor de lange termijn.(+ 10jaar)
Vfb heeft ook zo een voorbeeldportefeuille :
Ackermans & van H.
GBL
Gimv
Sofina
TINC
KBC Ancora
Atenor
Elia
Wanneer ik hun aankoopkoersen van 2017 bekijk zitten we daar nu toch al aardig onder wat natuurlijk niets zegt in de huidige crisis of die nog moet gaan komen.
Wat ik mij(en vele andere waarschijnlijk) afvraag is wanneer is dan wel de geschikte moment om in deze holdings in te stappen ?
Morgen wat betere corona cijfers en de koersen vliegen weer naar omhoog. Worden goed geleide holdings wel echte koopjes ?
En kijk ook eens over de grenzen daar zijn er genoeg parels nu te vinden die goedkoop noteren.
Wat is er volgens u dan mis met holdings zoals Gimv en Gbl?
Een grafiek zegt soms meer dan woorden..
https://www.google.com/search?q=EBR:+GB ... h2ru4Dg1:0
Klik op de maximum termijn!
Voor wie zelf niet zijn huiswerk wenst te maken is dit inderdaad een zeer ideaal aandeel!
Ik denk dat je op basis van die grafiek toch een oneerlijke vergelijking maakt ...laeka schreef: ↑29 maart 2020, 19:10
Een grafiek zegt soms meer dan woorden..
https://www.google.com/search?q=EBR:+GB ... h2ru4Dg1:0
Klik op de maximum termijn!
@ann01
Vermoed, en met alle respect trouwens, dat je dan AVI ( BTEM) niet goed kent. Ze investeren in ondergewaardeerde holdings waar ze denken dat er op termijn meer waarde kan naar boven komen. meestal nemen ze een voldoende groot belang dat hun toelaat om met management in gesprek te gaan ( hetgeen niet altijd lukt) .Nergens spreken ze van defensief.
De ‘dubbele discount’ vandaag ( prijs tov NAV en portefeuillediscount samen) is nog nooit zo groot geweest. ter info: op 12/03 bedroeg deze 47%. Bijna soldenprijzen : 1 kopen en 1 gratis
Vermoed, en met alle respect trouwens, dat je dan AVI ( BTEM) niet goed kent. Ze investeren in ondergewaardeerde holdings waar ze denken dat er op termijn meer waarde kan naar boven komen. meestal nemen ze een voldoende groot belang dat hun toelaat om met management in gesprek te gaan ( hetgeen niet altijd lukt) .Nergens spreken ze van defensief.
De ‘dubbele discount’ vandaag ( prijs tov NAV en portefeuillediscount samen) is nog nooit zo groot geweest. ter info: op 12/03 bedroeg deze 47%. Bijna soldenprijzen : 1 kopen en 1 gratis
Ik denk dat het antwoorden op dergelijke posters dweilen met de kraan open is. Diegene die GIMV en GBL top vinden die moeten dat maar kopen. Eigenaardig dat men op het forum dan komt vragen wat een ander daarvan vindt van deze holdings als men het allemaal beter weet??? Ik ga op dergelijke flauwe kul dan ook niet meer reageren.Phjo01 schreef: ↑29 maart 2020, 23:10 @ann01
De trackrecord van GBL behoort inderdaad niet tot de beste, maar...
het verleden mag je niet zomaar doortrekken naar de toekomst want ze hebben inmiddels een nieuw management met een andere aanpak: een beetje meer dynamisch, wat meer toekomstgericht en met meer private equity.
Als één van de weinige holdings publiceren ze bovendien op wekelijkse basis de NAV. De onderwaardering is nu relatief hoog met een kleine 30%. Als dit aandeel weer de bodem gaat opzoeken koop ik bij.
het verleden mag je niet zomaar doortrekken naar de toekomst want ze hebben inmiddels een nieuw management met een andere aanpak: een beetje meer dynamisch, wat meer toekomstgericht en met meer private equity.
Als één van de weinige holdings publiceren ze bovendien op wekelijkse basis de NAV. De onderwaardering is nu relatief hoog met een kleine 30%. Als dit aandeel weer de bodem gaat opzoeken koop ik bij.
Is de strategische ommezwaai niet ingezet in 2012 ? Vernieuwd kernrecept van actief en gefocust investeren, met een
beetje private equity
beetje private equity
Het gaat inderdaad langzaam bij GBL, maar de uitbreiding van private equity is wel in een hogere versnelling gekomen in 2019 met de overname van Webhelp en nog wat andere transacties. Dit brengt het aandeel private equity al boven de 15%, van minder dan 10% in 2018.