Holdings
TIP
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Re: Holdings
Even gekeken naar deze holding. Wat me opviel:Phjo01 schreef: ↑29 maart 2020, 23:10 @ann01
Vermoed, en met alle respect trouwens, dat je dan AVI ( BTEM) niet goed kent. Ze investeren in ondergewaardeerde holdings waar ze denken dat er op termijn meer waarde kan naar boven komen. meestal nemen ze een voldoende groot belang dat hun toelaat om met management in gesprek te gaan ( hetgeen niet altijd lukt) .Nergens spreken ze van defensief.
De ‘dubbele discount’ vandaag ( prijs tov NAV en portefeuillediscount samen) is nog nooit zo groot geweest. ter info: op 12/03 bedroeg deze 47%. Bijna soldenprijzen : 1 kopen en 1 gratis
-ze nemen vaak posities in andere holdings of private capitals. Betaal je dan geen twee keer werkingskosten. En soms zitten er onder die kapitaalsfondsen dan nog eens opnieuw holdings....
Zo heb bv cosan, soms wel ééns de Brazil-holding genoemd direct gekocht zonder de omweg van AVI
-Discount is nu hoog....mssch is er daar een reden voor ? Private investments zijn niet schuw om bedrijven te overladen met schulden..kan verkeerd uitdraaien in corona tijden.
-De bedrijven waarin ze investeren lijken me niet altijd zoals bij sofina gericht op een disruptive kansen. Vb een van de weinige directe aandelen is schalie olie. Zelfs al stijgt de olieprijs spectaculair dan nog is dit volgens mij een doodlopende straat. In de meest staten van US is alternatieve energie nu goedkoper dan de prijs nodig om schalie boven te krijgen...en dan zonder de sanering nadien.
Zoals de meesten hier al weten, belegt Brederode zijn middelen in private equity funds en in degelijke beursgenoteerde aandelen.
Wat mij opviel bij de laatste categorie is dat ze in 2019 Enel aankochten (relatief stabiel dit jaar) en de volgende aandelen verkochten: Eni (olie), Rolls Royce (vliegtuigsector) en Ageas.
Beschikken ze daar dan toch wél over een glazen bol?
Wat mij opviel bij de laatste categorie is dat ze in 2019 Enel aankochten (relatief stabiel dit jaar) en de volgende aandelen verkochten: Eni (olie), Rolls Royce (vliegtuigsector) en Ageas.
Eni en Rolls Royce goeie zet, Ageas is al terug aan het stijgen.dreamy schreef: ↑30 maart 2020, 15:53 Zoals de meesten hier al weten, belegt Brederode zijn middelen in private equity funds en in degelijke beursgenoteerde aandelen.
Zet alle vier eens samen, in een grafiekje, vanaf 2016, dan zal de mist in uw glazen bol, ook optrekken…dreamy schreef: ↑30 maart 2020, 15:53 Zoals de meesten hier al weten, belegt Brederode zijn middelen in private equity funds en in degelijke beursgenoteerde aandelen.
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Natuurlijk betaal je voor AVI global Trust kosten. Ter info ik heb er geen! Maar Avi global Trust is ideaal voor wie weinig van holdings afweet of er geen tijd voor heeft om alles zelf op te volgen. En euh… hun gemiddeld beursresultaat mag gezien worden he en dit is inclusief slechte beursjaren! Er zullen er hier heel weinig zijn die zulke resultaten kunnen voorleggen als men alles in rekening brengt.JulusCesar schreef: ↑30 maart 2020, 15:11 ]
Even gekeken naar deze holding. Wat me opviel:
-ze nemen vaak posities in andere holdings of private capitals. Betaal je dan geen twee keer werkingskosten. En soms zitten er onder die kapitaalsfondsen dan nog eens opnieuw holdings....
Zo heb bv cosan, soms wel ééns de Brazil-holding genoemd direct gekocht zonder de omweg van AVI
Waarom heb ik er geen op dit moment? Ik doe het liever zelf en dat grote pakket in Japanse aandelen stoort me wat.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Er van uitgaande dat ik niets weet van beleggen wil ik graag met u delen hoe enkele aandelen evalueren in mijn portefeuille vandaag:
Avi -28%
Gbl -15.80%
Avh -1.27%
Brederode + 47,3%
Sofina + 16.3%
Berkshire B – 9.9%
Naast Brederode en Sofina staat er nog een vastgoed aandeel in de plus. Wellicht hebben jullie meer in de plus staan. Maar ik doe het hiermee…en blijf gezond, zonder dat heeft het geen enkele waarde om nog te schrijven over beleggen toch?
Avi -28%
Gbl -15.80%
Avh -1.27%
Brederode + 47,3%
Sofina + 16.3%
Berkshire B – 9.9%
Naast Brederode en Sofina staat er nog een vastgoed aandeel in de plus. Wellicht hebben jullie meer in de plus staan. Maar ik doe het hiermee…en blijf gezond, zonder dat heeft het geen enkele waarde om nog te schrijven over beleggen toch?
-
- Hero Member
- Contacteer:
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Kijk naar het aantal ''gone" het aantal "cases" zeg niets, niet elk land heeft de mogelijkheid om elke patiënt te controleren. In het geval van de Benelux wordt men enkel gecontroleerd bij binnenkomst in ziekenhuis....Ik concludeer dat Duitsland in Europa het ''best'' goed doet. Waar ligt dat aan?
Kijk naar het aantal ''gone" het aantal "cases" zeg niets, niet elk land heeft de mogelijkheid om elke patiënt te controleren. In het geval van de Benelux wordt men enkel gecontroleerd bij binnenkomst in ziekenhuis....Ik concludeer dat Duitsland in Europa het ''best'' goed doet. Waar ligt dat aan?
Ik heb een vraagje over de kosten van trusts. Scottish Mortgage Investment Trust (SMT) staat al effe op mijn aankooplijstje. Het was me de voorbije weken hierbij al opgevallen dat, wanneer ik bij Binck een aankooporder wil ingeven, de kostenschatting niet alleen de totale aankoopkosten en taksen weergeeft, maar ook nog eens kosten op 3 en 5 jaar. Op bijgevoegde printscreen zie je deze vermeld staan. Wat zijn deze 112€ op 3 jaar en 187€ op 5 jaar?
Wanneer ik als tweede dan eens een aankooporder van de hier besproken AVI Global Trust simuleer, dan zijn de vermelde kosten op 3 en 5 jaar zelfs respectievelijk 258€ en 431€!!
Wanneer ik tenslotte een aankoop simuleer van Lindsell Train Inv trust, dan worden bij deze trust dan weer helemaal geen kosten weergegeven op 3 en 5 jaar...
Kan iemand mij hier enige uitleg over verschaffen?
Wanneer ik als tweede dan eens een aankooporder van de hier besproken AVI Global Trust simuleer, dan zijn de vermelde kosten op 3 en 5 jaar zelfs respectievelijk 258€ en 431€!!
Wanneer ik tenslotte een aankoop simuleer van Lindsell Train Inv trust, dan worden bij deze trust dan weer helemaal geen kosten weergegeven op 3 en 5 jaar...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Op die GBL kom ik ook niet meer terug. Ik heb het hier ook al mooi genoeg uitgelegd.laeka schreef: ↑30 maart 2020, 09:57 Ik denk dat het antwoorden op dergelijke posters dweilen met de kraan open is. Diegene die GIMV en GBL top vinden die moeten dat maar kopen. Eigenaardig dat men op het forum dan komt vragen wat een ander daarvan vindt van deze holdings als men het allemaal beter weet??? Ik ga op dergelijke flauwe kul dan ook niet meer reageren.
Wel je hebt 100% gelijk. Dat is verspilde moeite om iemand iets bij te leren die een brol aandeel zoals bv. GBL en AB inbev en zo voort als beurslieveling heeft. Ze houden van zwakke sectoren en dus ook van cyclische brol zoals Solvay , Xfab , Balta enz. Vooral Belgie is een kampioen van de brolaandelen. Komt ook door al die cyclische bedrijven die er noteren.
Dat zijn countertrendaandelen. Dus alleen maar soms een mooie bounce en dan terug zeer lange tijd blijven hangen en soms zelfs hevig dalen.
Hoe komen ze aan die namen van die brolaandelen waarvan zij denken dat het toppers zijn? Vroeger dachten ze dat zelfs van Nyrstar. Lezen ze dat ergens of zo? Ik zal het nooit begrijpen.
Die mensen zouden eigenlijk alleen maar een S&P ETF mogen kopen. Bescherm ze om van individuele aandelen af te blijven.
veel holdings in Belgie
Met S&P500 of CNDX kan je ook wel eens stevig in het rood gaan hoor. Volgens mij zijn we daar niet ver van af.Dirk2 schreef: ↑30 maart 2020, 23:01Op die GBL kom ik ook niet meer terug. Ik heb het hier ook al mooi genoeg uitgelegd.laeka schreef: ↑30 maart 2020, 09:57 Ik denk dat het antwoorden op dergelijke posters dweilen met de kraan open is. Diegene die GIMV en GBL top vinden die moeten dat maar kopen. Eigenaardig dat men op het forum dan komt vragen wat een ander daarvan vindt van deze holdings als men het allemaal beter weet??? Ik ga op dergelijke flauwe kul dan ook niet meer reageren.
Wel je hebt 100% gelijk. Dat is verspilde moeite om iemand iets bij te leren die een brol aandeel zoals bv. GBL en AB inbev en zo voort als beurslieveling heeft. Ze houden van zwakke sectoren en dus ook van cyclische brol zoals Solvay , Xfab , Balta enz. Vooral Belgie is een kampioen van de brolaandelen. Komt ook door al die cyclische bedrijven die er noteren.
Dat zijn countertrendaandelen. Dus alleen maar soms een mooie bounce en dan terug zeer lange tijd blijven hangen en soms zelfs hevig dalen.
Hoe komen ze aan die namen van die brolaandelen waarvan zij denken dat het toppers zijn? Vroeger dachten ze dat zelfs van Nyrstar. Lezen ze dat ergens of zo? Ik zal het nooit begrijpen.
Die mensen zouden eigenlijk alleen maar een S&P ETF mogen kopen. Bescherm ze om van individuele aandelen af te blijven.
Bedankt voor deze serieuze analyse!Dirk2 schreef: ↑30 maart 2020, 23:01 Op die GBL kom ik ook niet meer terug. Ik heb het hier ook al mooi genoeg uitgelegd.
Ik ben benieuwd wanneer die technische brol eindelijk eens een nuttig concreet koopadvies gaat opleveren, b.v. voor een specifiek aandeel.
Aandelen afkraken die het in het verleden niet goed gedaan hebben is niet zo moeilijk. Dat begrijpen we in elk geval wél.
Ik ben ook zeer benieuwd naar de uitleg hierover. Indien niemand hierop reageert zal ik Binck eens raadplegen. Wel lange wachttijden op dit momentlandethk schreef: ↑30 maart 2020, 21:43 Ik heb een vraagje over de kosten van trusts. Scottish Mortgage Investment Trust (SMT) staat al effe op mijn aankooplijstje. Het was me de voorbije weken hierbij al opgevallen dat, wanneer ik bij Binck een aankooporder wil ingeven, de kostenschatting niet alleen de totale aankoopkosten en taksen weergeeft, maar ook nog eens kosten op 3 en 5 jaar. Op bijgevoegde printscreen zie je deze vermeld staan. Wat zijn deze 112€ op 3 jaar en 187€ op 5 jaar?
Edit: vraag gesteld aan Binck hierover via email. Ik hou jullie op de hoogte
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Natuurlijk heb je hier gelijk. Ik had er bij moeten schrijven "voor de echt lange termijn" of alleen instappen met een market timing indicator, zoals die van Verhelle: https://www.vfb.be/Vfb/marktindicator-v ... e-verhelle
Die van VV staat ook nog steeds op rood. Alle lange termijn marketindicatoren want dit zijn allemaal breadth indicatoren.
Bv. Wat is de buy to sell ratio met het aantal aandelen boven de 200MA enz.
En met je laatste zin kan je ook gelijk hebben, want we zijn vandaag aan maar liefst 3 soorten weerstanden gekomen op de S&P waar men direct op reageerde. De grootste stijgingen komen ook steeds tijdens beremarkten voor.
Ok, bedankt! Ik was ook van plan om Binck te contacteren maar wou eerst hier even eens horen of iemand me uitleg kon verschaffen...Wimpies schreef: ↑31 maart 2020, 11:19Ik ben ook zeer benieuwd naar de uitleg hierover. Indien niemand hierop reageert zal ik Binck eens raadplegen. Wel lange wachttijden op dit momentlandethk schreef: ↑30 maart 2020, 21:43 Ik heb een vraagje over de kosten van trusts. Scottish Mortgage Investment Trust (SMT) staat al effe op mijn aankooplijstje. Het was me de voorbije weken hierbij al opgevallen dat, wanneer ik bij Binck een aankooporder wil ingeven, de kostenschatting niet alleen de totale aankoopkosten en taksen weergeeft, maar ook nog eens kosten op 3 en 5 jaar. Op bijgevoegde printscreen zie je deze vermeld staan. Wat zijn deze 112€ op 3 jaar en 187€ op 5 jaar?
Edit: vraag gesteld aan Binck hierover via email. Ik hou jullie op de hoogte