Holdings
TIP
Re: Holdings
Brederode is zo gezakt na een goede publicatie van de jaarcijfers (-3,23%)… heeft iemand een idee waarom de jaarresultaten door de beleggers niet geapprecieerd worden?
Hoe was het ook alweer? Buy the rumor, sell the news...
Grosso modo:
als de cijfers tegenvallen, daalt de koers fors;
als de cijfers naar verwachting of iets beter zijn, daalt de koers licht (door winstnemingen?);
als de cijfers echt duidelijk beter zijn dan verwacht, stijgt de koers.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Luxempart: ooit aangekocht, toch weer verkocht toen ik uit de kosten was. Zonder winst maar ook zonder verlies.
Ik begrijp Luxempart niet, kan wel erg laag gaan...volumes......zijn...strange.
Afblijven in mijn ogen of u moet begrijpen hoe het in elkaar zit; ik begrijp het niet!
Luxempart is voor kenners......zonder meer.....Ik ben geen kenner.
Ik begrijp Luxempart niet, kan wel erg laag gaan...volumes......zijn...strange.
Afblijven in mijn ogen of u moet begrijpen hoe het in elkaar zit; ik begrijp het niet!
Luxempart is voor kenners......zonder meer.....Ik ben geen kenner.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Brederode zo gezakt? Vertel; ik koop ze onmiddellijk weer wanneer ze rond Euro 60 staan! *wink* Wellicht droom ik....
Jozefien1969 schreef: ↑14 april 2020, 21:20 Brederode zo gezakt? Vertel; ik koop ze onmiddellijk weer wanneer ze rond Euro 60 staan! *wink* Wellicht droom ik....
Dit hebben wij al gemeen!
Ook kijk ik ernaar uit dat GBL deftig naar beneden gaat, graag tussen 50 en 60 € liefst!
Klein lichtpuntje is dat Adidas (trouwe dividendbetaler), één van de bedrijven die GBL heeft geen dividend mag uitkeren omdat het een lening heeft aangevraagd bij Duitse ontwikkelingsbank...
Ackermans Van Haaren heeft een flink pakket Sipef bijgekocht. Ook de vrouw van de bestuurder van Sipef deed dat.
Ackermans zou beter zijn beloofde dividend (toch minstens deels) uitbetalen, nu doorbreken ze een mooie reeks en schenden ze het vertrouwen van veel aandeelhouders. Doet me denken aan Brederode in 2003.
Moest het nu een bedrijf in problemen zijn, OK, maar dat is het niet.
Het is nog maar april. Als de situatie wat opklaart kunnen ze rond eind dit jaar alsnog uitbetalen.
Als ze de cash aanwenden en dingen zoals Sipef op bodemkoersen aankopen heb ik daar geen probleem mee. Spijtig is wel dat ze het eerder aankondigen en dan hun staart weer intrekken.VTEC schreef: ↑15 april 2020, 11:51 Ackermans zou beter zijn beloofde dividend (toch minstens deels) uitbetalen, nu doorbreken ze een mooie reeks en schenden ze het vertrouwen van veel aandeelhouders. Doet me denken aan Brederode in 2003.
Hallo
Voor de geïnteresseerden in verband met NAV van Belreca:
Intrensieke waarde 31/12 171,62 € Koers: 108,00 € NAV: 37,07%
Intrensieke Waarde 09/04 143,62 € Koers:100,00 € NAV: 30,37%
Korting is dus wat teruggelopen naar 30%.
De interne portefeuille is sinds begin dit jaar met 16,76% gedaald.
Heb vandaag bijgekocht aan 100€ voor de lange termijn .
Mvg,
Bas
Voor de geïnteresseerden in verband met NAV van Belreca:
Intrensieke waarde 31/12 171,62 € Koers: 108,00 € NAV: 37,07%
Intrensieke Waarde 09/04 143,62 € Koers:100,00 € NAV: 30,37%
Korting is dus wat teruggelopen naar 30%.
De interne portefeuille is sinds begin dit jaar met 16,76% gedaald.
Heb vandaag bijgekocht aan 100€ voor de lange termijn .
Mvg,
Bas
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
KBC Ancora - Tubize - ASML - Exor - GIMV - Recticel - EVS - Melexis - Prosus - Alphabet - META
Goeiedag, wat vinden jullie van de idee om maandelijks systematisch te beleggen in Sofina en Brederode? Bv iedere 1e beursdag van de maand emotieloos voor een vast bedrag aandelen van deze 2 holdings kopen. Ik heb dit gesimuleerd in Excell van 2000 tot nu, dan had je een gemiddeld jaarlijks rendement behaald van ongeveer 17.5 % en met wederbelegging van de dividenten ongeveer 18.5% Op 20 jaar tijd zou je totale geinvesteerde kapitaal met een factor van ongeveer 3,7 vermenigvuldigd zijn. Ipv mijn geld te laten beleggen door fondsenmanagers, deze 2 kwaliteitsholdings mijn geld laten beleggen, zonder in- en uitstap- en beheerskosten en met een beetje jaarlijks divident. Graag jullie visie voor een jonge startende belegger die maandelijks huurgelden en deel van salaris wens te investeren voor de lange termijn.
Dat zou zeker geen slechte strategie zijn, beide holdings worden goed beheerd, hebben een mooie portefeuille en goede spreiding. Maar je succes is wel afhankelijk van de bedragen waarmee je systematisch wil instappen als beginnende belegger. Als je elke maand EUR 100 wil kopen, ga je al snel veel kosten maken en een deel van je rendement inleveren.Roger123 schreef: ↑16 april 2020, 16:41 Goeiedag, wat vinden jullie van de idee om maandelijks systematisch te beleggen in Sofina en Brederode? Bv iedere 1e beursdag van de maand emotieloos voor een vast bedrag aandelen van deze 2 holdings kopen. Ik heb dit gesimuleerd in Excell van 2000 tot nu, dan had je een gemiddeld jaarlijks rendement behaald van ongeveer 17.5 % en met wederbelegging van de dividenten ongeveer 18.5% Op 20 jaar tijd zou je totale geinvesteerde kapitaal met een factor van ongeveer 3,7 vermenigvuldigd zijn. Ipv mijn geld te laten beleggen door fondsenmanagers, deze 2 kwaliteitsholdings mijn geld laten beleggen, zonder in- en uitstap- en beheerskosten en met een beetje jaarlijks divident. Graag jullie visie voor een jonge startende belegger die maandelijks huurgelden en deel van salaris wens te investeren voor de lange termijn.
Geen garantie op dezelfde resultaten de komende jaren..Roger123 schreef: ↑16 april 2020, 16:41 Goeiedag, wat vinden jullie van de idee om maandelijks systematisch te beleggen in Sofina en Brederode? Bv iedere 1e beursdag van de maand emotieloos voor een vast bedrag aandelen van deze 2 holdings kopen. Ik heb dit gesimuleerd in Excell van 2000 tot nu, dan had je een gemiddeld jaarlijks rendement behaald van ongeveer 17.5 % en met wederbelegging van de dividenten ongeveer 18.5% Op 20 jaar tijd zou je totale geinvesteerde kapitaal met een factor van ongeveer 3,7 vermenigvuldigd zijn. Ipv mijn geld te laten beleggen door fondsenmanagers, deze 2 kwaliteitsholdings mijn geld laten beleggen, zonder in- en uitstap- en beheerskosten en met een beetje jaarlijks divident. Graag jullie visie voor een jonge startende belegger die maandelijks huurgelden en deel van salaris wens te investeren voor de lange termijn.
Als ik holdings zou moeten selecteren, zou ik inderdaad wel voor Sofina, Ackermans & v.h. en Brederode gaan.