Holdings
TIP
Re: Holdings
Ik moet zeggen dat Sofina momenteel toch wel de rots in de branding is in mijn portfolio momenteel. Op zich valt de performance van mijn porfolio wel mee met al deze turbulentie de laatste tijd. Als hoeksteen of fundamenten van mijn portfolio heb ik 6 holdings, en dit helpt toch wel in deze tijden.
Van de lagere prijzen heb ik in ieder geval gebruik gemaakt om er wat bij te kopen.
Mvg,
Geblin
Van de lagere prijzen heb ik in ieder geval gebruik gemaakt om er wat bij te kopen.
Mvg,
Geblin
Ook niet-Belgische holdings in portefeuille ?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Welke holdings heb je bijgekocht? Welke Belgische holdings zijn volgens jullie nog koopwaardig momenteel?Geblin schreef: ↑28 april 2020, 08:50 Ik moet zeggen dat Sofina momenteel toch wel de rots in de branding is in mijn portfolio momenteel. Op zich valt de performance van mijn porfolio wel mee met al deze turbulentie de laatste tijd. Als hoeksteen of fundamenten van mijn portfolio heb ik 6 holdings, en dit helpt toch wel in deze tijden.
Mvg,
Geblin
Bij Sofina hollen de insiders momenteel naar buiten hoor (zie site FSMA - insider transactions)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vtec dank u wel voor uw info. Ik ga het bestuderen. Flow het is niet duidelijk wat gij nu wil weten?
-
- Hero Member
- Contacteer:
https://www.trivano.com/aandeel/sofina.212.insiders
Ok, wellicht Sofina verkopen wanneer het Euro 230,00 staat? Het blijf maar hangen op Euro 224,00 overigens.
Of toch niet verkopen....
Het is toch raar dat de meeste aandelen nog altijd lager staan dan voor Corona, Sofina niet; of het moet heel goed zijn of er is iets anders aan het spelen. Ik ben een leek, ik weet het niet.
In de hoop dat Carnaygee een antwoord geeft.......die weet veel meer dan ik ooit. Kopen of verkopen?
Ok, wellicht Sofina verkopen wanneer het Euro 230,00 staat? Het blijf maar hangen op Euro 224,00 overigens.
Of toch niet verkopen....
Het is toch raar dat de meeste aandelen nog altijd lager staan dan voor Corona, Sofina niet; of het moet heel goed zijn of er is iets anders aan het spelen. Ik ben een leek, ik weet het niet.
In de hoop dat Carnaygee een antwoord geeft.......die weet veel meer dan ik ooit. Kopen of verkopen?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bij Sofina heeft sinds 2018 niemand gekocht alleen maar verkocht. Dat kan veel betekenen waarover we niet oordelen kunnen toch?
https://www.wendelgroup.com/sites/defau ... del_en.pdf
Net asset value as of March 31, 2020: €5,280 million or €118.2 per share.
Sinds zijn low begin april (66 euro oftewel décote van 45%) is de décote opnieuw verkleind naar een 33% vandaag. Blijkbaar hebben toch bepaalde mensen sneller toegang tot informatie in press releases
Net asset value as of March 31, 2020: €5,280 million or €118.2 per share.
Sinds zijn low begin april (66 euro oftewel décote van 45%) is de décote opnieuw verkleind naar een 33% vandaag. Blijkbaar hebben toch bepaalde mensen sneller toegang tot informatie in press releases
Hebben intraday zelf even 55€ gestaan, jammer genoeg is dat order bij mij toen niet afgegaan.
Helaas hier deze kans ook laten voorbij gaan. Zou mijn gemiddelde aankoopprijs deftig kunnen hebben laten dalen
Die info stond hier sinds 19 maart gewoon openbaar hoor, en was dan nog een onderschatting Ik heb mijn tweede schijf toen op €55,5 gekocht. Het lukt zelden, maar als je ergens een pareltje kan bodemvissen voelt dat toch heel goed achteraf.DeZatteNonkel schreef: ↑19 maart 2020, 06:35 Uitgaande van 35% daling tov de gepubliceerde NAV kom je op €108 per aandeel. Dat impliceert een korting van 42,6%, uitgaande van mijn eigen cost basis. En dat voor een goed geleide holding met €1,9 miljard cash en Bureau Veritas als grootste participatie. De dividend yield van 4,6% natuurlijk niet vergeten. Een stijging van 3,6% in volle coronapaniek. Je kan slechter zitten.
@ costaadeje: Ik heb investor AB, Gimv en GBL bijgekocht.
Vandaag is trouwens bekend gemaakt dat Ackermans in een consortium zit om Royal IHC over te nemen. Hal zit hier trouwens ook in.
Mvg,
Geblin
Vandaag is trouwens bekend gemaakt dat Ackermans in een consortium zit om Royal IHC over te nemen. Hal zit hier trouwens ook in.
Mvg,
Geblin
Zijn er onder jullie die proberen te handelen los van alle emoties? En die daar een soort van systeem voor hebben?
Hoe doen jullie dat dan? (Ik veronderstel hier dat persoon periodiek kan bij beleggen & die al x-holdings in portefeuille heeft)
Ik denk dan bv aan:
- aankopen bij holding met momenteel de laagste huidige waarde in portefeuille?
- verkopen van de gehele waarde van een holding als er niet genoeg rendement is?
Hoe doen jullie dat dan? (Ik veronderstel hier dat persoon periodiek kan bij beleggen & die al x-holdings in portefeuille heeft)
Ik denk dan bv aan:
- aankopen bij holding met momenteel de laagste huidige waarde in portefeuille?
- verkopen van de gehele waarde van een holding als er niet genoeg rendement is?
Het gaat niet specifiek over holdings, maar zeezout heeft daar een methode voor.
zeezoutjes-versus-de-bel20-tracker-t19117.html
Wat holdings betreft, vrees ik dat er in België te weinig goede holdings zijn om er een systeem van te maken om er in te beleggen. Als men internationaal bekijkt dan lijkt zo'n systeem me ook moeilijk toe te passen. Het is dan nog moeilijker om te bepalen welke geschikt zijn voor dat systeem.
Wat holdings betreft, vrees ik dat er in België te weinig goede holdings zijn om er een systeem van te maken om er in te beleggen. Als men internationaal bekijkt dan lijkt zo'n systeem me ook moeilijk toe te passen. Het is dan nog moeilijker om te bepalen welke geschikt zijn voor dat systeem.
Bedankt, ik ga dat eens verder bekijken.MoreOrLess schreef: ↑1 mei 2020, 09:11 Het gaat niet specifiek over holdings, maar zeezout heeft daar een methode voor.
Inderdaad nog moeilijker voor holdings.
Voor herbalanceren & verkoop van holdings is het eventueel nog "makkelijk" een systeem te vinden, maar het moeilijkste lijkt mij als je ook de emotie wil halen uit een eerste aankoop van een holding.