Holdings
TIP
Re: Holdings
Gekocht aan 184, domweg verkocht aan 201.
Na wachten op een daling toch beslist om deel opnieuw te kopen aan 215 (ook al was het al relatief duur dacht ik toen) en met de bedoeling om bij te kopen als ze nog eens onder 200 zouden gaan.
Momenteel gezien dus toch een goede zet geweest om niet te wachten op die daling. Alleen zal dat bijkopen niet voor direct zijn.
Na wachten op een daling toch beslist om deel opnieuw te kopen aan 215 (ook al was het al relatief duur dacht ik toen) en met de bedoeling om bij te kopen als ze nog eens onder 200 zouden gaan.
Momenteel gezien dus toch een goede zet geweest om niet te wachten op die daling. Alleen zal dat bijkopen niet voor direct zijn.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Hmm, wie kiest verliest. Ik twijfelde tussen Sofina en Brederode en heb voor Brederode gekozen. Die zijn slechts licht gestegen sinds ik ze aankocht in vergelijking met Sofina (momenteel +7,11% sinds aankoop) .
Gekocht aan € 116, maar ik heb ook Solvay gekocht aan € 96...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zowel Brederode als Sofina zijn in mijn ogen prima aandelen. Ook ik heb Sofina ''goedkoop" kunnen kopen. Ik vergeef het mijzelf niet dat ik zo voorzichtig was en maar een klein aantal heb gekocht. Maar goed achteraf weet iedereen het beter.
GBL noteert met een korting van 30%, Sofina met een premie van 25%. Wie is koopwaardiger?
Ik heb zelf dit jaar wel GBL bijgekocht en geen Sofina.
Voorlopig blijkt dit een vergissing te zijn geweest, maar ik heb mijn aandelen Sofina destijds voor minder dan €100 gekocht en heb te lang geaarzeld om bij te kopen.
Ik heb zelf dit jaar wel GBL bijgekocht en geen Sofina.
Voorlopig blijkt dit een vergissing te zijn geweest, maar ik heb mijn aandelen Sofina destijds voor minder dan €100 gekocht en heb te lang geaarzeld om bij te kopen.
Van GBL gesproken.
Een van hun kern investeringen Umicore ( 8% van de Intrinsieke waarde GBL) krijgt concurrentie.
Een van hun kern investeringen Umicore ( 8% van de Intrinsieke waarde GBL) krijgt concurrentie.
Sofina is een schitterend bedrijf, maar geprijsd om perfect te presteren.
Ik heb afgelopen maanden van de corona-crisis gebruik gemaakt om enkele aristokraten-familie-holdings te kopen in Londen, nml. Caledonia en Witan. Ook Avi global trust en Murray int. blijven mij bekoren. Ik ben voorstander om aandelen te kopen met een stabiel, liefst stijgend dividend. Ik laat deze aangroeien en bij opmerkelijke dalingen, koop ik bij.
Ik heb afgelopen maanden van de corona-crisis gebruik gemaakt om enkele aristokraten-familie-holdings te kopen in Londen, nml. Caledonia en Witan. Ook Avi global trust en Murray int. blijven mij bekoren. Ik ben voorstander om aandelen te kopen met een stabiel, liefst stijgend dividend. Ik laat deze aangroeien en bij opmerkelijke dalingen, koop ik bij.
Bedankt voor deze interessante info !Jamo schreef: ↑1 juni 2020, 17:52 Sofina is een schitterend bedrijf, maar geprijsd om perfect te presteren.
Winstnemingen wellicht, de stijging was wel erg hard in een keer.
Voor wat betreft de premie, de NAV is geen statisch getal natuurlijk. Ook deze stijgt of daalt afhankelijk van de ontwikkelingen. Op basis van de portefeuille (veel focus op online, sectoren en regio's die minder geraakt zijn of alweer herstellende zijn) lijkt het me aannemelijk dat de NAV hoger is dan de laatst bekend gemaakte.
Je moet dat niet op 1 dag bekijken, maar over de (zeer) lange termijn.michael25 schreef: ↑1 juni 2020, 21:18Winstnemingen wellicht, de stijging was wel erg hard in een keer.
Voor wat betreft de premie, de NAV is geen statisch getal natuurlijk. Ook deze stijgt of daalt afhankelijk van de ontwikkelingen. Op basis van de portefeuille (veel focus op online, sectoren en regio's die minder geraakt zijn of alweer herstellende zijn) lijkt het me aannemelijk dat de NAV hoger is dan de laatst bekend gemaakte.
Dat is waar maar ik koop liever aan 160 euro enkele maanden terug dan aan 240 euro nu. En wat is zeer lange termijn? Bij GBL stonden de koersen in 2006 en 2007 nog een pak hoger dan nu.delaby schreef: ↑1 juni 2020, 22:12Je moet dat niet op 1 dag bekijken, maar over de (zeer) lange termijn.michael25 schreef: ↑1 juni 2020, 21:18
Winstnemingen wellicht, de stijging was wel erg hard in een keer.
Intéressant artikel met beste investment trusts overheen de jaren. And the winner is ........(tromgeroffel) .....Scottisch Mortgage. Verklaart onmiddellijk zijn premium waartegen die noteert.
Trouwens een boeiende blog met veel informatie!
https://www.itinvestor.co.uk/2020/06/20 ... #more-3790
Trouwens een boeiende blog met veel informatie!
https://www.itinvestor.co.uk/2020/06/20 ... #more-3790