Holdings
TIP
Re: Holdings
Inderdaad een aanrader van formaat : vooral EURAZEO komt goed naar voor ...
Het volledig weergeven op Spaargids van artikels uit de pers is in strijd met de copyrightwetgeving.
Wie gaat volgende week voor het keuzedividend bij Gimv ?
Leestip voor de mensen die geen abonnement op De Tijd hebben.
U kan in Google Chrome rechtsklikken "link openen in incognitovenster", dan kan u het artikel volledig zien.
U kan in Google Chrome rechtsklikken "link openen in incognitovenster", dan kan u het artikel volledig zien.
Wat een flut artikel is me dat zeg. Was dit bladvulsel of zo? Dat Bollore zwaar in Vivendi zit dat weet ondertussen iedereen.
En dat Wendel in Buraeu Veritas zit ook. Als je Eurazeo een beetje volgt weet je dat deze in Private Equity zitten en met korting noteren en dat dit een betere koop is dan GIMV daar moet je ook niet voor gestudeerd hebben. Dat Exor in Fiat en Ferrari zit dat weet je ook als je een beetje het forum volgt.
Diene Italmobiliare heb ik hier besproken toen ze onder de 20 euro zaten... nu noteren ze al een pak hoger.
Voor de rest nog wat Zweedse holdings die zeer kort besproken worden en dat was het dan ook alweer.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn beste Laeka,
Wat gij weet, weet niet iedereen. Wellicht komen ze lezen op de rubriek ‘’holdings’’ om meer te leren. En vragen ze zich af waarom Eurazeo een betere keuze is dan GIMV. U heeft gestudeerd, de lezers en ik niet, althans betreffende aandelen.
Dus enig algemeen uitleg zou aardig zijn voor diegene die de rubriek ‘’holdings’’ lezen. Ik heb ooit de moeite gedaan om alles te lezen en kwam tot de conclusie: wat een gevecht om ‘’het beter te weten”.
Het is tussendoor lezen om te weten, wie, wat en hoe bedoelt. Het forum holdings is toch om mensen wegwijs te maken of is het bedoelt om nog meer verwarring te scheppen, en het beter te weten?
Ik vraag het mij af, overigens niets mis met Zweedse holdings.
Wat gij weet, weet niet iedereen. Wellicht komen ze lezen op de rubriek ‘’holdings’’ om meer te leren. En vragen ze zich af waarom Eurazeo een betere keuze is dan GIMV. U heeft gestudeerd, de lezers en ik niet, althans betreffende aandelen.
Dus enig algemeen uitleg zou aardig zijn voor diegene die de rubriek ‘’holdings’’ lezen. Ik heb ooit de moeite gedaan om alles te lezen en kwam tot de conclusie: wat een gevecht om ‘’het beter te weten”.
Het is tussendoor lezen om te weten, wie, wat en hoe bedoelt. Het forum holdings is toch om mensen wegwijs te maken of is het bedoelt om nog meer verwarring te scheppen, en het beter te weten?
Ik vraag het mij af, overigens niets mis met Zweedse holdings.
Inderdaad, artikel was grotendeels recyclage
Same thoughts.
Belangrijkste was een ytd per holding, maar daar moet je geen blad mee vullen.
Belangrijkste was een ytd per holding, maar daar moet je geen blad mee vullen.
- koendesmet
- Newbie
- Contacteer:
Inderdaad flauw artikel. Oppervlakkig, geen gefundeerd advies, geen lange termijn rendementen, enz...Om nog niet te spreken over de titel: "Vermijd bij buitenlandse holdings de rode zones". Scottish Mortgage is eigenlijk het best maar daar vergeet hij in het artikel verder op in te gaan...Ook op lange termijn trouwens een knaller. (Maar nu kopen zou ik niet durven aanraden!) Gelukkig via dit forum (en Belca) al lang geleden leren kennen. Waarvoor dank!
Wel interessant voor de liefhebbers, maar het viel me op dat er ook wat storende fouten in stonden.
"Sofina, GBL, Brederode of AvH doen het al minstens een decennium en vaak nog veel langer beter dan de indexen."
Dit is nogal al kort door de bocht. Welke indexen? Klopt volgens mij sowieso niet voor GBL.
Dan: Exor is eigenaar van PartnerRe, niet General Re.
Vervolgens, de belangrijkste participaties van Berkshire Hathaway zijn General Re, Geico, BH Energy, Burlington Northern Santa Fe en - inderdaad - Apple, maar zeker niet Amazon.
Het was ook nuttig geweest om meer info in de tabel op te nemen, zoals korting op de NAV, dividendrendement, totale omvang van de holding... Misschien teveel werk?
Bestaan er dan geen kwaliteitskranten meer? Misschien moeten ze bij De Tijd ook wat beter dit forum lezen.
Over de afgelopen periode van vijf jaar heeft AvH ook de rol gelost : teweinig verborgen parels in de pijplijn en echte
groeibedrijven
groeibedrijven
Vivendi heeft zijn participatie in Groupe Lagardere opgetrokken tot 21.19%.
En blijkbaar lost de activist Amber Capital ook niet. Heeft zijn participatie verhoogt tot 19,93%.
Vuurwerk in de maak?
Vuurwerk in de maak?