Holdings
TIP
Re: Holdings
Belca, na een beknopt onderzoek wou ik TR property aankopen maar dat gaat (bij Bolero) niet. Volgende mededeling: "U kunt dit effect niet aankopen. Er is geen essentiële-informatiedocument beschikbaar". Normaal gezien mogen andere brokers het ook niet verkopen denk ik omdat niet voldaan is aan de priips regelgeving.
Zoals geschreven: Don't trust the banks. Ze behandelen TRY als een fonds en niet als een beursgenoteerd bedrijf. Denk je dat ze een essentieel informatiedocument hebben van pakweg Sofina, Brederode, ... ?
Maar bank op de trusts. Ik heb uw document gelezen over de trusts, interessante lectuur. Je moet wel via een bank gaan om een trust te kopen, niet? Net gecheckt en SMT kan dan weer wel gekocht worden bij Bolero. Ik zal ze anders eens contacteren. Kan jij TRY aankopen bij uw broker?
Heb TRY niet in portefeuille - reeds ~30% in (papieren) vastgoed
Gvv’s?
Ja, + promoter PSN, + infrastructuur : HICL &. 177:HK
IHS Towers trekt naar de beurs... Wendel trekt een spurtje. ![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
@Barryke: TRY perfect aankoopbaar bij KT. Vraag dus naar een goede uitleg bij Bolero.
Belca, het korte antwoord van Bolero:
"Dit is een investment trust: An investment trust is a form of investment fund found mostly in the United Kingdom and Japan.
Hiervoor is eveneens een KIID nodig." Op de vraag waarom SMT dan wel aangekocht kan worden krijg ik geen antwoord.
Ik heb het zelf gevonden na één minuut. Ik heb het hen bezorgd
https://www.trproperty.com/wp-content/u ... v-2018.pdf
"Dit is een investment trust: An investment trust is a form of investment fund found mostly in the United Kingdom and Japan.
Hiervoor is eveneens een KIID nodig." Op de vraag waarom SMT dan wel aangekocht kan worden krijg ik geen antwoord.
Ik heb het zelf gevonden na één minuut. Ik heb het hen bezorgd
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
https://www.trproperty.com/wp-content/u ... v-2018.pdf
ben benieuwd naar de reactie: vermoedelijk oorverdovend stil ??
Heb al antwoord!
"Bedankt voor uw bericht maar het KIID document moet in het Nederlands zijn, met jurisdictie België én moet door de emittent worden aangeleverd in een KIID’s database.
Helaas kunnen we hier dus niet mee verder."
Met jurisdictie België, wat wil dat zeggen? Een document kan toch geen jurisdictie hebben. 'k Zal ne keer bellen naar TRY dat ze dat regelen hé.
Keytrade dan maar zeker. Echt wel vreemd hoe verschillende banken dezelfde regels op verschillende wijze toepassen. Hetzelfde met de belasting op uitkerende obligatietrackers. Man man man.
Ook opvallend is dat ze niet antwoorden op vervelende vragen zoals:
- "Waarom kan TRY bij Keytrade dan wel gekocht worden?"
- "Waarom kan SMT dan gekocht worden bij jullie?" Daar vind ik ook geen KID van. Zou mij trouwens verbazen moesten die zo eentje in het Nederlands hebben opgesteld en opgeladen.
"Bedankt voor uw bericht maar het KIID document moet in het Nederlands zijn, met jurisdictie België én moet door de emittent worden aangeleverd in een KIID’s database.
Helaas kunnen we hier dus niet mee verder."
Met jurisdictie België, wat wil dat zeggen? Een document kan toch geen jurisdictie hebben. 'k Zal ne keer bellen naar TRY dat ze dat regelen hé.
Keytrade dan maar zeker. Echt wel vreemd hoe verschillende banken dezelfde regels op verschillende wijze toepassen. Hetzelfde met de belasting op uitkerende obligatietrackers. Man man man.
Ook opvallend is dat ze niet antwoorden op vervelende vragen zoals:
- "Waarom kan TRY bij Keytrade dan wel gekocht worden?"
- "Waarom kan SMT dan gekocht worden bij jullie?" Daar vind ik ook geen KID van. Zou mij trouwens verbazen moesten die zo eentje in het Nederlands hebben opgesteld en opgeladen.
Paraplu’s, paraplu’s om toch maar geen concurrentie te moeten toelaten voor de eigen fondsen. TRY is wel een beursgenoteerd bedrijf: moet elk beursgenoteerd bedrijf een KIID voorleggen? Zou mij verbazen . En: stel dat TRY aanwezig is in een van hun eigen fondsen, mogen zij dan dat fonds verkopen?
Ik bewonder je vastberadenheid - waren alle kleine beleggers maar zo
Ik bewonder je vastberadenheid - waren alle kleine beleggers maar zo
Zelfde probleem. Had interesse om enkele private equity trusts ( HGT, OCI en ICGT) te kopen op de beurs van London. Antwoord van Bolero:
De emittenten van de producten in kwestie hebben geen document met essentiële beleggersinformatie aangeleverd zoals vereist door de Europese wetgeving.
De wetgeving laat in dat geval geen aankoop toe.
Met 3 klikken dan maar gekocht bij Keytrade. Blijkbaar is, gelukkig maar, de interpretatie van de wetgeving niet dezelfde.![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
De emittenten van de producten in kwestie hebben geen document met essentiële beleggersinformatie aangeleverd zoals vereist door de Europese wetgeving.
De wetgeving laat in dat geval geen aankoop toe.
Met 3 klikken dan maar gekocht bij Keytrade. Blijkbaar is, gelukkig maar, de interpretatie van de wetgeving niet dezelfde.
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Je hebt precies gelijk dat het slechte wil is. Volgens wat ik lees is het inderdaad wel een PRIIP. Maar op de website van FSMA staat dit:
De ontwikkelaar van de PRIIP of de persoon die een PRIIP verkoopt, heeft als alternatief voor de notificatie van een KID via de applicatie «FinPro» de mogelijkheid het essentiële- informatiedocument aan de FSMA te notificeren via een e-mail aan het adres kidnotification@fsma.be.
Ze kunnen de KID dus zélf notificeren! Met een simpel mailtje.
Bedankt voor het compliment. Ik ben altijd zo. Kost wel veel energie![😉](//twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f609.svg)
De ontwikkelaar van de PRIIP of de persoon die een PRIIP verkoopt, heeft als alternatief voor de notificatie van een KID via de applicatie «FinPro» de mogelijkheid het essentiële- informatiedocument aan de FSMA te notificeren via een e-mail aan het adres kidnotification@fsma.be.
Ze kunnen de KID dus zélf notificeren! Met een simpel mailtje.
Bedankt voor het compliment. Ik ben altijd zo. Kost wel veel energie
Resultaten Boskalis worden zeer goed onthaald. Koers spuit omhoog. Belreca zal tevreden zijn en zullen een Lotus koekje meer kunnen eten die vorige week ook al schitterende resultaten tevoorschijn toverden.
Volgende week cijfertjes CFE. Ben eens benieuwd. Deme kondigde vandaag een belangrijk contract aan. Normaal was het mijn bedoeling om te wachten op de resultaten van Ackermans Van Haaren volgende week om terug sinds lang geleden in te stappen maar heb vandaag al een eerste pakket aangeschaft na bovenstaande nieuwsfeiten van DEME en de results van Boskalis.
Volgende week cijfertjes CFE. Ben eens benieuwd. Deme kondigde vandaag een belangrijk contract aan. Normaal was het mijn bedoeling om te wachten op de resultaten van Ackermans Van Haaren volgende week om terug sinds lang geleden in te stappen maar heb vandaag al een eerste pakket aangeschaft na bovenstaande nieuwsfeiten van DEME en de results van Boskalis.