Holdings
TIP
Re: Holdings
Inderdaad! Enkele punten dat ik wel meeneem:
-DEME orderboek zit goed
-Winst is kwart van winst 2019 maar toen was er de meerwaarde van die rusthuizen
Ik vind het wel vreemd dat ze meer dividend uitkeren (2,32 EUR/aandeel) dan gerealiseerde winst per aandeel (1,70 EUR/aandeel) & op zelfde moment stellen dat ze de oorlogskas zullen hanteren in de tweede jaarhelft..
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Ja jongen en als ik was blijven zitten dan had ik nu al 5 euro minder winst per aandeel gehad bij Ackermans Van Haaren.jonie schreef: ↑27 augustus 2020, 14:16Zittenblijvers zitten al 9 jaar bij Sofinaen slapen rustig verder
(of eventueel Brederode)
https://www.tijd.be/ondernemen/algemeen ... 47677.html
CFE was weer zwak vooral de bouwpoot.
De conclusie is duidelijk : AvH is geen buy and hold méér 

-
- Hero Member
- Contacteer:
Iedereen mag zelf concluderen toch? De een gaat voor de korte termijn de ander voor de lange termijn.
We spreken elkaar weer in 2025.
We spreken elkaar weer in 2025.
Binnen enkele maanden staat AvH aan 60 €.
Gaan ze een aandelensplit doen misschien 

Ik ben hier nog niet zo lang maar in u had ik wel geen trader gezien Laeka
Toch proficiat met uw "ritje". 

@ Jozefien 1969
Je bent nog een schaarse verziende belegger
Je bent nog een schaarse verziende belegger

-
- Hero Member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
@Jozefien1969,Jozefien1969 schreef: ↑29 augustus 2020, 21:20 Oei ik heb een order ingezet op AvH kopen bij 98,20 wellicht gaat die binnenkort lukken! Met dank voor uw advies!
Ik begrijp dat jouw post een grapje is. Maar stel dat je het toch ernstig zou bedoelen.
Dan kan het zeer goed zijn dat een eventuele aankoop van AvH aan 98,20€ een succes is.
Maar dan deze tip: veel beleggers zien een rond getal als een grens waaraan ze willen verkopen of kopen. Als de koers van AvH daalt tot 100 is er een reële kans dat de koers direct terug opveert en niet onder de 100 zakt.
Anderzijds indien de koers toch onder de 100 zakt is er een reële kans dat de koers niet meer boven de 100 opveert en zelfs direct verder naar beneden zakt.
Daar bestaan geen zinnige fundamentele redenen voor. Het is alleen het psychologisch gegeven van dat rond getal dat dan versterkt wordt omdat andere beleggers dat ook zo ervaren, of omdat ze ervan uitgaan dat die grens voor andere beleggers belangrijk is en ze er daarom ook rekening mee houden.
Resultaten van Luxempart zijn er. Korting is opgelopen tot 35% (eind juni). Al een heel hoog volume deze morgen. 

Dank je Laeka om dit even te melden!