Holdings
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Holdings
De vraag was: Iemand een idee waarom GIMV het de laatste tijd wat minder doet? En die vraag werd gesteld op een dag dat GIMV 2,5% daalt. Dan gaat dat niet over de stand voor de coronacrisis, hé, slimmerik. Ik denk dat de vraagsteller ook wel weet dat corona de beurzen doen dalen heeft, in het geval van GIMV van 60 Daar ging het dus niet over.laeka schreef: ↑19 september 2020, 10:46Sommige moeten eens leren begrijpend lezen (is niet op jou bedoeld he) . Er staat duidelijk STOND veel te duur!
In het begin van dit jaar werd bijna 60 euro neergeteld voor 1 aandeel dit terwijl de waarde van de portefeuille rond de 43 euro bedraagt. Normaal toch dan het aandeel zakt richting eigen vermogen.
Als je toch iets zoekt in de private equity wereld koop dan Luxempart of een Eurazeo. Beide holdings noteren met meer dan 30% korting. Voor een goed begrip ik heb wel geen Eurazeo wel Luxempart. Eurazeo vind ik te complex (lees heel veel bedrijven in portefeuille) maar is wel koopwaardig aan deze koersen.
Ik heb ooit de fout gemaakt om Bollore (zijn holdings) boven het eigen vermogen te kopen met alle gevolgen van dien.
Onlangs heb ik Ackermans Van haaren ook boven het eigen vermogen gekocht op technische basis maar na een zeer goede week de winsten binnengehaald.
Iets beter lezen dus.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Kierkegaard, noch gij noch Wittgenstein zullen het weten. Ik als domme belegger bekijk de grafiek en denk dat wanneer men rond de 42-44 Euro betaald voor Gimv, men voor de komende jaren goed zit. Nogmaals ik ben en zal ook nooit een expert zijn. Probeer alleen logisch na te denken. Met GIMV zal men niet rijk worden maar ook niet arm. Het is maar wat gij wil toch?
-
- Full Member
- Contacteer:
Ja ik ging enkel in op die denigrerende opmerking van laeka.
Ik heb GIMV in portefeuille voor het dividend. Grootste aankoop aan 33, maar recent ook nog aan 41 bijgekocht. Ik lig niet wakker van de korte termijn koersschommelingen.
Ik heb GIMV in portefeuille voor het dividend. Grootste aankoop aan 33, maar recent ook nog aan 41 bijgekocht. Ik lig niet wakker van de korte termijn koersschommelingen.
Ik wist niet dat met de laatste tijd 1 dag bedoeld werd. Bij mij is de laatste tijd een paar maanden. Verder ga ik op uwe zever niet verder ingaan want dit is verloren tijd. Doei en veel geluk met GIMV.kierkegaard schreef: ↑19 september 2020, 19:42
De vraag was: Iemand een idee waarom GIMV het de laatste tijd wat minder doet? En die vraag werd gesteld op een dag dat GIMV 2,5% daalt. Dan gaat dat niet over de stand voor de coronacrisis, hé, slimmerik. Ik denk dat de vraagsteller ook wel weet dat corona de beurzen doen dalen heeft, in het geval van GIMV van 60 Daar ging het dus niet over.
Iets beter lezen dus.
Uit nieuwsgierigheid eens gaan kijken naar de de NAV van GBL. Valt mij op dat de korting meer dan 30% bedraagt. Ben toevallig eens naar de belangrijkste participaties gaan kijken. Een monstervolume vrijdag bij Pernod! Iemand nieuws buiten dat het expirartiedag van opties was. Aandeel is ook uit zijn korte termijn uptrend gevallen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Inderdaad, een paar maanden, incl. de laatste dagen. Niet sinds de val van begin maart, een half jaar geleden.laeka schreef: ↑20 september 2020, 10:16Ik wist niet dat met de laatste tijd 1 dag bedoeld werd. Bij mij is de laatste tijd een paar maanden. Verder ga ik op uwe zever niet verder ingaan want dit is verloren tijd. Doei en veel geluk met GIMV.kierkegaard schreef: ↑19 september 2020, 19:42
De vraag was: Iemand een idee waarom GIMV het de laatste tijd wat minder doet? En die vraag werd gesteld op een dag dat GIMV 2,5% daalt. Dan gaat dat niet over de stand voor de coronacrisis, hé, slimmerik. Ik denk dat de vraagsteller ook wel weet dat corona de beurzen doen dalen heeft, in het geval van GIMV van 60 Daar ging het dus niet over.
Iets beter lezen dus.
https://www.tijd.be/dossier/weekboekbel ... 40843.html
Leuke anekdote krijg je er gratis bij : In 1964 heeft GBL een vijandig bod gedaan op Sofina
-
- Hero Member
- Contacteer:
Even kort door de bocht. Sofina wordt afgeraden en GBL aangeraden door de experts.
M.a.w. Sofina aankopen aan Euro 210,00 en GBL aankopen aan Euro 67,00
Ieder zijn visie.....
Overigens wanneer men zowel Sofina als GBL aan voorgenoemde aankoopkoersen koopt, kan niet veel mis gaan.
Maar wellicht overzie ik het niet allemaal, dus u kunt beter lezen wat de experts schrijven.
M.a.w. Sofina aankopen aan Euro 210,00 en GBL aankopen aan Euro 67,00
Ieder zijn visie.....
Overigens wanneer men zowel Sofina als GBL aan voorgenoemde aankoopkoersen koopt, kan niet veel mis gaan.
Maar wellicht overzie ik het niet allemaal, dus u kunt beter lezen wat de experts schrijven.
De keus tussen GBL en Sofina hangt voor een belangrijk deel af van je verwachtingen van de markten. Als je denkt dat de hausse in groeiaandelen gaat doorzetten, dan zit je goed met Sofina. Als je denkt dat er een draai naar waardeaandelen op komst is, dan heb je met GBL een vehikel om daar met een mooie korting op in te spelen.
Ik zou graag nog een buitenlandse holding bijkopen. Ik heb Wendel en Eurazeo op het oog. Welke zouden jullie kiezen en waarom?
Als je hierover advies wil, is het misschien verstandig te schrijven waarom je twijfelt tussen Wendel en Eurazeo? Er zijn een massa holdings, waarom net die 2?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dreamy, dank u wel. Wellicht in zowel Sofina als Gbl beleggen. De hausse in groeiaandelen gaat niet doorzetten, gewoonweg omdat er een duidelijke stagnering is vanwege Covid19. Maar wat nog erger is dat er ook een stagnering is in de democratie. Maar we hebben het hier over aandelen niet over politiek. De waarde aandelen zullen dan ook uiteindelijk hun waarde verliezen. Ondanks dat ik liever in waarde aandelen t.o.v groeiaandelen beleg. Uiteindelijk is dit een nietszeggend antwoord. Er zit meer potentieel in het Verre Oosten, dus beleg in Sofina ( die weten meer als ik ) maar geloof ook nog een beetje in Europa. Tja……….
Jozefien, als je echt meent wat je schrijft, dat de hausse in groeiaandelen niet gaat doorzetten en dat de waarde aandelen ook uiteindelijk hun waarde zullen verliezen, dan wordt het misschien tijd om wat meer zekerheid te gaan inbouwen. Maar ja, wat is zekerheid in deze tijden? Ik denk dan aan goud, vastgoed en/of wat meer cash achter de hand houden, maar al deze zaken kunnen ook waarde verliezen... Op de beurs denk ik dat je met holdings toch nog altijd relatief goed zit.
Goud staat momenteel aan dezelfde koers als 9 jaar geleden en heeft zelfs geen dividend, hoewel ik dat laatste nooit als een doel op zich zie, maar als een kleine kers op de taart... (van groei aandelen)
Op 30 jaar staat goud op zowat +360% en Sofina +1521% en GBL op +390%
Wat niet wil zeggen dat Sofina een super aandeel was...
Op 30 jaar staat goud op zowat +360% en Sofina +1521% en GBL op +390%
Wat niet wil zeggen dat Sofina een super aandeel was...
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Cash, was gisteren nog op het nieuws.
Het spaarboekje is op 10 jaar tijd, 13 procent kwijtgeraakt. Op 20 jaar tijd gaat het zelfs om 20 procent waardeverlies.
Het spaarboekje is op 10 jaar tijd, 13 procent kwijtgeraakt. Op 20 jaar tijd gaat het zelfs om 20 procent waardeverlies.