Holdings
TIP
Re: Holdings
Commentaren van Kurt Vansteenland in de Tijd dit weekend over GBL geven eens een kritische kijk op de holding en zijn management.
« Het kwartaalrapport van GBL was evenmin begeesterend, met een actief waarde die niet vooruit te branden is » ...
« Het kwartaalrapport van GBL was evenmin begeesterend, met een actief waarde die niet vooruit te branden is » ...
Ik begrijp niet waarom je GBL zou nemen. Doe je het voor dividendrendement dan is GIMV bijna altijd beter.
Doe je het voor de groei dan zijn bijna alle Belgische holdings beter.
GBL is de blauwe lijn waar de vakjes met D boven staan. Als ik de grafiek op de laatste 10 jaar zet,staat GBL zelfs als laatste. KBC Ancora doet dan beter. Belreca heb ik er niet meer bijgezet (anders te onduidelijk) maar zit ongeveer op dezelfde lijn als GBL
GBL heeft zich ook op het spac verhaal gegooid samen met Nassef Sawiris, de man achter het bedrijf OCI. De IPO is gestart aan 10 usd waar het momenteel nog staat.
https://www.privateequitywire.co.uk/202 ... -targeting
https://www.privateequitywire.co.uk/202 ... -targeting
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zaken zijn imo toch altijd wat mee te nemen bij zo'n vergelijkingen over 20j.Denfi schreef: ↑7 november 2020, 13:44Ik begrijp niet waarom je GBL zou nemen. Doe je het voor dividendrendement dan is GIMV bijna altijd beter.
Doe je het voor de groei dan zijn bijna alle Belgische holdings beter.
GBL is de blauwe lijn waar de vakjes met D boven staan. Als ik de grafiek op de laatste 10 jaar zet,staat GBL zelfs als laatste. KBC Ancora doet dan beter. Belreca heb ik er niet meer bijgezet (anders te onduidelijk) maar zit ongeveer op dezelfde lijn als GBL
-de herbelegde dividenden
-verschil in genomen risico(spreiding)
-verschil in beweging van beurskoers tov intrinsieke waarde (bv décote sofina van 30% naar 0, belreca van 0 naar 30%)
-investering nu, is toekomstgericht
-feit dat momentopnames van 10j uit die 20j soms een heel ander beeld geven
etc
Bedankt voor dit nieuws had het zelf nog niet gelezen omdat ze bijna nooit nieuws tussentijds bekend maken.Phjo01 schreef: ↑6 november 2020, 20:16 LUXEMPART
Ik heb het gevoel dat de beurskoers van dit aandeel de heropleving sedert maart heeft gemist.
Het is natuurlijk iet het meest liquide aandeel en blinkt niet uit in transparantie en communicatie.
In september ( na publicatie van halfjaar cijfers) heeft een boardmember een dikke 400k aandelen in gekocht. Voor het overige nog een mooie meerwaarde gerealiseerd met verkoop van een participatie.
Luxempart sold its 30% stake in Mehler Vario Systems to Deutsche Private Equity and a consortium of co-investors HarbourVest, Lexington and GCM. The sale is still subject to the approvals of the competition authorities and the Ministry of Economy. Mehler was managed in collaboration with Armira, an investment holding focused on direct investments in privately-held, medium-sized businesses in Germany, Austria and Switzerland.
The sale will enable Luxempart to realize a significant capital gain exceeding four times the investment
Wendel bijna 12% erbij vandaag en los door de 90 eurokes. U zal nog heel lang moeten wachten voor u kan tanken aan 61 euro.Jozefien1969 schreef: ↑29 oktober 2020, 20:08 U bent te vroeg naar het tankstation gereden! In april of was het in mei kon men tanken aan Euro 61. Maar wellicht is uw GAK lager en kon u tanken aan 74! Ik tank voorlopig niet meer; ik bekijk het eerst allemaal.........
Turbo long Bollore verkocht
Ackermans van Haaren verkocht
Prosus verkocht
Druk dagje
Ackermans van Haaren verkocht
Prosus verkocht
Druk dagje
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik had al getankt aan Euro 61....om het populair te verwoorden. Ik ga ook aan waarom!laeka schreef: ↑9 november 2020, 15:12Wendel bijna 12% erbij vandaag en los door de 90 eurokes. U zal nog heel lang moeten wachten voor u kan tanken aan 61 euro.Jozefien1969 schreef: ↑29 oktober 2020, 20:08 U bent te vroeg naar het tankstation gereden! In april of was het in mei kon men tanken aan Euro 61. Maar wellicht is uw GAK lager en kon u tanken aan 74! Ik tank voorlopig niet meer; ik bekijk het eerst allemaal.........
Begin november Alibaba nog bekeken met als intentie om te kopen. Gelukkig niet gedaan. Verklaard nu wel de verdere daling, dacht eerst dat het alleen kwam door nieuws van coronavaccin.
Prosus terug aangekocht. Wat een rollercoaster is me dat zeg.
Prosus de ster van de dag op de AEX. Welkom aan boord. Aan welke koers ben je ingestapt ik aan 83.92 eurokes. Vandaag al terug boven de 90 euro!
(ABM FN-Dow Jones) Tencent heeft in het derde kwartaal van dit jaar de winst met maar liefst 89 procent zien stijgen, dankzij aanhoudend sterke resultaten uit gaming en een beter kostenpatroon. Dit bleek donderdag uit cijfers van het Chinese internetbedrijf waarin het op het Damrak genoteerde Prosus een stevig belang heeft.
De nettowinst steeg tot 38,5 miljard yuan, of omgerekend ruim 4,9 miljard euro.
De omzet trok met 29 procent aan op jaarbasis tot 125,4 miljard yuan. De omzetsprong viel onder meer toe te schrijven door een stijging van de omzet uit online games, de grootste divisie van Tencent. Deze omzet steeg met 45 procent naar 41,4 miljard yuan.
Maar ook de andere divisies van het internetbedrijf lieten omzetplussen zien.
De cijfers waren beter dan waarop de markt had gerekend.
Tencent wees wel op de impact die de pandemie heeft op de cloudactiviteiten van het bedrijf, die nog steeds te kampen hebben met het uitstellen van projecten en van nieuwe contracten.
De online advertentiemarkt is volgens Tencent weer ongeveer terug op het oude niveau, maar met een paar sectoren die achterblijven, zoals de reisindustrie.
De omzet bij de tak fintech groeide volgens Tencent "gezond".
Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999
© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.
De nettowinst steeg tot 38,5 miljard yuan, of omgerekend ruim 4,9 miljard euro.
De omzet trok met 29 procent aan op jaarbasis tot 125,4 miljard yuan. De omzetsprong viel onder meer toe te schrijven door een stijging van de omzet uit online games, de grootste divisie van Tencent. Deze omzet steeg met 45 procent naar 41,4 miljard yuan.
Maar ook de andere divisies van het internetbedrijf lieten omzetplussen zien.
De cijfers waren beter dan waarop de markt had gerekend.
Tencent wees wel op de impact die de pandemie heeft op de cloudactiviteiten van het bedrijf, die nog steeds te kampen hebben met het uitstellen van projecten en van nieuwe contracten.
De online advertentiemarkt is volgens Tencent weer ongeveer terug op het oude niveau, maar met een paar sectoren die achterblijven, zoals de reisindustrie.
De omzet bij de tak fintech groeide volgens Tencent "gezond".
Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999
© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.