Holdings
TIP
Re: Holdings
GBL investeert in fietsen nl. in het duitse Canyon Bicycles.
Re: Holdings
Omwille van de hoge boetes wil geen van beide partijen officieel toegeven dat ze van de deal af willen.
Alle opties liggen nog open. De 400m boete betalen is minst geliefde scenario. Rechtbank stappen of/en heronderhandeling van de prijs is ook een mogelijkheid. Essilorluxottica is aan zet ....
Alle opties liggen nog open. De 400m boete betalen is minst geliefde scenario. Rechtbank stappen of/en heronderhandeling van de prijs is ook een mogelijkheid. Essilorluxottica is aan zet ....
Re: Holdings
Bijgekocht Financiere Moncey aan de soldenprijs van 4340 eurokesdoorwinterd schreef: ↑15 december 2020, 01:05https://bourse.lefigaro.fr/actu-conseil ... t-20201204
Artois bezit naast een slordige 600milj cash oa 22.81% van Plantations des Terres rouges en 5.63% van Odet.
Moncey naast haar belang in Artois oa 4,93% van Odet en opnieuw Odet via 17,1% Omnium Bolloré en 10,5% Financière V.
Re: Holdings
Dat is een topmerk dat meer orders krijgt dan het kan produceren.
Risico vandaag is dat de prijs dan ook meer dan premium is.
Ik betwijfel of fietsmerken de nodige 'moat' hebben om een marktaandeel langdurig vast te houden. Je merkt heel goed dat de technologie van een Canyon en Specialized het volgende jaar bij heel wat andere merken uit de mallen komt gerold, niet toevallig steeds in China.
De topper in heel het segment is Shimano, daar zit je met alle klassieke kenmerken van een moat. Alleen staat dit aandeel al 5 jaar op mijn watchlist en niet in mijn portefeuille jammer genoeg.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Re: Holdings
Vandaag in het nieuws (RTL TVI) gehoord dat de verkoop van fietsen dit jaar enorm is gestegen en je in diverse gevallen maanden moet wachten om een fiets te kunnen kopen. Ik ga ervan uit dat deze trend nog niet direct zal veranderen.
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt.
Re: Holdings
Exor
Las onlangs ....
Despite the strong NAV growth, the shares continue to trade on an estimated 38% discount to NAV
Daarenboven vertegenwoordigt Ferrari (Luxe) en Partner Re ( herverzekeraar) bijna 2/3 van de nav.
Las onlangs ....
Despite the strong NAV growth, the shares continue to trade on an estimated 38% discount to NAV
Daarenboven vertegenwoordigt Ferrari (Luxe) en Partner Re ( herverzekeraar) bijna 2/3 van de nav.
Re: Holdings
Ik had bij Canyon 3,5 jaar geleden ook al een wachttijd van een half jaar. Heb dan ook bij een ander merk gekocht dat meteen kon leveren...
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Re: Holdings
Ok, Reteip maar nu zit je met probleem dat alle leveranciers met wachtlijsten zitten. OK, ze kunnen wel een fabrieken bij bouwen in China maar dan moet je nog een container vinden om ze hier te krijgen.
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt.
Re: Holdings
Canyon is een prachtig merk. Twee jonge gasten de begonnen zijn met een online shop voor fietsonderdelen. Nadien zijn ze begonnen met de productie van hun eigen frames en vervolgens volledige fietsen die ze online verkopen volgens een direct sales model. Aanvankelijk werd daarmee gelachen: wie koopt er u een fiets op het internet? Wie wilt er nu zijn fiets zelf assembleren? Je kunt toch nooit dezelfde service hebben als bij de fietsmaker? Wat als je een defect hebt, ga je dan je fiets in een postpakket versturen?
Maar ze zetten door, de prijs/kwaliteitsverhouding lag stukken hoger dan bij de gekende fietsmerken. Hun designs verbeterden, het werden echte premium fietsen. Ze openden hun eigen service-stations in binnen- en buitenland. Ze begonnen met sponsoring van wielrenners. Ze werken hard aan de automatisering van hun productie en assemblage. Na een lange studie-periode zijn ze begonnen met e-bikes.
Ik kocht jaren geleden een Canyon. Dik tevreden van. Het enige wat ik raar vind is dat GBL niet veeeel vroeger in het bedrijf gestapt is.
Maar ze zetten door, de prijs/kwaliteitsverhouding lag stukken hoger dan bij de gekende fietsmerken. Hun designs verbeterden, het werden echte premium fietsen. Ze openden hun eigen service-stations in binnen- en buitenland. Ze begonnen met sponsoring van wielrenners. Ze werken hard aan de automatisering van hun productie en assemblage. Na een lange studie-periode zijn ze begonnen met e-bikes.
Ik kocht jaren geleden een Canyon. Dik tevreden van. Het enige wat ik raar vind is dat GBL niet veeeel vroeger in het bedrijf gestapt is.
Re: Holdings
Het is pas nu dat ze hun boeltje verkopen he. Na en paar opeenvolgende jaren met 25% groei lijkt me dat ook logisch om niet te vroeg te cashensintorama schreef: ↑16 december 2020, 10:11 Canyon is een prachtig merk. Twee jonge gasten de begonnen zijn met een online shop voor fietsonderdelen. Nadien zijn ze begonnen met de productie van hun eigen frames en vervolgens volledige fietsen die ze online verkopen volgens een direct sales model. Aanvankelijk werd daarmee gelachen: wie koopt er u een fiets op het internet? Wie wilt er nu zijn fiets zelf assembleren? Je kunt toch nooit dezelfde service hebben als bij de fietsmaker? Wat als je een defect hebt, ga je dan je fiets in een postpakket versturen?
Maar ze zetten door, de prijs/kwaliteitsverhouding lag stukken hoger dan bij de gekende fietsmerken. Hun designs verbeterden, het werden echte premium fietsen. Ze openden hun eigen service-stations in binnen- en buitenland. Ze begonnen met sponsoring van wielrenners. Ze werken hard aan de automatisering van hun productie en assemblage. Na een lange studie-periode zijn ze begonnen met e-bikes.
Ik kocht jaren geleden een Canyon. Dik tevreden van. Het enige wat ik raar vind is dat GBL niet veeeel vroeger in het bedrijf gestapt is.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Re: Holdings
Je hoeft toch niet altijd een bedrijf in zijn geheel over te nemen? Er zijn nog andere manieren om in bedrijven te investeren, ook niet-beursgenoteerde.
Re: Holdings
Zolang dat privé is kan je niet zomaar kiezen om erin te stappen. Anders was ik al vele jaren aandeelhouder van Coolblue en Decathlon. En heb jammer genoeg een paar jaar terug mijn kans gemist om in een Belgische parel te stappen in dezelfde sector dan Canyon. Die ook vol gaan doorbreken de komende jaren.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Re: Holdings
Als het gaat om holdings, dan is Pon waarschijnlijk de grootste in fietsen, met ook nog een fors belang in Accell. Voorlopig zal Pon bij mijn weten niet beursgenoteerd worden.reteiP schreef: ↑16 december 2020, 10:25 Zolang dat privé is kan je niet zomaar kiezen om erin te stappen. Anders was ik al vele jaren aandeelhouder van Coolblue en Decathlon. En heb jammer genoeg een paar jaar terug mijn kans gemist om in een Belgische parel te stappen in dezelfde sector dan Canyon. Die ook vol gaan doorbreken de komende jaren.
Wat betreft Coolblue, kun je terecht bij HAL dat een belang van 49% heeft.