Holdings
TIP
Re: Holdings
Mag ik nu eens iets vragen? Hoeveel verdien je uiteindelijk onder de streep? Dus rekening houden met alle verliezen, transactiekosten, taksen etc?laeka schreef: ↑23 februari 2021, 10:17 druk ten huize laeka.
Vorige week een zeer groot deel van Prosus verkocht. Ook Financiere de l'odet ging gisteren het laatste pakket de deur uit.
Ook Bavaria ging voor een stuk de deur uit.
In de plaats kocht ik een positie short op de Sp500 (ondertussen ook al terug verkocht). Nog lopende een positie short op TESLA en wat goud gekocht.
Vreemd dat je net vorige week Prosus hebt verkocht op een hoogtepunt en dit pas vandaag bekend maakt, als het aandeel ferm aan het dalen is.laeka schreef: ↑23 februari 2021, 10:17 druk ten huize laeka.
Vorige week een zeer groot deel van Prosus verkocht. Ook Financiere de l'odet ging gisteren het laatste pakket de deur uit.
In de plaats kocht ik een positie short op de Sp500 (ondertussen ook al terug verkocht). Nog lopende een positie short op TESLA en wat goud gekocht.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Ik heb de mijne ook verkocht maar niet aan de top (aan iets boven de 100) en heb dat ook niet gemeld ...moet dat dan ?
Natuurlijk niet. Maar als je transacties wilt vermelden is dat wel het eerlijkst op het moment zelf. Tenslotte kunnen we zelfs daarvan niet valideren of het met de waarheid overeenkomt.
Vaak toegepaste technieken voor wie veel nood heeft aan erkenning:
- achteraf melden van aankopen en/of verkopen
- cherrypicking van behaalde resultaten (in de verf zetten van de meevaller, stil zwijgen over de tegenvallers)
- liegen (niemand kan immers valideren of hetgeen hier geschreven wordt ook de waarheid is).
- cherrypicking van behaalde resultaten (in de verf zetten van de meevaller, stil zwijgen over de tegenvallers)
- liegen (niemand kan immers valideren of hetgeen hier geschreven wordt ook de waarheid is).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn Tramways staan alleszins te koop Laeka Wat verwacht je hier nog van?
Moet ik u soms mijn rekeningnummer geven? ik verdien meer dan genoeg en ga dat niet aan uw neus hangen.sintorama schreef: ↑23 februari 2021, 10:36Mag ik nu eens iets vragen? Hoeveel verdien je uiteindelijk onder de streep? Dus rekening houden met alle verliezen, transactiekosten, taksen etc?laeka schreef: ↑23 februari 2021, 10:17 druk ten huize laeka.
sintorama schreef: ↑23 februari 2021, 13:14 Natuurlijk niet. Maar als je transacties wilt vermelden is dat wel het eerlijkst op het moment zelf. Tenslotte kunnen we zelfs daarvan niet valideren of het met de waarheid overeenkomt.
Ik merk wel dat degenen die wel hun transacties posten veel kritiek krijgen, het is nooit goed voor sommigen. Ik postte in het begin ook mijn aankopen/verkopen maar doe dat nu slechts occasioneel want het is veel te vermoeiend om op daarop te repliceren en het heeft ook geen nut ......
Ik heb mijn (kleine) positie Tramways gisteren verkocht, volledig (kon ook niet anders dan volledig..).
Bedankt laeka.
Bedankt laeka.
Je kunt ook in percenten spreken. De absolute cijfers boeien niet echt.
Nu goed, als je al "meer dan genoeg" verdient dan snap ik de vele transacties. Je wilt de anderen duidelijk ook iets gunnen
Beste belegger,
Hierbij bevestigen wij u de uitvoering van ordernummer: 788.
Ordertype verkoop
Aantal 109
Effect Prosus NV
Limiet EUR 109,00
Geldigheid geldig tot annulatie
Dit order is volledig uitgevoerd tegen een (gemiddelde) koers van EUR 109,00.
Datum 17-02-2021
Tijdstip 15:24
Met vriendelijke groeten,
BinckBank
Ordertype verkoop
Aantal 109
Effect Prosus NV
Limiet EUR 109,00
Datum 17-02-2021
BinckBank
hier een voorbeeld van de vele verkopen van het aandeel Prosus.laeka schreef: ↑23 februari 2021, 15:41 Beste belegger,
Ordertype verkoop
Aantal 109
Effect Prosus NV
Limiet EUR 109,00
Datum 17-02-2021
BinckBank
En den Artois doet er nog maar eens meer dan 7% erbij.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
;-)Beste belegger,
Hierbij bevestigen wij u de uitvoering van ordernummer: 934.
Ordertype verkoop
Aantal 50
Effect Prosus NV
Limiet EUR 109,80
Dit order is volledig uitgevoerd tegen een (gemiddelde) koers van EUR 109,80.
Datum 17-02-2021
Tijdstip 10:29
BinckBank
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
@laeka : niet dat ik je niet geloof hoor, maar dergelijke bewijzen dragen niets bij... iedereen kan hier beweren wat ie wil.
Is die stijging nu echt te danken aan dat artikel? Dat de intrinsieke waarde boven 100 ligt, was toch al langer bekend.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)