Holdings
TIP
Re: Holdings
Prosus weer even in de uitverkoop na hun nieuws over het verkopen van een klein belang in Tencent. Lijkt me geen slecht nieuws, ondertussen een mooi bedrag op de rekening bij Prosus.
Ondertussen van deze gelegenheid gebruik gemaakt om bij te kopen.
Ondertussen van deze gelegenheid gebruik gemaakt om bij te kopen.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Heb ook een pakketje bijgekocht met dank aan de panikeurs.
Lijkt alsof ze versneld cash (15BN USD) vrijmaken om te herinvesteren ....
Benieuwd naar de target.
Benieuwd naar de target.
https://www.deaandeelhouder.nl/nieuws/2 ... -ifood-af/
Jitse Groen heeft een maand geleden een bod afgeslagen van 2.3Mia Euro voor zijn IFood. Kleine marge gerekend of zien ze het grootser bij Prosus met een instap in de moeder Just Eat Takeaway .....
Allemaal speculaties natuurlijk
Jitse Groen heeft een maand geleden een bod afgeslagen van 2.3Mia Euro voor zijn IFood. Kleine marge gerekend of zien ze het grootser bij Prosus met een instap in de moeder Just Eat Takeaway .....
Allemaal speculaties natuurlijk
https://moneyweek.com/investments/inves ... ate-equity
Outside the UK, Wendel (France: MF) trades at 34% discount. Its share price has disappointed since 2018, but it remains a strong manager: it sold security firm Allied Universal last year for a 2.5 times return.
Outside the UK, Wendel (France: MF) trades at 34% discount. Its share price has disappointed since 2018, but it remains a strong manager: it sold security firm Allied Universal last year for a 2.5 times return.
Ik neem aan dat de vrees bestaat dat het vrijgekomen geld zal gebruikt worden voor minder rendabele investeringen dan Tencent. Maar ik vind dit juist een heel positief signaal: Tencent is keihoog risico, en Prosus is meer dan enkel Tencent. Zou ik bijkopen? Twijfels, twijfels...
En het geld is al aan het rollen bij PROSUS...
Investering in ODA (Noorse online supermarkt). Ze gaan daar uitbreiden naar Finland en Duitsland.
Ook een investering in API holdings (eigenaar van een digitaal gezondheidsplatform in India).
Investering in ODA (Noorse online supermarkt). Ze gaan daar uitbreiden naar Finland en Duitsland.
Ook een investering in API holdings (eigenaar van een digitaal gezondheidsplatform in India).
Hoe meer mensen twijfelen, hoe lager ik kan bijkopen
Maar klopt wel. Diversificatie is denk ik wel nuttig voor Prosus. Vraag blijft of de herinvestering dezelfde ROI gaan geven.
Ze hebben ook bevestigd dat ze de volgende 3 jaar geen aandelen Tencent meer verkopen.
Maar klopt wel. Diversificatie is denk ik wel nuttig voor Prosus. Vraag blijft of de herinvestering dezelfde ROI gaan geven.
Ze hebben ook bevestigd dat ze de volgende 3 jaar geen aandelen Tencent meer verkopen.
Ik had gelijk. Brederode bereikt vandaag voor het eerst de €100, terwijl GBL de €91,50 aantikt.
Dat is voor Brederode dit jaar al een stijging van meer dan 20%.
Sofina ook een nieuwe ATH
25%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
Samen met Kinnevik nog wel, eerder hierboven in het topic al besproken. Wie de A-aandelen Kinnevik bezit, kan deze verkopen in ruil voor de fors lager genoteerde B aandelen. Ieder aandeel krijgt dezelfde allocatie bij de Zalando spin-off, dus een mooie manier om arbitrage te plegen.
Is Investor AB nog koopwaardig momenteel? De korting bedraagt nu ongeveer 10%. Iemand die de gemiddelde korting door de jaren heen weet terug te vinden van deze holding?
En wat met Exor? Korting van 30%, maar in het verleden is dit niet zo uitzonderlijk gebleken.
Beiden hebben er wel al een mooie rit opzitten, maar anderzijds wil dit niet zeggen dat je u moet laten afschrikken om ergens in te stappen.
En wat met Exor? Korting van 30%, maar in het verleden is dit niet zo uitzonderlijk gebleken.
Beiden hebben er wel al een mooie rit opzitten, maar anderzijds wil dit niet zeggen dat je u moet laten afschrikken om ergens in te stappen.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)