Holdings
TIP
Re: Holdings
Dat is inderdaad een reden, maar Heineken Holding en Tubize zijn beide 'gewoon' op de beurs te koop en het verschil in korting is enorm. Misschien dat Tubize het beleid van Heineken Holding zou moeten kopiëren, dwz niets doen, gewoon het ontvangen dividend doorstorten en verder niets. Dat zou ze enige moeite besparen en mogelijk de aandeelhouders een mooie winst bezorgen.michael25 schreef: ↑12 april 2021, 10:17 Een tijd geleden heb ik getracht een positie in Solvac te nemen. De bank informeerde mij dat het alleen mogelijk is stukken op naam te kopen en dat daarvoor een registratie diende te gebeuren. Dat soort illiquiditeit rechtvaardigt een hogere korting dan bijvoorbeeld een Heineken holding die "gewoon" op de beurs kan worden verhandeld.
Tikehau Capital.
Had ik nog niet zien passeren.
Een nieuwe naam om eens door te lichten de komende week.
Had ik nog niet zien passeren.
Een nieuwe naam om eens door te lichten de komende week.
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Het prentje uit de standaard is gebaseerd op 'een lijvig holdingrapport' van DP, maar dat vind ik niet onmiddellijk, ook in de Tijd werd al naar verwezen met deze uitleg:
Degroof Petercam gaat bij de opvolging van holdings als volgt te werk. Eerst bepaalt het beurshuis wat de terechte korting/premie is waartegen een holding moet noteren. Dat gebeurt op basis van verschillende parameters: de verhandelbaarheid, communicatie, diversificatie, trackrecord, dividendbeleid, schulden en groeiprofiel. Vervolgens vergelijkt het beurshuis de terechte met de reële korting of premie.
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 94371.html
Ik vergelijk die korting en mensen die dat fair vinden zo'n beetje met de supermarkten. Stel dat je supermarkt A hebt waar je alles vindt dat je maar wil en supermarkt B die een kleiner aanbod hebben, soms eens een leeg schap maar wel 30% goedkoper zijn.
Dan zijn er winkelaars (beleggers) die toch supermarkt A verkiezen en de korting van B 'normaal' vinden omwille van liquiditeit of een andere flauwe reden zoals "ja maar supermarkt B is altijd al goedkoper geweest en ik krijg in supermarkt A nu smurfenpunten die mij 1% opleveren"
Dan zijn er winkelaars (beleggers) die toch supermarkt A verkiezen en de korting van B 'normaal' vinden omwille van liquiditeit of een andere flauwe reden zoals "ja maar supermarkt B is altijd al goedkoper geweest en ik krijg in supermarkt A nu smurfenpunten die mij 1% opleveren"
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Een portie PROSUS bijgekocht en een aantal stukken Tramways du Var et du Gard bijgekocht. Bijleggen op de stapel.
Luxempart is volledig deur uit.
Luxempart is volledig deur uit.
Net voor sluiting gaat CIR 6.6% hoger met een behoorlijk volume.
What’s cooking?
What’s cooking?
Texaf een mooie 4% erbij. Mij hoor je niet klagen.
Prosus hier ook bijgekocht vandaag!
Luxempart sta ik ook +25% maar dacht ik toch nog wat op de plank te laten liggen, wat is der reden dat je ze verkoopt?
Denk dat ik weet wie je aandelen gekocht heeft Laeka
https://dl.bourse.lu/dl?v=e6xoOj1kqS7Je ... r/RbHc2XE=
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dank u wel Michael, denk dat ''we'' de cirkel nog aan het bestuderen zijn!michael25 schreef: ↑9 april 2021, 20:38FFP en Exor zijn van oudsher de families van de oprichters van Peugeot en Fiat, kun je best vergelijken maar ze hebben de laatste jaren wel een ander pad bewandeld. Robert Peugeot zit trouwens in de RvC van Sofina en heeft recent aandelen bijgekocht op 296 euro. Sofina is weer de grootste deelneming van Brederode, zo is de cirkel weer rond.Jozefien1969 schreef: ↑9 april 2021, 19:58 Brederode en Sofina heb ik al langer in portefeuille. Wanneer u de geschiedenis van dit forum leest weet u dat Carnagee -of zoiets – ben slecht in namen, de enige was die zei: prima aandelen. De rest op dit forum was absoluut tegen. Heb alle moeite gedaan om te weten te komen waarom. Ook te lezen op dit forum!
Verder om een andere invalshoek te geven die wellicht ook vervloekt wordt door de kenners. Ik vergelijk graag FFP met Exor en trek dan mijn conclusies. Overigens heb wel FFP maar nog niet Exor.
Atlantia Spa holding in Italië, vergelijk ik graag weer met Vinci. Zal wel helemaal verkeerd zijn volgens de analisten; maar ieder zijn manier om te beleggen toch? Atlantia Spa heb ik vandaag gekocht. En ja de balans heb ik gelezen.
Een recordjaar voor Indutrade in 2020, ondanks de coronacrisis . Hier legt de CEO in het kort het bedrijfsmodel uit en de ontwikkelingen: https://indutrade.creo.se/agm-2021/ceos_speech-agm_2021
Belreca gisteren een new ATH.
Fairfax India Holdings gisteren meer dan 6% erbij.
Fairfax India Holdings gisteren meer dan 6% erbij.
EXOR
https://automotive-online.nl/management ... stellantis
De grootse aandeelhouders in Stellantis, de Agnelli-erven en familie Peugeot, hebben een overlegovereenkomst getekend, die ten goede moet komen aan de toekomst van fusiebedrijf Stellantis. Het voordeel voor de families is dat wél met elkaar kunnen overleggen maar daarnaast vrij zijn om te stemmen zoals zij dat wensen en dat ze geen verplichtingen hebben om hun acties als aandeelhouders te coördineren. Dat melden de families, via hun investeringsvehikels Exor en Peugeot 1810, in een gezamenlijk statement.
Exor is met een belang van 14,4 procent de grootste aandeelhouder in het fusiebedrijf, dat in januari werd opgericht. Peugeot 1810 heeft een belang van 7,2 procent in Stellantis
https://automotive-online.nl/management ... stellantis
De grootse aandeelhouders in Stellantis, de Agnelli-erven en familie Peugeot, hebben een overlegovereenkomst getekend, die ten goede moet komen aan de toekomst van fusiebedrijf Stellantis. Het voordeel voor de families is dat wél met elkaar kunnen overleggen maar daarnaast vrij zijn om te stemmen zoals zij dat wensen en dat ze geen verplichtingen hebben om hun acties als aandeelhouders te coördineren. Dat melden de families, via hun investeringsvehikels Exor en Peugeot 1810, in een gezamenlijk statement.
Exor is met een belang van 14,4 procent de grootste aandeelhouder in het fusiebedrijf, dat in januari werd opgericht. Peugeot 1810 heeft een belang van 7,2 procent in Stellantis
Interessant artikel in De Tijd vandaag over SCOTTISH MORTGAGE INVESTMENT TRUST.
"Beleggers begrijpen niet hoe zeldzaam winnaars zijn"
"Beleggers begrijpen niet hoe zeldzaam winnaars zijn"