Holdings
TIP
Re: Holdings
Ik ben in blijde verwachting Ze mogen daar eens stillekes iets naar de beurs brengen want ik lees de laatste tijd buiten de verkoop van Tencent alleen maar een hoop nieuwe investeringen.michael25 schreef: ↑12 mei 2021, 18:24 Weer een zeer mooie out-of-the-box oplossing om de structurele oorzaak van de discount - het gewicht van Naspers op de Zuid-Afrikaanse beurs - te verhelpen: Prosus gaat aandelen Naspers kopen tegen betaling van aandelen Prosus. Met andere woorden: het gewicht verplaatst van de Zuid-Afrikaanse beurs naar Amsterdam. Naspers hoeft dus niet van de beurs of iets dergelijks te gaan in ZA, geen fiscale consequenties etc. Maar wel meer vrije verhandelbaarheid van aandelen in Amsterdam, dus zullen indexfondsen grotere stukken kopen (free float is bepalend).
Zie ook de presentatie op de speciale website https://www.share-exchange-offer.com/. Op pagina 11 laten ze de verdere stappen zien die ze overwegen. Verbetering van de disclosure: wellicht a la Sofina vaker rapporteren over de waardeontwikkeling en de stand van zaken. ESG rapportage is tegenwoordig ook cruciaal voor opname door institutionele beleggers. Kers op de taart is "value crystallisation", hetgeen ik vrij vertaal als: een beursgang van diverse niet-genoteerde deelnemingen zoals OLX of PayU, hetgeen ook weer waarde zou unlocken.
Een zeer positieve verrassing, die andermaal onderstreept dat bijkopen op macro-economische dips het devies is.
Vanuit gaand dat waarde zalando op 10 mei is bepaald op 166 SEK, dan zou vandaag Kinnevik ongeveer 227 moeten waard zijn.
Beurskoers staat nog een stukje hoger aan 256 SEK
Beurskoers staat nog een stukje hoger aan 256 SEK
Op iex.nl staat de koers op bijna -39%, bij Marketscreener.com op +24.14%
Hoe moet ik dit interpreteren ? Want bij beiden staat de koers op +/- 255 SEK.
Hoe moet ik dit interpreteren ? Want bij beiden staat de koers op +/- 255 SEK.
CRESUD in volle galop door de 7 USD...vrijdag kwam er meer dan 7% erbij en vandaag bijna 6%.
Wanneer ik Kinnevik wil aankopen via Binck krijg ik de melding "Dit effect is geblokkeerd." ? Wat is trouwens het verschil tussen KINV/B (+/- 255 SEK) en KINVB (+/- 411 SEK)? Ik zie waarschijnlijk iets voor de hand liggend over het hoofd.
Net eens gekeken bij Degiro. Daar is het ook plots verdwenen. Vorige week stond het er nog bij en nu geen resultaat bij zoekopdracht.
Het ene staat nog onder zijn oude koers en het andere houdt rekening met de afsplitsing van Zalando.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zoals Kinnevik komt Investor AB ook met een aandelensplit vier voor één.
Volgens een beroemd beleggersblad in België zou dit Investor een kleine, technische boost kunnen geven. Hetgeen impliceert volgens hen dat men deels ( het blijft een goede investering ) de gelegenheid heeft om uw winst ( wellicht niet uw verlies ) te verzilveren. Overigens het beroemde beleggersblad was ook verbaasd dat Investor deze aandelensplit deed. De onderliggende gedachten van dat beroemde beleggersblad waren dat er enige bedrijven in Investor zijn zoals Atlas Copco, ABB en Ericsson te duur zijn.
Hoor graag van de experts in dit forum hoe zij over Investor AB denken. Mijn eerste reactie was: laat mooi staan.
Volgens een beroemd beleggersblad in België zou dit Investor een kleine, technische boost kunnen geven. Hetgeen impliceert volgens hen dat men deels ( het blijft een goede investering ) de gelegenheid heeft om uw winst ( wellicht niet uw verlies ) te verzilveren. Overigens het beroemde beleggersblad was ook verbaasd dat Investor deze aandelensplit deed. De onderliggende gedachten van dat beroemde beleggersblad waren dat er enige bedrijven in Investor zijn zoals Atlas Copco, ABB en Ericsson te duur zijn.
Hoor graag van de experts in dit forum hoe zij over Investor AB denken. Mijn eerste reactie was: laat mooi staan.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zover ik weet met mijn kennis was Kinnevik een aandelensplits door twee voor één. Allemaal niet gemakkelijk voor banken en brokers omdat op te volgen. Heb even gezien dat Binck ''even'' de aandelensplits liet zien; en en het bedrag hetgeen ik toen zag was gewoon koers vorige week gedeeld door twee. Even afwachten dus. Maar wellicht kan iemand anders in dit forum u beter informeren.
ODET
Er is van alles aan de gang achter de schermen:
- financiere de l’Odet wordt binnenkort Compagnie de l’Odet
- Odet koopt in grote getallen Vivendi ( rechtstreeks)
https://www.capital.fr/entreprises-marc ... di-1397277
https://lanternwrist.net/vivendi-wants- ... n-xxl-opra
Er is van alles aan de gang achter de schermen:
- financiere de l’Odet wordt binnenkort Compagnie de l’Odet
- Odet koopt in grote getallen Vivendi ( rechtstreeks)
https://www.capital.fr/entreprises-marc ... di-1397277
https://lanternwrist.net/vivendi-wants- ... n-xxl-opra
Het blijft nog altijd geblokkeerd zie ik.
Dat aan een prijs boven de 400 SEK is niet meer verhandeld sinds 14 mei, wat logisch is, maar waarom dat ander geblokkeerd is toch wat vreemd, het wordt wel degelijk verhandeld en afsplitsing is gebeurd...
Dus op zich is er nu toch niks meer aan de hand met dit aandeel?
Enkel bij Binck of bij alle brokers?
Ik begrijp niet goed waarom het aandeel Kinnevik geblokkeerd zou kunnen zijn, maar ik zie de volgende koersen op dit moment:
KINNEVIK A, (SE0015810239) : SEK 400
KINNEVIK B, (SE0015810247) : SEK 260
KINNEVIK A, (SE0015810239) : SEK 400
KINNEVIK B, (SE0015810247) : SEK 260