Holdings
TIP
Re: Holdings
Bedankt Michael25 voor je post!
Bedankt voor het bericht over MBB!
Intussen staat Kinnevik alweer rond de SEK 316. Dat gaat (te?) hard!
Intussen staat Kinnevik alweer rond de SEK 316. Dat gaat (te?) hard!
Ik heb MeDirect aangeschreven en volgend antwoord gekregen:mver schreef: ↑26 mei 2021, 11:03MeDirect is er vandaag eindelijk ook in geslaagd om de dividenden Brederode uit te betalen. Ze rekenen wel 15% RV af voor Luxemburg en 30% RV voor België. Heb ze een bericht gestuurd dat de 15% buitenlandse RV een fout is. Of ze dat kunnen natrekken en rechtzetten. Het zal me benieuwen .
"We hebben dit voorgelegd aan de custodian alsook aan de fiscale adviseur waar de bank mee samen werkt. We hebben hiervan kunnen begrijpen dat onze methode voor de belastingen te verwerken, correct zijn verlopen voor het dividend van Brederode."
-
- Hero Member
- Contacteer:
PEJO schreef: ↑31 mei 2021, 19:01Ik heb MeDirect aangeschreven en volgend antwoord gekregen:mver schreef: ↑26 mei 2021, 11:03
MeDirect is er vandaag eindelijk ook in geslaagd om de dividenden Brederode uit te betalen. Ze rekenen wel 15% RV af voor Luxemburg en 30% RV voor België. Heb ze een bericht gestuurd dat de 15% buitenlandse RV een fout is. Of ze dat kunnen natrekken en rechtzetten. Het zal me benieuwen .
"We hebben dit voorgelegd aan de custodian alsook aan de fiscale adviseur waar de bank mee samen werkt. We hebben hiervan kunnen begrijpen dat onze methode voor de belastingen te verwerken, correct zijn verlopen voor het dividend van Brederode."
[/quote
Inmiddels weet ik dat u voor Brederode altijd 30% roerende voorheffing in België moet betalen. Wanneer u 15% bronbelasting heeft moeten betalen, heeft u misschien Brederode gekocht in Luxemburg i.p.v. België?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Uh... maakt de beurs waar je iets aankoopt uit voor de belasting ?Jozefien1969 schreef: ↑31 mei 2021, 21:26 Inmiddels weet ik dat u voor Brederode altijd 30% roerende voorheffing in België moet betalen. Wanneer u 15% bronbelasting heeft moeten betalen, heeft u misschien Brederode gekocht in Luxemburg i.p.v. België?
Edit: voor wat het waard is: ik heb bij Keytrade 1,08 bruto ontvangen en daarvan is 30% RV afgehouden
Misschien heeft MeDirect nagelaten om het nodige (op voorhand) door te geven zodat je niet in Luxemburg zou belast worden ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dus wanneer ik Novartis koop in USD ( NYSE ) i.p.v. Zwitserland in CHF maakt geen verschil qua bronheffing?EarthNvstr1 schreef: ↑31 mei 2021, 21:35Uh... maakt de beurs waar je iets aankoopt uit voor de belasting ?Jozefien1969 schreef: ↑31 mei 2021, 21:26 Inmiddels weet ik dat u voor Brederode altijd 30% roerende voorheffing in België moet betalen. Wanneer u 15% bronbelasting heeft moeten betalen, heeft u misschien Brederode gekocht in Luxemburg i.p.v. België?
Edit: voor wat het waard is: ik heb bij Keytrade 1,08 bruto ontvangen en daarvan is 30% RV afgehouden
Misschien heeft MeDirect nagelaten om het nodige (op voorhand) door te geven zodat je niet in Luxemburg zou belast worden ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik zou denken van niet inderdaad.Jozefien1969 schreef: ↑31 mei 2021, 21:51 Dus wanneer ik Novartis koop in USD ( NYSE ) i.p.v. Zwitserland in CHF maakt geen verschil qua bronheffing?
Maar verduidelijk het aub als ik mij daarin vergis, het was dan ook een vraag
Edit: ik heb enkel ervaring met EUR en enkel met Keytrade (qua aandelen), dus ik ben niet direct "de expert"
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik weet het ook niet en dacht dat u het 'verlossende'' antwoord kon geven. Weet alleen dat de bronheffing in NSYE 15% is en in Zwitserland 35% is of zoiets...
De bronheffing hangt af waar het aandeel geregistreerd is; kijk naar de twee eerste letters van de isincode.Jozefien1969 schreef: ↑31 mei 2021, 22:14 Ik weet het ook niet en dacht dat u het 'verlossende'' antwoord kon geven. Weet alleen dat de bronheffing in NSYE 15% is en in Zwitserland 35% is of zoiets...
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Globaltrans is een bedrijf met operaties in Rusland (met oorspronkelijk een notering in Londen, maar sinds recent ook in Moskou), maar het is een Cypriotische holding met een US ISIN-nummer. Ondanks het US ISINcodetje is de withholding tax die toegepast wordt die van Cyprus (0%).
Dus naar de ISIN kijken werkt in 99% van de gevallen. Maar er zijn (jammer genoeg) uitzonderingen.
Dus naar de ISIN kijken werkt in 99% van de gevallen. Maar er zijn (jammer genoeg) uitzonderingen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ok.Poldermol schreef: ↑1 juni 2021, 01:45 Globaltrans is een bedrijf met operaties in Rusland (met oorspronkelijk een notering in Londen, maar sinds recent ook in Moskou), maar het is een Cypriotische holding met een US ISIN-nummer. Ondanks het US ISINcodetje is de withholding tax die toegepast wordt die van Cyprus (0%).
Maar ik neem wel aan dat het wel altijd hetzelfde is, ongeacht via welke beurs je aankoopt ?
Dat klopt. Zelfde effecten = zelfde behandeling, irrelevant op welke beurs je het koopt.
Er zijn er die denken dat als je Novartis of Credit Suisse op New York koopt je 35% Zwitserse, 15% US en 30% Belgische belasting betaalt
Er zijn er die denken dat als je Novartis of Credit Suisse op New York koopt je 35% Zwitserse, 15% US en 30% Belgische belasting betaalt
Nieuwe ATH in de maak voor VIEL. Nog zo een holding met een joekel van een onderwaardering.