Holdings
TIP
Re: Holdings
Net nagekeken Compagnie de l'odet 61% gestegen op 1 jaar tijd en Financiere Moncey bijvoorbeeld maar 34%. Hier moet nog een fameuze inhaalslag gebeuren.doorwinterd schreef: ↑9 juni 2021, 21:16 Eerste deel aankopen Odet in de crash gebeurde door Sofibol (dat over geld beschikte).
Hier profiteren Monc en Arto etc mee, gezien de lus. http://www.financiere-moncey.com/fr-fr/ ... anigramme/
Nadien kocht Bolloré PSE (bovenaan organigram) met geld dat beschikbaar kwam van Blue Solutions, en dus geen rechtstreeks voordeel meer.
Ik geloof in de stelling dat Vincent Bolloré ruzie tussen de zonen wil vermijden en media/logistiek een eigen weg zal gaan.
Optisch zijn camb, monc, arto, vargard op dit moment absolute koopjes. Ptr speelt een niet te onderschatten rol.
Voor de geïnteresseerde: compagnie de l’odet en VB zijn aan het hamsteren geslaan als je de transactiemeldingen van Vivendi ziet van 09 juni.
Lijkt zeer erg op een nieuw strategisch spel van VB. Heeft bevestigd dat hij geen uitzondering zal vragen tot openbaar bod op resterende aandelen wanneer het de 30% grens overschrijdt. Verschillende opties blijven open ....
-
- Hero Member
- Contacteer:
Verbaast… waarom makkelijk beleggen, als het moeilijk ook kan ….
Voor sommige is Eureka…zeepbellen blazen, Odet, Wendel, etc… staan nu immers nog op de zelfde koers als in 2013-2015…..
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
beste,
Kom je weer onnozel doen? Sofina geraakt kwa beursprestatie op zeer lange termijn nog niet aan de onderkant van de enkels van Odet. Normaal he als je als Odet duizenden procenten stijgt dat er op zekere moment een terugval komt.
En hoe is het met je spaarboekje dat meer opbrengt dan Belreca?
Hieronder de grafiek van ODET tov Sofina.
https://www.google.com/finance/quote/OD ... window=MAX
Winnaars in het verleden selecteren is niet moeilijk. De winnaars van de toekomst selecteren is veel moeilijker.laeka schreef: ↑12 juni 2021, 10:01
beste,
Kom je weer onnozel doen? Sofina geraakt kwa beursprestatie op zeer lange termijn nog niet aan de onderkant van de enkels van Odet. Normaal he als je als Odet duizenden procenten stijgt dat er op zekere moment een terugval komt.
Odet werd de eerste keer vermeld op dit forum op 28/10/2014.
Hier zijn de koersevoluties sinds dan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Winnaars in het verleden selecteren is niet moeilijk. De winnaars van de toekomst selecteren is veel moeilijker.laeka schreef: ↑12 juni 2021, 10:01
beste,
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Laeka is een trader, het enige relevante voor hem is dan ook zijn aankoopprijs .....
Oei de pastoors van het forum hebben ook weer de weg naar hier gevonden.B7H4long schreef: ↑12 juni 2021, 10:52Winnaars in het verleden selecteren is niet moeilijk. De winnaars van de toekomst selecteren is veel moeilijker.laeka schreef: ↑12 juni 2021, 10:01
beste,
Volgens u moet men niet naar het verleden kijken en in dezelfde posting gaat u ook een grafiek uit het verleden posten.
Nu we toch bezig zijn bezie die dan 1 keer op 1 jaar.
https://www.google.com/finance/quote/OD ... &window=1Y
Voor een goed begrip ik heb nu geen ODET meer. Wel de vele holdings eronder in het organigram in grote aantallen.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Zijn er eigenlijk aandelen die niet met 30% of meer gestegen zijn dit jaar? :-)
troglodytes schreef: ↑12 juni 2021, 12:23 Zijn er eigenlijk aandelen die niet met 30% of meer gestegen zijn dit jaar? :-)
Ja, ontzettend veel .....
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wendel heb ik ook en jaren het staat nu 2% hoger. Je hebt winners en loosers. Dat is beleggen toch? Maar één ding heb ik wel geleerd: Lees veel, hoor veel en volg uw gevoel. Overigens iedereen heeft een andere stijl om te beleggen. De één koopt waarde aandelen wanneer ze laag staan ( tot nu toe heeft diegene wel gelijk ) de andere koopt 'hype aandelen'' en die heeft ook gelijk. Ooit gaat het mis. Verder heeft het geen enkele zin om een balans te lezen, er staat alleen maar in wat het bedrijf u wil laten weten! Dus het blijft gokken in mijn ogen. Maar dit is enkel mijn mening. En wie ben ik.....
Ik begrijp niet goed waarom de koersen uit de vorige eeuw relevant zijn voor een trader, maar wel waarom Sofina minder interessant is: de koers gaat teveel in een rechte lijn omhoog.