Holdings
TIP
Re: Holdings
Blij dat ik niet de enige ben bij wie de irritatie over het huidige forum soms de overhand neemt .DeZatteNonkel schreef: ↑24 september 2021, 22:56Ik zet mijn geld op mythos. De achteruitgang van dit forum is de laatste tijd echt ongelooflijk versneld heb ik de indruk.DeanThe4th schreef: ↑24 september 2021, 21:18
NTO/Weverke/Amturingas/bantsee/... waart hier nog gewoon rond, hoor. We weten voorlopig alleen nog niet met welke nick.
En voor de "kat met de 9 levens" zet ik in op "stopvanhet" . Waarschijnlijk moeten we gewoon medelijden hebben ? Wat voor leven kan je hebben als je je hier de hele tijd tegen alles en iedereen in moet blijven komen opdringen (omdat je verder niks hebt )
Het is eveneens irritant leden als mythos in verband te brengen met accounts waar hij nihil mee te maken heeft.mver schreef: ↑27 september 2021, 22:40Blij dat ik niet de enige ben bij wie de irritatie over het huidige forum soms de overhand neemt .DeZatteNonkel schreef: ↑24 september 2021, 22:56
Ik zet mijn geld op mythos. De achteruitgang van dit forum is de laatste tijd echt ongelooflijk versneld heb ik de indruk.
En voor de "kat met de 9 levens" zet ik in op "stopvanhet" . Waarschijnlijk moeten we gewoon medelijden hebben ? Wat voor leven kan je hebben als je je hier de hele tijd tegen alles en iedereen in moet blijven komen opdringen (omdat je verder niks hebt )
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Monoholding Unibel mee opgeschort. Hopelijk geen haar in de Leerdammer.
Exor
https://www.tijd.be/ondernemen/auto/jon ... 35214.html
De samenwerking tussen Ferrari en LoveFrom moet de technische EV-expertise van de Italiaanse constructeur verpakken in een even vooruitstrevend ontwerp. Al gaat de samenwerking verder dan enkel die elektrische auto, want LoveFrom gaat zich ook bezighouden met modecollecties voor Ferrari en met de andere luxemerken van de overkoepelende Exor-groep waartoe het Steigerende Paard behoort
https://www.tijd.be/ondernemen/auto/jon ... 35214.html
De samenwerking tussen Ferrari en LoveFrom moet de technische EV-expertise van de Italiaanse constructeur verpakken in een even vooruitstrevend ontwerp. Al gaat de samenwerking verder dan enkel die elektrische auto, want LoveFrom gaat zich ook bezighouden met modecollecties voor Ferrari en met de andere luxemerken van de overkoepelende Exor-groep waartoe het Steigerende Paard behoort
Geen rare keuze als je weet dat Ferrari het vooral van de verkoop van petjes, vlaggetjes, goedkope chinese horloges en andere merchandising moet hebben.
En past binnen het totale plaatje met de aanwerving van een nieuwe CEO Vigna voor Ferrari die uit technologie sector komt (en dus de eFerrari moet lanceren tegen 2025).
De 52-jarige Vigna is gepokt en gemazeld in de technologiesector. In 1995 trad de fysicus in dienst bij de Italiaans-Franse chipmaker STMicroelectronics, waar hij de cruciale afdeling 'Analoog, Micro-elektromechanische systemen en Sensoren' leidt. Hij was er ook betrokken bij de ontwikkeling van de schermsensorentechnologie voor de iPhone 4, die wereldwijd in smartphones en navigatiesystemen voor voertuigen zit.
De 52-jarige Vigna is gepokt en gemazeld in de technologiesector. In 1995 trad de fysicus in dienst bij de Italiaans-Franse chipmaker STMicroelectronics, waar hij de cruciale afdeling 'Analoog, Micro-elektromechanische systemen en Sensoren' leidt. Hij was er ook betrokken bij de ontwikkeling van de schermsensorentechnologie voor de iPhone 4, die wereldwijd in smartphones en navigatiesystemen voor voertuigen zit.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Waarop baseer je deze uitspraak?
75% van de inkomsten komt uit de verkoop van wagens en onderdelen. Inclusief de verkoop van motoren (oa aan Maserati en F1-teams) komt dat ruim boven de 80% uit.
Inkomsten uit "Sponsorship, commercial and brand", waarvan merchandising slechts een onderdeel is, vormen 15% van het geheel.
Ik spreek niet tegen dat ze het belang van "branding" idd willen laten toenemen. Maar zeggen dat ze het er nu al vooral moeten van hebben is IMO een brug te ver.
https://twitter.com/orakelvanoilsjt
OK goed, ik baseer mij op de situatie van jaren geleden die wellicht niet meer actueel is. Dat was nog van voor de beursgang. De "winst" die Ferrari toen liet optekenen was er voornamelijk door een ondoorzichtige handel in licenties via Fiat. In feite sponsorde Fiat Ferrari en in ruil daarvoor kreeg Fiat de eer en het aanzien om tot hetzelfde concern te mogen behoren en wat gratis posters om bij Fiat-concessiehouders op te hangen. Oh ja, en stylo's.
Eurazeo gekocht.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Prosus investeerde vier jaar geleden via PayU in Remitly, een digitaal overschrijvingsplatform dat
naadloze peer-to-peer overschrijvingen toelaat in 135 landen. Vorige week trok Remitly naar de Nasdaq
beurs, waarbij Prosus 25 miljoen dollar extra investeerde. De groep is vandaag 6,2 miljard dollar waard,
Prosus heeft een belang van 23%. Dat wordt gewaardeerd op 1,4 miljard dollar, terwijl Prosus slechts
208 miljoen dollar investeerde.
Prosus investeert opnieuw in Indiase Meesho
(ABM FN-Dow Jones) Prosus heeft samen met SoftBank, Facebook en andere partijen in het Indiase e-commerce platform Meesho geïnvesteerd. Dit maakte de investeerder met een notering aan het Damrak donderdagochtend bekend.
Prosus deed mee aan een investeringsronde van in totaal 570 miljoen dollar. De investeringsronde werd geleid door Fidelity Management & Research Company en B Capital Group.
Dankzij de financieringsronde is de waardering van het bedrijf in minder dan vijf maanden ruimschoots verdubbeld tot 4,9 miljard dollar. In deze periode stegen de orders bij Meesho ook 2,5 keer.
Prosus investeerde al eerder in Meesho.
naadloze peer-to-peer overschrijvingen toelaat in 135 landen. Vorige week trok Remitly naar de Nasdaq
beurs, waarbij Prosus 25 miljoen dollar extra investeerde. De groep is vandaag 6,2 miljard dollar waard,
Prosus heeft een belang van 23%. Dat wordt gewaardeerd op 1,4 miljard dollar, terwijl Prosus slechts
208 miljoen dollar investeerde.
Prosus investeert opnieuw in Indiase Meesho
(ABM FN-Dow Jones) Prosus heeft samen met SoftBank, Facebook en andere partijen in het Indiase e-commerce platform Meesho geïnvesteerd. Dit maakte de investeerder met een notering aan het Damrak donderdagochtend bekend.
Prosus deed mee aan een investeringsronde van in totaal 570 miljoen dollar. De investeringsronde werd geleid door Fidelity Management & Research Company en B Capital Group.
Dankzij de financieringsronde is de waardering van het bedrijf in minder dan vijf maanden ruimschoots verdubbeld tot 4,9 miljard dollar. In deze periode stegen de orders bij Meesho ook 2,5 keer.
Prosus investeerde al eerder in Meesho.
Collibra staat op het punt 250 miljoen dollar op te halen. Het Belgische databedrijf wordt daarbij gewaardeerd op 5 miljard dollar (4,32 miljard euro) en wordt opnieuw het waardevolste Belgische techbedrijf. Volgens De Tijd zou Sofina ook aan deze kapitaalronde meedoen, na vorig jaar een belang van enkele procenten in deze eenhoorn te hebben gekocht. De zoveelste in hun portefeuille.
Coolblue kondigt aan dat het nog deze maand zijn intrede zal maken op de beurs van Amsterdam. Coolblue wil bij de beursgang 150 miljoen euro vers kapitaal ophalen door de uitgifte van nieuwe aandelen en streeft ernaar dat 20 à 30 procent van de aandelen vrij verhandelbaar is. Dit betekent dat de reeds welgevulde kassa weer gaat rinkelen bij HAL. Wellicht zijn er binnenkort weer interessante koopjes te doen om al dat geld aan het werk te zetten.
Coolblue kondigt aan dat het nog deze maand zijn intrede zal maken op de beurs van Amsterdam. Coolblue wil bij de beursgang 150 miljoen euro vers kapitaal ophalen door de uitgifte van nieuwe aandelen en streeft ernaar dat 20 à 30 procent van de aandelen vrij verhandelbaar is. Dit betekent dat de reeds welgevulde kassa weer gaat rinkelen bij HAL. Wellicht zijn er binnenkort weer interessante koopjes te doen om al dat geld aan het werk te zetten.