Holdings
TIP
Re: Holdings
Tuurlijk, maar de dochter is niet zo actief in het opkopen van Bois Sauvage - aandelen als de vader . Die meldingen waren altijd goed om de koers , naast de aankopen zelf, een extra duwtje in de rug te geven. Klopt wel als je bedoelt dat het feit dat het nu nog stiller dan vroeger is, een indicatie van een delisting kan zijn.
Los daarvan kan je moeilijk van goed management spreken als je het verschil ziet in welke prijs zij aanvaarden voor hun belang in recticel en de prijs die Recticel zelf voor hun individuele divisies kan krijgen. Al kan je dat terug als ongeduld voor een delisting interpreteren.
Bij een holding waarbij een familie/oprichter een groot deel van de aandelen in handen heeft, ben je altijd overgeleverd aan de familie en het management. De discount is dikwijls ter reflectie van wantrouwen jegens het management. Pas wanneer je structureel waarde weet te creëren op de zeer lange termijn en het belang van aandeelhouders duidelijk voorop stelt, kun je zo'n discount inlopen. Zie Sofina en Brederode.Stijn227 schreef: ↑5 november 2021, 13:58Tuurlijk, maar de dochter is niet zo actief in het opkopen van Bois Sauvage - aandelen als de vader , die meldingen waren altijd goed om de koers , naast de aankopen zelf, een extra duwtje in de rug te geven. Klopt wel als je bedoelt dat het feit dat het nu nog stiller dan vroeger is, een indicatie van een delisting kan zijn.
Los daarvan kan je moeilijk van goed management spreken als je het verschil ziet in welke prijs zij aanvaarden voor hun belang in recticel en de prijs die Recticel zelf voor hun losse divisies kan krijgen. Al kan je dat terug als ongeduld voor een delisting interpreteren.
Als je belangen tegen een (te) lage prijs van de hand doet, met welke reden dan ook, vernietig je waarde. Voor de familie maakt dat wellicht weinig uit, maar hun partners (de medeaandeelhouders) kunnen daar minder tevreden over zijn. Een koers die achterblijft bij de intrinsieke waarde (dus een hogere discount) kan dan best worden gerechtvaardigd.
Ik stap overigens sowieso niet graag in een holding als een belangrijk onderdeel van de investment case een delisting is. Dan liever een holding die nog in lengte van jaren waarde kan blijven creëren met gedegen management.
Volledig akkoord met je analyse. Al snap ik wel dat aandelen à la bois sauvage op de radar komen, na de hausse bij andere holdings.
Persoonlijk ga ik nooit een premie betalen om een holding in port te nemen (hoe jammer het ook is dat ik Brederode niet in port heb, nog zo een oude delisting kandidaat ).
Pakket Compagnie du bois sauvage toegevoegd aan het assortiment. Beetje peper en zout toevoegen rustig laten sudderen en binnen x aantal tijd van het vuur halen als iedereen weer achter de stijgende koersen aanholt.
Wat een week voor Brederode!Bijna 8% erbij.60% YTD.Nu wel met een premie van 7a8% schat ik.Zit nu op een winst van bijna 3,5 maal mijn inleg. Positie is ondertussen 1/3 van m'n port geworden.Misschien toch wel wat winst verschuiven richting Ackermans en GBL.Een weekendje om over na te denken.
Laatst gewijzigd door Carnaygee op 6 november 2021, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
Brederode is mijn enige holding nog, wat een toppertjeCarnaygee schreef: ↑5 november 2021, 21:01 Wat een week voor Brederode!Bijna 8% erbij.Nu wel met een premie van 7a8% schat ik.Zit nu op een winst van bijna maal 3,5. Positie is ondertussen 1/3 van m'n port geworden.Misschien toch wel wat winst verschuiven richting Ackermans en GBL?Een weekendje om over na te denken.
Ik zou die gewoon bijhouden ...
Ik denk dat de koers van Brederode gerechtvaardigd is en nog meer groeipotentieel heeft, daarom houd ik deze nog lang bij.
Omdat ik een groot kapitaal in gestoken heb wil ik niets meer bijkopen (je weet wel, divesificatie...)
Ik kijk naar Sofina uit. Is het naar jullie mening nog opportuun om in Sofina te stappen??
Omdat ik een groot kapitaal in gestoken heb wil ik niets meer bijkopen (je weet wel, divesificatie...)
Ik kijk naar Sofina uit. Is het naar jullie mening nog opportuun om in Sofina te stappen??
Naar mijn mening is het nooit te laat om in Sofina te stappen. Al is dat altijd makkelijk praten als je ze zelf al hebt. Je kan eventueel eerst instappen aan een kleine positie om dan later bij te kopen.Georg schreef: ↑6 november 2021, 10:04 Ik denk dat de koers van Brederode gerechtvaardigd is en nog meer groeipotentieel heeft, daarom houd ik deze nog lang bij.
Laatst gewijzigd door DonDraper op 6 november 2021, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Zelf probeer ik Luxempart te pakken te krijgen, maar de illiquiditeit maakt het er niet makkelijk op. Om die reden nog getwijfeld om voor Eurazeo te gaan (eveneens een player voor PE met korting), maar Luxempart lijkt me de meest interessantste piste ondanks de weinige info en handel.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Luxempart lijkt op Sofina van voor 10 jaar.DonDraper schreef: ↑6 november 2021, 10:42 Zelf probeer ik Luxempart te pakken te krijgen, maar de illiquiditeit maakt het er niet makkelijk op. Om die reden nog getwijfeld om voor Eurazeo te gaan (eveneens een player voor PE met korting), maar Luxempart lijkt me de meest interessantste piste ondanks de weinige info en handel.
Sofina is ook al vele jaren aandeelhouder van Luxempart.
Inderdaad, maar als ze dezelfde weg zullen willen afleggen, dan zal er een notering op nog een andere beurs nodig zijn volgens mij.Joost1000 schreef: ↑6 november 2021, 15:59Luxempart lijkt op Sofina van voor 10 jaar.DonDraper schreef: ↑6 november 2021, 10:42 Zelf probeer ik Luxempart te pakken te krijgen, maar de illiquiditeit maakt het er niet makkelijk op. Om die reden nog getwijfeld om voor Eurazeo te gaan (eveneens een player voor PE met korting), maar Luxempart lijkt me de meest interessantste piste ondanks de weinige info en handel.
Sofina is ook al vele jaren aandeelhouder van Luxempart.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Brederode en Sofina hebben ‘’wij’’ in het verleden te vaak verkocht. Wijsheid komt met de jaren, wij laten het nu mooi staan en kopen het met ‘’kleine beetjes’’ bij.
Cie du bois Sauvage: gaat niet veel omhoog of omlaag. Laten we ook staan. En schijnbaar kan Laeka erg goed koken; tijd om ons uit te nodigen maar goed dat terzijde, hij of zij kocht bij ( wellicht aan de aankoopprijs die ‘’wij’’ jaren geleden hebben betaald. )
Luxempart: Echt illiquide. Wanneer u koopt leg het aandeel in voor één jaar. “Wij” hebben het verkocht en hebben niet meer de bedoeling om het ooit aan te kopen! Wellicht missen we veel.
Eurazeo: kort en krachtig: prima holding.
Geblin en Michael gaven info over de holdings ten noorden van ons. Heel veel dank! Indutrade en Latour gaan we met méér aandacht volgen. Overigens de tip van Kinnevik kwam van Michael. De holding vliegt omhoog om vervolgens weer omlaag te gaan. ‘’Wij” wachten op James Anderson.
Verder: “Wij” weten niets van beleggen: ‘’wij’’ doen maar wat.
Cie du bois Sauvage: gaat niet veel omhoog of omlaag. Laten we ook staan. En schijnbaar kan Laeka erg goed koken; tijd om ons uit te nodigen maar goed dat terzijde, hij of zij kocht bij ( wellicht aan de aankoopprijs die ‘’wij’’ jaren geleden hebben betaald. )
Luxempart: Echt illiquide. Wanneer u koopt leg het aandeel in voor één jaar. “Wij” hebben het verkocht en hebben niet meer de bedoeling om het ooit aan te kopen! Wellicht missen we veel.
Eurazeo: kort en krachtig: prima holding.
Geblin en Michael gaven info over de holdings ten noorden van ons. Heel veel dank! Indutrade en Latour gaan we met méér aandacht volgen. Overigens de tip van Kinnevik kwam van Michael. De holding vliegt omhoog om vervolgens weer omlaag te gaan. ‘’Wij” wachten op James Anderson.
Verder: “Wij” weten niets van beleggen: ‘’wij’’ doen maar wat.
Misschien éindelijk eens een superdag op komst voor Prosus obv Tencent cijfers?
+4% inmiddels in Hong Kong zonder dat de Q3 resultaten bekend zijn
+4% inmiddels in Hong Kong zonder dat de Q3 resultaten bekend zijn
25%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024