Holdings
TIP
Re: Holdings
Bij keytrade geen belasting afgehouden, dus correct verlopen.
25%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
Bij Deutsche Bank is er roerende voorheffing afgehouden ...
Wie geraakt er nog aan uit
Wie geraakt er nog aan uit
Roerende voorheffing is een voorheffing op de definitieve belasting die je moet betalen via de personenbelasting. Voor personen die een inkomen hebben onder het minimum van de personenbelasting, wordt de roerende voorheffing volledig teruggestort. De redenering klopt dus.leergierig schreef: ↑24 november 2021, 21:01 Dus een student met interesse in de beurs zou kunnen 5 aandelen Belreca kopen aan +/- 150 voor 750 EUR met kosten 770 EUR.
Daar krijgt hij 5 x 25 EUR belastingvrij terug (125 EUR)
en dan 5 x 155 = 775 EUR - RV 5 x 46 (230 EUR) Die hij via zijn belastingen kan terugvorderen
Dus 770 wordt 900 EUR zonder er veel voor te moeten doen.
(Ik weet het, het zijn kleine bedragen, maar voor een student toch mooi meegenomen)
Of zit er iets verkeerd in mijn redenering ?
Dit is ook geldig voor koppels die een gezamenlijke aangifte indienen en waar 1 partner geen eigen inkomsten heeft. Alle roerende inkomsten worden gesplitst tussen beide partners en de roerende voorheffing van het deel van de partner zonder inkomsten wordt volledig terugbetaald. Voor koppels die in dit geval zijn, is de uiteindelijke belasting op roerende inkomsten 15% ipv 30% na recuperatie van de teveel betaalde RV via de PB. Je moet die roerende inkomsten wel vrijwillig aangeven dan.
Even een beetje een off-topic vraag in verband met de kapitaaluitkering bij Prosus. Op Beursig beweren ze dat daar ook geen Belgische RV op verschuldigd is. Mijn bank heeft wel Belgische RV aangerekend.
Bij Brederode, dat ook met kapitaaluitkeringen werkt, werd ook Belgische RV aangerekend en ik meen mij te herinneren dat el perro toen zei dat dit klopte.
Weet iemand hoe het juist zit ?
Edit : oei, niet ver genoeg terug gelezen. Zelfde verwarring hier ? Bij MeDirect dus ook RV afgehouden.
Bij Brederode, dat ook met kapitaaluitkeringen werkt, werd ook Belgische RV aangerekend en ik meen mij te herinneren dat el perro toen zei dat dit klopte.
Weet iemand hoe het juist zit ?
Edit : oei, niet ver genoeg terug gelezen. Zelfde verwarring hier ? Bij MeDirect dus ook RV afgehouden.
Maar Prosus is geen Belgische onderneming! Aangezien Prosus zich niet conformeert naar de Belgische fiscale wetging inzake informatieplicht, is RV wel degelijk verschuldigd, zo werd door Febelfin bevestigd.
Vergelijk met AkzoNobel: https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... l/10088616
Vergelijk met AkzoNobel: https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... l/10088616
Voor zover ik kan zien (hier en elders) houdt alleen Keytrade geen RV af.
Tis precies Black Friday op de beurzenvloer
Saxo is sowieso af na de mislukte overname van Binck. U wordt een oor aangenaaid als belegger, beleggingen zijn na overboeking opeens "kwijt" leest men in de media. Dit is een kaartenhuis dat al lang is ingestort.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Veronderstel dat je bedoelt tot de belastingvrije soms en eventueel stukje schijf 25% hé.Philippe1 schreef: ↑26 november 2021, 10:35
Alle roerende inkomsten worden gesplitst tussen beide partners en de roerende voorheffing van het deel van de partner zonder inkomsten wordt volledig terugbetaald. Voor koppels die in dit geval zijn, is de uiteindelijke belasting op roerende inkomsten 15% ipv 30% na recuperatie van de teveel betaalde RV via de PB. Je moet die roerende inkomsten wel vrijwillig aangeven dan.
Dus al zeker niet 'volledig' terugbetaald' of 15 ipv 30.
Compagnie du bois sauvage gisteren in een bloedrode markt meer dan 4% erbij.
Zeg dan ook dat bois sauvage al 3 maanden aan een stuk naar beneden is gedonderd
Inderdaad. Er zijn limieten aan alles.doorwinterd schreef: ↑27 november 2021, 01:50Veronderstel dat je bedoelt tot de belastingvrije soms en eventueel stukje schijf 25% hé.Philippe1 schreef: ↑26 november 2021, 10:35
Alle roerende inkomsten worden gesplitst tussen beide partners en de roerende voorheffing van het deel van de partner zonder inkomsten wordt volledig terugbetaald. Voor koppels die in dit geval zijn, is de uiteindelijke belasting op roerende inkomsten 15% ipv 30% na recuperatie van de teveel betaalde RV via de PB. Je moet die roerende inkomsten wel vrijwillig aangeven dan.
Dus al zeker niet 'volledig' terugbetaald' of 15 ipv 30.
Leuk artikel - familiale BE holdings in PE
Incl bijdrage van mijn oude professor Sophie Manigart (Private Equity, Vlerick / Erasmus Univ.):
https://www.tijd.be/ondernemen/algemeen ... 7079290905
Incl bijdrage van mijn oude professor Sophie Manigart (Private Equity, Vlerick / Erasmus Univ.):
https://www.tijd.be/ondernemen/algemeen ... 7079290905
Ik heb vandaag wat aandelen MBB bijgekocht voor € 122.
MBB doet het niet erg goed vergeleken met topper als Brederode en Sofina, maar ze stonden op mijn lijstje en de prijs was nog die van Black Friday.
MBB doet het niet erg goed vergeleken met topper als Brederode en Sofina, maar ze stonden op mijn lijstje en de prijs was nog die van Black Friday.