Holdings
TIP
Re: Holdings
Waarde komt altijd bovendrijven zeker? Hier ook nog een 5-tal euro pa te gaan tot GAK.
Ik sta op 37% winst met Prosus. Ik mag ook eens chance hebben he. Als Tom Simonts een koopadvies geeft wacht je dus beter anderhalf jaar vooraleer het te kopen. Dat ze bij Prosus niet eerder op dat idee zijn gekomen…
Ga je echt niets meer posten, Laeka?
Ga je echt niets meer posten, Laeka?
-
- Verbannen Gebruiker
Als de participaties van Brederode niet beursgenoteerd zijn, dan weet niemand het. Misschien zijn ze gestegen want is dat niet het hele punt van een holding als Brederode? Op zoek gaan naar pareltjes die beter doen dan de markt? Als ze dat niet kunnen, dan beleg je beter in een ETF en kunnen we de holdings opdoeken. Holdings hebben dan immers geen reden tot bestaan.
Des te meer omdat een holding meestal met een discount noteert. Een holding vernietigt dus waarde, in plaats van waarde te creëren.
Klopt Sintorama. Maar op deze manier kan het dus ook lukken. Ze zijn er bij Bolero juist mee gestopt, met Prosus aan te raden. Nu staat Tencent bij hun Top Picks trouwens. Wie snapt dat nu? Tencent vandaag -4% en Prosus +15,7%. Goed werk van Tom & friends.
Wat ik ook niet snap, maar wel verwacht had, is dat 87% van de orders vandaag voor Prosus verkooporders zijn. Dan stijgt dat aandeel eindelijk eens een paar procent na al die ellende en dan gooien ze het al buiten.
Wat ik ook niet snap, maar wel verwacht had, is dat 87% van de orders vandaag voor Prosus verkooporders zijn. Dan stijgt dat aandeel eindelijk eens een paar procent na al die ellende en dan gooien ze het al buiten.
@vlblokpate waarom zo uitdagen?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Daag Vlblokpate uit? Of laat hij of zij ons nadenken? Belangrijke vraag overigens!
Momenteel zijn het moeilijke tijden. De koersen gaan van laag naar hoog en weer omlaag. Gezien ’’wij’’ geen economie hebben bestudeerd, trachten ‘’wij’’ wel het één en ander te lezen. Ondanks dat lezen denken ‘’wij’’ in het algemeen dat het allemaal niet zo ‘’goed’’ zal gaan.
Enfin dat al wetende, zal Brederode alsook een Sofina dat nog béter weten in vergelijking met een onnozele belegger als ‘’gij en ik”.
Wellicht is een ETF maar onze ervaring is dan wel IWDA beter; alles afhankelijk van het aankoopmoment! Dividend hebben we ondertussen wel al enkele jaren mogen ontvangen van Brederode en Sofina.
Laeka heeft veel verteld op dit forum. Hij of zij was dol op de Bolloré familie. Eerlijk gezegd: wij begrepen er geen hout van! Conclusie afblijven. Laeka heeft ons geattendeerd op veel holdings en de nationale bank. Fijn om op te volgen en zelf uw conclusie te trekken. En wat Sonae betreft heeft Laeka gelijk gehad. Maar er waren ook holdings waarin hij of zij niet gelijk had. Allemaal niet erg, maar wees integer.
Momenteel zijn het moeilijke tijden. De koersen gaan van laag naar hoog en weer omlaag. Gezien ’’wij’’ geen economie hebben bestudeerd, trachten ‘’wij’’ wel het één en ander te lezen. Ondanks dat lezen denken ‘’wij’’ in het algemeen dat het allemaal niet zo ‘’goed’’ zal gaan.
Enfin dat al wetende, zal Brederode alsook een Sofina dat nog béter weten in vergelijking met een onnozele belegger als ‘’gij en ik”.
Wellicht is een ETF maar onze ervaring is dan wel IWDA beter; alles afhankelijk van het aankoopmoment! Dividend hebben we ondertussen wel al enkele jaren mogen ontvangen van Brederode en Sofina.
Laeka heeft veel verteld op dit forum. Hij of zij was dol op de Bolloré familie. Eerlijk gezegd: wij begrepen er geen hout van! Conclusie afblijven. Laeka heeft ons geattendeerd op veel holdings en de nationale bank. Fijn om op te volgen en zelf uw conclusie te trekken. En wat Sonae betreft heeft Laeka gelijk gehad. Maar er waren ook holdings waarin hij of zij niet gelijk had. Allemaal niet erg, maar wees integer.
Dat Sofina en Brederode nu zo afgestraft werden lijkt mij een mooi teken van de irationaliteit van de markt.
Het verhaal over Mr Market klopt, ofwel euforisch ofwel depressief lol...
Het verhaal over Mr Market klopt, ofwel euforisch ofwel depressief lol...
-
- Verbannen Gebruiker
Lop vindt zichzelf veel slimmer dan iedereen; hij lacht iedereen op het forum uit (en Warren Buffett ook; hij zit niet op het forum vermoed ik) omdat hij al zijn theorieën niet uitgelegd krijgt "omdat wij te dom zijn om ze te begrijpen".
Om te vermijden dat iemand de "lop theorie van goed beleggen" blindelings volgt, en zijn geld kwijtraakt, is het nodig om wat tegengas te geven, en zachtjes de beweringen van lop te challengen. Wat door lop steevast zeer agressief beantwoord wordt. Dat zou toch enkele ogen moeten openen.
Voor alle duidelijkheid,de strategie die Lop toepast is niet door hem uitgevonden.
Hij haalt de mosterd(en de namen)uit de DGI-gemeenschap van de US. Er zijn tientallen (betalende en gratis)kanalen waar die aandelen besproken worden.
Het gaat dus om dividendgroeiers,die goedkoop noteren en een mooi dividendrendement geven.Met als redenering tijdens het wachten op herstel steken we een mooi en GROEIEND dividend op zak!
Wat mij opvalt is dat op al die kanalen min of meer dezelfde namen circuleren op hetzelfde moment. De meest voorkomende is op dit moment VF-corp. Wat Lop deze maand ook heeft gekocht.
Voor de liefhebbers : andere namen die momenteel koopwaardig en aanbevolen worden zijn:
Lyondellbassell
Kroger
Franklin Resources
Lop maakt er ook geen geheim van "te betalen" voor deze tips.
Dat hij een deel van zijn verworven analyses op zijn blogpost voor alle spaargidsers gratis ter beschikking stelt zou ons allemaal moeten blij stemmen.En er komen zodoende ook eens wat andere namen(Amerikaanse) de revue passeren dan steeds hetzelfde gemekker over Sofina en Colruyt.
En eerlijk is eerlijk,hij gaat met ruime voorsprong aan de leiding van de voorbeeldportefeuilles 2022-2030.
Hij haalt de mosterd(en de namen)uit de DGI-gemeenschap van de US. Er zijn tientallen (betalende en gratis)kanalen waar die aandelen besproken worden.
Het gaat dus om dividendgroeiers,die goedkoop noteren en een mooi dividendrendement geven.Met als redenering tijdens het wachten op herstel steken we een mooi en GROEIEND dividend op zak!
Wat mij opvalt is dat op al die kanalen min of meer dezelfde namen circuleren op hetzelfde moment. De meest voorkomende is op dit moment VF-corp. Wat Lop deze maand ook heeft gekocht.
Voor de liefhebbers : andere namen die momenteel koopwaardig en aanbevolen worden zijn:
Lyondellbassell
Kroger
Franklin Resources
Lop maakt er ook geen geheim van "te betalen" voor deze tips.
Dat hij een deel van zijn verworven analyses op zijn blogpost voor alle spaargidsers gratis ter beschikking stelt zou ons allemaal moeten blij stemmen.En er komen zodoende ook eens wat andere namen(Amerikaanse) de revue passeren dan steeds hetzelfde gemekker over Sofina en Colruyt.
En eerlijk is eerlijk,hij gaat met ruime voorsprong aan de leiding van de voorbeeldportefeuilles 2022-2030.
Lop is misschien wat bruut maar hij heeft het dikwijls bij het rechte eind. Dankzij zijn tip om BMY te kopen is dit nu mijn tweede beste positie (na BAE) met een lekkere 45 procent winst (dividend niet meegerekend) op nog geen jaar tijd.
Dus lop, doe maar verder.
Dus lop, doe maar verder.
-
- Verbannen Gebruiker
Er is wel tegenstrijdige info. VF-corp zegt zelf dat ze logistieke problemen hebben en dat die het grootste deel van 2022, of misschien wel heel 2022 zullen duren. Vandaar het kelderen van de koers. Volgens lop echter is het vrees voor recessie die VF-Corp heeft doen kelderen. Als er vrees is voor recessie, zouden toch veel aandelen gekelderd zijn?
Zal wel met beiden te maken hebben,zeker?
Wat ik wel weet, dat vele dividendbeleggers zich daar geen zier van aantrekken bij het selecteren.
In de DGI-gemeenschap is VF-corp een schreeuwende koop!
Dividendaristocraat,mooi dividend,pay-out ratio lager dan 60%,hoog dividendgroeipercentage,enz.....
Nadruk ligt op dividend
Wat ik wel weet, dat vele dividendbeleggers zich daar geen zier van aantrekken bij het selecteren.
In de DGI-gemeenschap is VF-corp een schreeuwende koop!
Dividendaristocraat,mooi dividend,pay-out ratio lager dan 60%,hoog dividendgroeipercentage,enz.....
Nadruk ligt op dividend
Volgens een artikel in De Tijd van begin dze maand doen (familiale) holdings het een stuk beter dan het beursgemiddelde:VLblokpate schreef: ↑27 juni 2022, 17:15 Des te meer omdat een holding meestal met een discount noteert. Een holding vernietigt dus waarde, in plaats van waarde te creëren.
"vooral op lange termijn blinken de familieholdings uit. Met een gemiddeld rendement van 17 procent per jaar het voorbije decennium, inclusief de geherinvesteerde dividenden, scoren ze een pak beter dan de EuroStoxx50 (+10%) of de MSCI World (+12%)."
-
- Verbannen Gebruiker
Dat klopt. En in 2032 zal het waarschijnlijk een andere groep aandelen zijn voor het dan gepasseerde decennium
Regression toward the mean
Eigenlijk kunnen we nu zeggen: in 2022 - 2032 zullen familiale holdings niet de beste groep aandelen zijn.