Holdings
TIP
Re: Holdings
Spelen holdings als een Lifco, Indutrade en enkele anderen niet op een ander niveau ?Barryke schreef: ↑26 juli 2022, 23:10 Dat wil zeggen ook GBL, en dat is bijvoorbeeld dik tegen mijn zin. Voorlopig heb ik er een kleinere positie in. Wie weet zijn ze toch vroeg of laat vertrokken door één of andere goudmijn in hun portefeuille, zoals bij D’ieteren (en Floridienne). En tegen dat je dat goed en wel beseft is het al te laat. De kans is voorlopig wel zeer klein, gelet op de inhoud van hun portefeuille, die grotendeels bestaat uit beursgenoteerde deelnemingen.
Beetje vergelijkbaar met bedrijven als een J&J.
Ja klopt, terechte opmerking. Dat is de Champions League. Maar ga je dan al je geld inzetten op de Scandinaven? Dat lijkt me een iets te hoog risico.
In het Laatste Nieuws staat dinsdags altijd een beurs-item, met daarin vaak aandelentips. Niet iets om actief te volgen ofzo, maar gisteren kwam Danny Reweghs aan het woord en hij sloeg imo een spijker met de kop. Hij had het over Sofina. Toen het aandeel aan een premioe van 40% noteerde, zo schrijft hij, kon je niemand uit het hoofd praten om het aandeel te kopen. Nu het bedrijf met een korting van 30 noteert kun je niemand meer overtuigen het aandeel aan te kopen. Beleggers zijn raar. Als je Byju's op 0 waardeert bedraagt de korting nog altijd 20%. Hij raadde dan ook aan -op het risico om uitgelachen te worden- Sofina te kopen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ik dacht dat de discount van sofina nu 30% was. Als ik lees dat met Byju op 0 de korting 20% noteert dan heb ik dit verkeerd gelezen?
Met die positie op 0 en alle andere positities aan liquidatieprijs, de prijs bij verkoop op vandaag met een korting van 30% ben ik 100% zeker koper! 20% korting en optimistische waardering voor de andere posities, neen bedankt.
Met die positie op 0 en alle andere positities aan liquidatieprijs, de prijs bij verkoop op vandaag met een korting van 30% ben ik 100% zeker koper! 20% korting en optimistische waardering voor de andere posities, neen bedankt.
Ik begrijp niet wat je bedoelt.
Alles staat per 30 juni gewaardeerd, behalve pijler 2. Vooralsnog worden dalende multiples bij veel PE/VC fondsen van het hogere segment (waar Sofina dus in zit) voor een belangrijk deel gecompenseerd door verbeterende bedrijfsresultaten. De vraag is of dat aanhoudt richting H2. De nieuwsbrief was enerzijds geruststellend, anderzijds had ik meer inhoudelijke informatie willen zien. Ik vertaal het unieke netwerk en de uitzonderlijke portefeuille van Sofina in een redelijke discount van max 10-15%. Daar zitten we nu ver boven.
Situatie Byju's is niet veranderd, in die zin dat durfkapitaalfondsen een waardering van 12-13 miljard (die Sofina hanteert) reëel achten. Voor de twijfelaars, trek het Sofina belang van 5%, of een deel daarvan, van 12 miljard gerust van de NAV af, dat maakt een markt. Ik zie vooralsnog niet waarom het bedrijf 0 waard zou zijn, maar in een conservatief c.q. pessimistisch scenario kan daarmee rekening worden gehouden.
De laatste dagen ben ik aan het bijkopen, aangezien Sofina mijns inziens veel te negatief bejegend wordt. De reputatie van de afgelopen 70 jaar weegt toch wel wat zwaarder dan het geroeptoeter van de persoon die niets meer heeft gerealiseerd dan het maken van de website van een van de Wirecard short-sellers, die juist nu als "autoriteit" wordt gequote door "journalisten". Bij dusdanige irreële commentaren ben ik zeer graag de koper aan de andere kant van de transactie.
Situatie Byju's is niet veranderd, in die zin dat durfkapitaalfondsen een waardering van 12-13 miljard (die Sofina hanteert) reëel achten. Voor de twijfelaars, trek het Sofina belang van 5%, of een deel daarvan, van 12 miljard gerust van de NAV af, dat maakt een markt. Ik zie vooralsnog niet waarom het bedrijf 0 waard zou zijn, maar in een conservatief c.q. pessimistisch scenario kan daarmee rekening worden gehouden.
De laatste dagen ben ik aan het bijkopen, aangezien Sofina mijns inziens veel te negatief bejegend wordt. De reputatie van de afgelopen 70 jaar weegt toch wel wat zwaarder dan het geroeptoeter van de persoon die niets meer heeft gerealiseerd dan het maken van de website van een van de Wirecard short-sellers, die juist nu als "autoriteit" wordt gequote door "journalisten". Bij dusdanige irreële commentaren ben ik zeer graag de koper aan de andere kant van de transactie.
Maar dat beweert niemand. De auteur van het artikeltje zegt dat zelfs in de veronderstelling de waardering nul is, het holding nog steeds met een korting van 20% noteert.
Had toch ook meer concrete cijfers willen zien met namen van investeringen.
Maar zij investeren met "purpose", wel slim he.
Maar zij investeren met "purpose", wel slim he.
Tja, ik kan niet spreken voor een analist van Degroof.
-
- Full Member
- Contacteer:
Maandag halfjaarresultaten van Tubize Financière. Ze noteren momenteel met een mooie korting. Wat verwachten jullie van hun cijfers? Ik twijfel om nu nog beetje extra bij te kopen of te wachten tot maandag.
Ik ben aan het overwegen een positie te nemen in kinnevik. Was dus eens door het jaarverslag en q2 resultaten aant gaan. Alles gelezen rond afsplitsing van zalando 14/05/2021 - 18/05/2021 maar begrijp niet tot de koers toen niet feller gezakt is rond die periode als men 40% van de Nav uitgeeft? Is dit puur omdat er toen veel mensen hun zalando shares verkochten en hier kinnevik mee kochten en kregen we daardoor ook een overdreven premie? Met de zware afstraffing nu tot gevolg? Afstraffing nu ook wel door daling in Nav PE natuurlijk. Of zie ik iets over het hoofd?
Iemand nog meer info over kinnevik? lijkt me een mooie holding voor de lang termijn zeker met James Anderson van SMT nu als Chairman en 22% Cash in deze tijden van ‘koopjes’
Iemand nog meer info over kinnevik? lijkt me een mooie holding voor de lang termijn zeker met James Anderson van SMT nu als Chairman en 22% Cash in deze tijden van ‘koopjes’
-
- Full Member
- Contacteer:
Ben hier ook wel wel in geïnteresseerd. Ik heb nog geen Scandinavische holding in portefeuille. Aker, Investor AB, Lifco en Indutrade staan ook op mijn watchlist.Vino97 schreef: ↑3 augustus 2022, 09:51 Ik ben aan het overwegen een positie te nemen in kinnevik. Was dus eens door het jaarverslag en q2 resultaten aant gaan. Alles gelezen rond afsplitsing van zalando 14/05/2021 - 18/05/2021 maar begrijp niet tot de koers toen niet feller gezakt is rond die periode als men 40% van de Nav uitgeeft? Is dit puur omdat er toen veel mensen hun zalando shares verkochten en hier kinnevik mee kochten en kregen we daardoor ook een overdreven premie? Met de zware afstraffing nu tot gevolg? Afstraffing nu ook wel door daling in Nav PE natuurlijk. Of zie ik iets over het hoofd?
Markel volg ik ook. Iemand een idee van waar hun stevige daling vandaag?
Euhmm, koopjes?
Nu Kinnevik is een interessante holding, maar niet erg gediversifieerd. En volatiel. Iets wat je liefst koopt wanneer de kranten vol onheilspellende berichten staan.
We zaten in kinnevik op het moment van de uitkering van de zalando-aandelen. Herinner mij de juiste details niet meer maar ieder aandeel is toen opgesplitst in "zalando aandeel" en een "aandeel kinnevik- zonder-zalando" ongeveer verhouding 40/60, dat laatste is wat nu als kinnevik noteert. Daling was toen een reactie op de verkoop. Er was toen een brochure op de website van kinnevk ”Zalando Distribution” staat er misschien nog op. Hoe dan ook vorige week nog het verschil tussen het nu belegde bedrag en het oorspronkelijke aankoopbedrag opgevuld met een nieuwe aankoop, na vorig jaar al een mooie winst afgeroomd te hebben. Geloof er op de LT wel in maar kan op de KT alle kanten uit met de PE, kopen en schuilen is hier het motto aangezien er ook hier geen glazen bol ligtVino97 schreef: ↑3 augustus 2022, 09:51 Ik ben aan het overwegen een positie te nemen in kinnevik. Was dus eens door het jaarverslag en q2 resultaten aant gaan. Alles gelezen rond afsplitsing van zalando 14/05/2021 - 18/05/2021 maar begrijp niet tot de koers toen niet feller gezakt is rond die periode als men 40% van de Nav uitgeeft? Is dit puur omdat er toen veel mensen hun zalando shares verkochten en hier kinnevik mee kochten en kregen we daardoor ook een overdreven premie? Met de zware afstraffing nu tot gevolg? Afstraffing nu ook wel door daling in Nav PE natuurlijk. Of zie ik iets over het hoofd?