Holdings
TIP
Re: Holdings
Deze morgen dividend Brederode nog altijd niet betaald bij Bolero. Net even gekeken, vorig jaar door Bolero uitbetaald op pay date.
Dividend Brederode nu ook betaald bij Bolero met valuta 24 mei.
Inderdaad, ze hebben roerende voorheffing ingehouden. Is er iemand die bij Keytrade dit dividend ontvangen heeft? Hebben zij ook roerende voorheffing ingehouden?
Degiro gaf het als kapitaal uitkering aan, geen bronheffing.
Re: Holding
Het is inderdaad een kapitaalvermindering. Normaal is dat belastingvrij. Sommige brokers houden toch roerende voorheffing in.
“Normaal betaalt een particuliere belegger 27 procent roerende voorheffing als de bedrijven waarvan hij aandeelhouder is een dividend uitkeren. Tenzij die uitkering via een kapitaalvermindering gebeurt. Dan is er geen belasting verschuldigd. 'We hebben ons gebaseerd op een bericht van Euroclear dat spreekt van een kapitaalvermindering waarop geen voorheffing van toepassing is', zegt Steven Van Gaever, de woordvoerder van Keytrade.
Dierickx Leys zit op dezelfde lijn. Maar Binck en Bolero oordelen daar anders over. 'Omdat de uitkering niet vanuit het volstorte kapitaal gebeurt, maar van de uitgiftepremie of bepaalde reserves', legt David Naulaerts van BinckBank uit.”
Bron: De Tijd (2016)
Wie veel aandelen heeft zet ze dus beter bij een broker die het dividend fiscaalvriendelijk behandelt.
“Normaal betaalt een particuliere belegger 27 procent roerende voorheffing als de bedrijven waarvan hij aandeelhouder is een dividend uitkeren. Tenzij die uitkering via een kapitaalvermindering gebeurt. Dan is er geen belasting verschuldigd. 'We hebben ons gebaseerd op een bericht van Euroclear dat spreekt van een kapitaalvermindering waarop geen voorheffing van toepassing is', zegt Steven Van Gaever, de woordvoerder van Keytrade.
Dierickx Leys zit op dezelfde lijn. Maar Binck en Bolero oordelen daar anders over. 'Omdat de uitkering niet vanuit het volstorte kapitaal gebeurt, maar van de uitgiftepremie of bepaalde reserves', legt David Naulaerts van BinckBank uit.”
Bron: De Tijd (2016)
Wie veel aandelen heeft zet ze dus beter bij een broker die het dividend fiscaalvriendelijk behandelt.
Ongelooflijk dat eenzelfde materie aan zoveel verschillende interpretaties onderhevig is.
Brederode div:
zie brederode-dividend-fiscaliteit-t30163.html
zie brederode-dividend-fiscaliteit-t30163.html
Via een blog (letuscompound) kwam ik recent uit op stratosphere.iogilberke schreef: ↑19 mei 2023, 12:52 Is er eigenlijk een plaats waar je makkelijk (& gratis) de balansgegevens kunt vinden van een 10-tal jaar terug?
Zie bv https://finance.yahoo.com/quote/GIMB.BR ... ?p=GIMB.BR, maar dat is maar voor laatste 3 jaar.
Ik ben dus vooral geinteresseerd in holdings, dus als het enkel balansgegevens zijn van holdings is dat geen probleem![]()
bv https://www.stratosphere.io/company/GIMB.BR
Nog niet zelf uitgeprobeerd wel
nog meer ideeën:
https://letuscompound.substack.com/p/ov ... onnen-voor
-
- Full Member
- Contacteer:
Ja. RV ingehouden bij Keytrade.
Dat lijkt wel de correcte behandeling te zijn. Zie ook het topic hierover.
stratosphere.io heef precies wel veel staan, daar kan je al eens iets op vinden, merci!el perro schreef: ↑30 mei 2023, 13:31 Via een blog (letuscompound) kwam ik recent uit op stratosphere.io
bv https://www.stratosphere.io/company/GIMB.BR
Nog niet zelf uitgeprobeerd wel
Mijn excuses, ik had te laat gezien dat het al uitvoerig besproken werd.
Moet ook finchat.io eens proberen nu het nog gratis is. Kun je vragen om fundamentele analyses te maken op basis van de recentste jaarverslagen. Echt zot hoe snel dit evolueert en gelukkig nog gratis is.
Hmm
Eens uitgeprobeerd voor intel, geklikt op "Explain the core business model of Intel Corporation and how it generates revenue."
De output zou ik toch eerder als boilerplate omschrijven dan fundamentele analyse.
Eens uitgeprobeerd voor intel, geklikt op "Explain the core business model of Intel Corporation and how it generates revenue."
De output zou ik toch eerder als boilerplate omschrijven dan fundamentele analyse.