Holdings
TIP
Re: Holdings
Vandaag +10.18%laeka schreef:http://otp.investis.com/clients/uk/symp ... sid=713121
Een onderwaardering om van te dromen.
Luxempart 35 !!!
Gaat goed daar. Binnenkort dividend van 1.10 euro.Joost1000 schreef:Luxempart 35 !!!
Het begin van een nieuw tijdperk voor BRK-A en BRK-B. Warren Buffett biedt mee op Yahoo. Hij heeft jarenlang principieel een afkeer gehad van investeringen zoals deze: geen 'nieuwe economie' voor hem. Hij gooit er nu de facto de strijdbijl bij neer:
http://www.tijd.be/ondernemen/technolog ... 0-7764.art
http://www.tijd.be/ondernemen/technolog ... 0-7764.art
Hij had toch ook al IBM ?
IBM is geen 'nieuwe economie', hé. Het bestaat misschien al 100 jaar.
Buffett staat (of liever: stond ) ervoor bekend dat hij niets van ICT en Internet wilde weten. Voor de dotcom-crisis haalde hij er voortdurend tegen uit. Hij heeft er sindsdien ook nooit woorden aan willen vuil maken.
Dit is voor BRK echt een nieuw tijdperk dat aanbreekt, hoor.
Buffett staat (of liever: stond ) ervoor bekend dat hij niets van ICT en Internet wilde weten. Voor de dotcom-crisis haalde hij er voortdurend tegen uit. Hij heeft er sindsdien ook nooit woorden aan willen vuil maken.
Dit is voor BRK echt een nieuw tijdperk dat aanbreekt, hoor.
IBM zijn toekomst ligt in cloud computing en AI, tenminste zo zien ze het zelf toch. Tamelijk 'nieuw' toch ? Het is volgens mij niet meer hetzelfde bedrijf als in 1888
Nu heeft Warren het waarschijnlijk voornamelijk gekocht omdat al zijn banken met Lotus Notes opgescheept zitten. En het is tot hiertoe niet zijn beste investering gebleken.
Ik vrees dat hij zich ook aan Yahoo gaat verbranden, mocht het doorgaan.
Nu heeft Warren het waarschijnlijk voornamelijk gekocht omdat al zijn banken met Lotus Notes opgescheept zitten. En het is tot hiertoe niet zijn beste investering gebleken.
-
- Full Member
- Contacteer:
1. IBM vind ik persoonlijk een bijzonder bedrijf. Het is tot nu toe steeds snel, maar goed overgegaan op de nieuwste technologiën. Het bestaat (officieel) sinds 1937. Het produceerde achtereenvolgens geweren, ponskaartcomputers, typemachines, militaire computers, mainframe computers, Pc's, barcode scanners, supercomputers en servers. Een mooie evolutie dus. Of ze blijvend kameleon gaan spelen, zal de toekomst wel uitwijzen.
2. De core business (media platform) van Yahoo is zo dood als een pier, maar hun dochterbedrijven zijn wel interessant: Alibaba, Flickr, Tumblr, Yahoo! Finance, Yahoo! Mail.
2. De core business (media platform) van Yahoo is zo dood als een pier, maar hun dochterbedrijven zijn wel interessant: Alibaba, Flickr, Tumblr, Yahoo! Finance, Yahoo! Mail.
Ik zie dat liever ook niet gebeuren een overname van Yahoo. De overnameprijs zal niet mals zijn.iBeans schreef:
Dit is idd wel zeer raar. Binnen 5 minuten openen de beurzen daar. Apple gaat pre-beurs blijkbaar 2% hoger. Laten we zien hoe BRK reageert
-
- Full Member
- Contacteer:
wtf Nu snap ik de zet van Buffett niet helemaal. Dat hij op Yahoo-stukjes jaagt, OK, maar Apple?
De koers van BRK reageert nauwelijks. Zoals vermeld, dit is toch een nieuw pad voor Buffett. Ik vind dit raar.
Pakket van circa 1 milard dollar.
Berkshire Hathaway heeft voor bijna 900 miljoen dollar aandelen Apple in portefeuille. Dit bleek uit een melding van de onderneming onder leiding van Warren Buffett bij de Amerikaanse beurstoezichthouder SEC.
Berkshire hield per eind maart ongeveer 9,8 miljoen aandelen Apple.
Opmerkelijk is de investering, omdat Buffett normaliter technologiefondsen links laat liggen. Vandaag bevestigde de vermaarde belegger evenwel mogelijk ook op te willen treden als financier van Dan Gilbert als deze probeert Yahoo te kopen.
Buffett zei tegenover zakenzender CNBC niet in bedrijven als Yahoo te investeren, omdat hij dergelijke bedrijven niet kent en niet weet hoe hij deze moet waarderen. "Maar als Dan [Gilbert] financiering nodig heeft, en tegen de juiste voorwaarden en beschermingen, zouden we een mogelijke financiële hulp zijn", aldus de topman van Berkshire, die aangaf een "enorme bewonderaar" te zijn van Gilbert en wat hij wist te realiseren met Quicken Loans.
Tegelijk met de melding in Apple maakte Berkshire onder meer bekend het belang in Procter & Gamble vrijwel volledig te hebben afgebouwd, het een iets minder groot belang in Wal-Mart houdt, maar de belangen in bijvoorbeeld Philips 66 en IBM verhoogde.
Het aandeel Apple sloot vrijdag licht hoger op 90,52 dollar. Maandag lijkt het fonds 2,0 procent hoger te openen.
Copyright ABM Financial News. All rights reserved
(END) Dow Jones Newswires
May 16, 2016 08:17 ET (12:17 GMT)
1. Buffet is een grote aandeelhouder van IBM
2. Buffet bouwt een positie op in Apple
3. Apple en IBM hebben reeds verschillende partnerships (bv. Apple partners with IBM Watson Health Cloud to bring secure cloud, data analytics to HealthKit and ResearchKit)
4. Apple probeert voet aan de grond te krijgen in grote bedrijven. IBM aanwezig in grote bedrijven probeert het hart van de eindgebruiker terug te winnen. Ze hebben elkaar nodig.
Als je het mij vraagt: clevere zet van Buffet.
2. Buffet bouwt een positie op in Apple
3. Apple en IBM hebben reeds verschillende partnerships (bv. Apple partners with IBM Watson Health Cloud to bring secure cloud, data analytics to HealthKit and ResearchKit)
4. Apple probeert voet aan de grond te krijgen in grote bedrijven. IBM aanwezig in grote bedrijven probeert het hart van de eindgebruiker terug te winnen. Ze hebben elkaar nodig.
Als je het mij vraagt: clevere zet van Buffet.