Holdings
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Holdings
Zo'n fictieve portefeuille heeft wel een heel lichte toets om aan te kopen: Op het moment dat ze eerste genoemd werden in deze thread. Dat is niet erg inhoudelijk (helemaal niet inhoudelijk!), maar puur administratief.
En wanneer is de verkoopbeslissing? Geen enkele 'strategie' blijft eeuwig geldig. Verkoopbeslissingen zijn even belangrijk voor een rendement als aankoopbeslissingen. Juist door uit verschillende assets (Cash€, cash$, aandeel x, aandeel y, goud, grondstoffen, energie, etc) op ieder moment de relatief ondergewaarde te kiezen, en dus regelmatig te switchen maak je rendement. Verkopen hoort er dus bij.
Hier is de volledige quote.EarthNvstr1 schreef: ↑7 augustus 2023, 18:54Kan het nu wel of niet ? (de best presterende aandelen uit het verleden vinden)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad.
Bwa... hier sla je n.m.i. toch een aantal dingen door elkaar.Kempen123 schreef: ↑7 augustus 2023, 19:05 En wanneer is de verkoopbeslissing? Geen enkele 'strategie' blijft eeuwig geldig. Verkoopbeslissingen zijn even belangrijk voor een rendement als aankoopbeslissingen. Juist door uit verschillende assets (Cash€, cash$, aandeel x, aandeel y, goud, grondstoffen, energie, etc) op ieder moment de relatief ondergewaarde te kiezen, en dus regelmatig te switchen maak je rendement. Verkopen hoort er dus bij.
Verkoopbeslissingen zijn inderdaad even belangrijk voor een rendement als aankoopbeslissingen.
Het switchen van assets kan extra rendement opleveren, als je de juiste beslissingen neemt.