Holdings
TIP
Re: Holdings
In het verleden had de Nederlandstalige versie van communicatie wel al eens vertraging.
Lees zelf in het Frans dus geen idee..
(Edit) Et voila https://brederode.eu/wp-content/uploads ... NL_DEF.pdf
Bedankt! Ik weet niet waar je dat gevonden hebt. Ik vind het nog steeds niet terug. Het laatste jaarverslag dat ik vind is dat van 2022.VTEC schreef: ↑14 maart 2024, 20:16 In het verleden had de Nederlandstalige versie van communicatie wel al eens vertraging.
Er was vandaag veel geld te verdienen in 1 van de Bollore holdings met name ODET. Als je natuurlijk bezig bent zoals doorwinterd en enkel kijkt naar de rode en groene flikkerlichtjes op je computer en bezig bent met andermans portefeuille heb je natuurlijk alweer niks verdient.
Stellantis alweer een nieuwe recordkoers. Volgende week cijfertjes Peugeot Invest.
IDI ook een nieuwe recordkoers.
Italmobiliare boven de 34 euro gesloten.
En dan die volumes bij Bollore en ODET. Er zijn daar precies wat aandelen van eigenaar verwisseld.
Het was een mooie week.
fijn weekend
IDI ook een nieuwe recordkoers.
Italmobiliare boven de 34 euro gesloten.
En dan die volumes bij Bollore en ODET. Er zijn daar precies wat aandelen van eigenaar verwisseld.
Het was een mooie week.
fijn weekend
Scottish Mortgage Investment gaat voor 1 miljard pond aandelen inkopen de komende 2 jaar…mooi nieuws met bijkomende koersstijging.
https://www.scottishmortgage.com/api/do ... arch-2024/
https://www.scottishmortgage.com/api/do ... arch-2024/
Al 5 keer pakketjes gekocht. Eerste was rond de 326 euro. 2de aan 198. 3de aan 208. 4de aan 218 en vandaag 201. Gemiddelde aankoopprijs ongeveer 217.karine schreef: ↑8 maart 2024, 18:59 Ik begrijp niet waarom hier steeds over IWDA wordt gesproken ?
Net of elke index belegger al zijn geld in één etf stopt.
Met etf's kan je net zo goed spreiden als met holdings.
Betreft holdings gok ik niet op één holding maar op 67 door bv in iShares Listed Private Equity te beleggen.(IPRA)
Ik zou eens willen weten hoeveel mensen er Sofina boven de €400 gekocht hebben en nu met de gebakken peren zitten?
Niet boven de 400 dus maar ondanks de wat stroeve communicatie soms die van Sofina uitgaat, mogen we fier zijn dergelijke holding in ons land te hebben. Op mails met vragen reageren ze (soms wat wachten of eens reminder sturen) en de algemene vergaderingen kan je nog altijd oproepen op hun website waar je toch wat bijkomende info uithaalt. Heel veel documentatie beschikbaar. Het is een kwestie van tijd voor die koersen weer uit de startblokken schieten en Sofina weer gewaardeerd zal worden. Rente en wat opgeblazen negatieve meldingen (shorters nog eens bovenop) over participaties maakten het niet makkelijk voor het bestuur de afgelopen 2 jaar.
Odet: intraday gisteren -6% om positief af te sluiten met recordvolume van 11512 stuks. Vincent Bollore zal weer toegeslagen hebben om wat stuks bij te kopen. Ook bij de holding Bollore zelf was er een groot volume maar dat zal ook wel te maken hebben met Tripple witching day.
Brederode: Gisteren eens gekeken naar de veranderingen in de portefeuille en naar de NAV (normaal doe ik rap de boeken toe als ik een NAV lees die niet meer dan 35% korting bedraagt maar voor Brederode en IDI maak ik een uitzondering). Kwaliteitsportefeuille met blue chips dat wel maar om hiervoor weeral de superlatieven boven te halen zoals bij analisten en de TIJD dat snap ik niet hoor. Diene Sharad Kumar van de KBC Securities gaat nog verder en schat de waarde van BREDERODE op 159,7 euro en trekt het koersdoel op naar 125 euro. Hallo hoe komen die mannen daaraan zeg??? De NAV is 128.55 euro. 2 jaar geleden stond de NAV op 125.45 euro. Zo spectaculair is dat niet in mijn ogen en voor het dividend hoef je het ook niet te kopen.
Voor wie niet dagelijks de beurs volgt is Brederode een prima alternatief maar aan deze prijzen kopen NO WAY. Een tijdje geleden vond je holdings genoeg met kortingen rond en boven de 50%.
Brederode: Gisteren eens gekeken naar de veranderingen in de portefeuille en naar de NAV (normaal doe ik rap de boeken toe als ik een NAV lees die niet meer dan 35% korting bedraagt maar voor Brederode en IDI maak ik een uitzondering). Kwaliteitsportefeuille met blue chips dat wel maar om hiervoor weeral de superlatieven boven te halen zoals bij analisten en de TIJD dat snap ik niet hoor. Diene Sharad Kumar van de KBC Securities gaat nog verder en schat de waarde van BREDERODE op 159,7 euro en trekt het koersdoel op naar 125 euro. Hallo hoe komen die mannen daaraan zeg??? De NAV is 128.55 euro. 2 jaar geleden stond de NAV op 125.45 euro. Zo spectaculair is dat niet in mijn ogen en voor het dividend hoef je het ook niet te kopen.
Voor wie niet dagelijks de beurs volgt is Brederode een prima alternatief maar aan deze prijzen kopen NO WAY. Een tijdje geleden vond je holdings genoeg met kortingen rond en boven de 50%.
Niet vergeten dat de beurzen nu op topniveaus staan (DAX MIB CAC40 AEX USA beurzen enz...). Sofina werd indertijd opgeblazen in de pers en nu nog. De negatieve meldingen waren correct (the Hut group, Byju's en andere kleinere beleggingen die op een sisser afliepen.Tommy052 schreef: ↑15 maart 2024, 20:56Al 5 keer pakketjes gekocht. Eerste was rond de 326 euro. 2de aan 198. 3de aan 208. 4de aan 218 en vandaag 201. Gemiddelde aankoopprijs ongeveer 217.karine schreef: ↑8 maart 2024, 18:59 Ik begrijp niet waarom hier steeds over IWDA wordt gesproken ?
Net of elke index belegger al zijn geld in één etf stopt.
Met etf's kan je net zo goed spreiden als met holdings.
Betreft holdings gok ik niet op één holding maar op 67 door bv in iShares Listed Private Equity te beleggen.(IPRA)
Ik zou eens willen weten hoeveel mensen er Sofina boven de €400 gekocht hebben en nu met de gebakken peren zitten?
Niet boven de 400 dus maar ondanks de wat stroeve communicatie soms die van Sofina uitgaat, mogen we fier zijn dergelijke holding in ons land te hebben. Op mails met vragen reageren ze (soms wat wachten of eens reminder sturen) en de algemene vergaderingen kan je nog altijd oproepen op hun website waar je toch wat bijkomende info uithaalt. Heel veel documentatie beschikbaar. Het is een kwestie van tijd voor die koersen weer uit de startblokken schieten en Sofina weer gewaardeerd zal worden. Rente en wat opgeblazen negatieve meldingen (shorters nog eens bovenop) over participaties maakten het niet makkelijk voor het bestuur de afgelopen 2 jaar.
De korting is nog altijd aan de lage kant.
Ik zou eerst eens willen zien dat insiders kopen en dat er eigen aandelen ingekocht worden en vernietigd zouden worden in de toekomst (en niet zoals recent een aandeleninkoop programma voor het personeel).
Bij Bois du Sauvage worden al een tijdje elke dag eigen aandelen ingekocht die met de tijd zullen vernietigd worden, insiders kopen bij, hoofdaandeelhouder koopt bij. En dan het godsgeschenk dat Kepler Cheveux en kbc securities hun koersdoel fors verlaagden gaf voor mij het signaal om fors bij te kopen.
1 maal dat de vastgoedtak weer in normale doen is en Umicore terug op het rechte pad (recyclagetak en de vele nieuwe investeringen) zit kunnen we hier een aardig centje aan verdienen. Ondertussen strijken we een dividend dit jaar binnen van 8.20 euro. Het jaar daarvoor was het 8 euro en daarvoor 15.8 euro.
Sofina noteerde lange tijd met premie. De huidige korting is niet echt laag te noemen bij Sofina. Je hebt gelijk dat sommige participaties terecht klappen kregen maar die maakten dikwijls een kleiner percentage uit van het ganse pakket. De zaken die geld opbrachten of fors meer waard werden zoals Biobest werden terloops lichtjes vermeld. Onze shorter Fraser Perring dat de boel nog eens kwam aanwakkeren maakte het nog wat erger. De leerapp Byu’s is zelfs bijna volledig afgeschreven in de boeken. Indien ik me niet vergis is de intrinsieke waarde rond de 272. Nu een koers aan 201.
Aandelen inkopen hebben ze enkel gedaan om aan het personeel uit te delen. Dat is waar. En zie ik niet snel veranderen. De reden daarvoor zal eens op tafel gelegd moeten worden. Tenzij iemand daarop ergens het antwoord al heeft.
De indexen staan hoog. Maar veelal door technologie of door inhaalbeweging sinds de dip. Ik zie Sofina niet nog eens halveren. Het kaf werd daar reeds van het koren gescheiden.p en het ergste is van de baan. Hoop ik . Het aanmodderen van de rente dat nog geen duidelijke kant koos strooit nog altijd roet in het eten.
Bois sauvage koopt gretig aandelen in. Hopelijk zakt de cacaoprijs een beetje als finale trigger . Umicore heeft onlangs zijn dip gehad heb ik de indruk. Maar ik heb Bois Sauvage onlangs ook in portefeuille genomen . Dit is inderdaad ook zo een holding dat het slechtste al in de koers heeft verrekend, dunkt me.
Aandelen inkopen hebben ze enkel gedaan om aan het personeel uit te delen. Dat is waar. En zie ik niet snel veranderen. De reden daarvoor zal eens op tafel gelegd moeten worden. Tenzij iemand daarop ergens het antwoord al heeft.
De indexen staan hoog. Maar veelal door technologie of door inhaalbeweging sinds de dip. Ik zie Sofina niet nog eens halveren. Het kaf werd daar reeds van het koren gescheiden.p en het ergste is van de baan. Hoop ik . Het aanmodderen van de rente dat nog geen duidelijke kant koos strooit nog altijd roet in het eten.
Bois sauvage koopt gretig aandelen in. Hopelijk zakt de cacaoprijs een beetje als finale trigger . Umicore heeft onlangs zijn dip gehad heb ik de indruk. Maar ik heb Bois Sauvage onlangs ook in portefeuille genomen . Dit is inderdaad ook zo een holding dat het slechtste al in de koers heeft verrekend, dunkt me.
-
- Verbannen Gebruiker
Aangezien de beurzen in hun geheel op termijn altijd omhoog gaan (in elk geval de voorbije 150 jaar) staan ze altijd "hoog".
Als aandelen niet omhoog gingen, zouden we er niet in beleggen
Since 1928, the U.S. stock market is up 9.8% per year.1
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 16 maart 2024, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Denk ik exact hetzelfde over. Begrijp soms de grafiekjes niet dat je tegenwoordig op X (Twitter) terug kan vinden waar ze op vermelden hoeveel al time highs er dit jaar al geweest zijnhuisjetuintjefiets schreef: ↑16 maart 2024, 12:10Aangezien de beurzen in hun geheel op termijn altijd omhoog gaan (in elk geval de voorbije 150 jaar) staan ze altijd "hoog".
Als aandelen niet omhoog gingen, zouden we er niet in beleggen
-
- Verbannen Gebruiker
@laekahuisjetuintjefiets schreef: ↑23 februari 2024, 13:59Ik ken niets van holdings. Maar iets laag verkopen, en dan 23% hoger kopen, heeft dat te maken met de korting?
Wat een gesukkel. Al 25 aankopen/verkopen gedaan in 2024. Iets goedkoper verkopen en dan 23% duurder kopen.
Ben ik blij dat ik in de fase zit dat mijn vermogen is opgebouwd. Maar zo fanatiek kopen/verkopen heb ik toch nooit moeten doen. Het was eerder iets goeds kopen en dan gaan luieren
Ik hoop dat je ook ooit de rust vind en gewoon lui in je hangmat kunt liggen ... voor je de eeuwige rust vindt
Dat is een herkenbare reflex bij veel beleggers.
Duur aankopen = FOMO
Goedkoop verkopen = snel van de hand doen voor de koers nog verder zakt
Duur aankopen = FOMO
Goedkoop verkopen = snel van de hand doen voor de koers nog verder zakt