Holdings
TIP
Re: Holdings
Van waar kennen we dit nog van... BIP Investment partners. In het verleden veel geld mee verdient maar zodra ze deze succesvolle holding van de beurs haalde ben ik overgeschakeld op LUXEMPART.
http://bip.lu/wp-content/uploads/2016-0 ... vestor.pdf
http://bip.lu/wp-content/uploads/2016-0 ... vestor.pdf
De grote vraag bij Luxempart is: hoe gaan in de toekomst de verhoudingen eruit zien tussen Foyer enerzijds en Luxempart anderzijds ?
HAL Trust en Investor AB hebben het behoorlijk goed gedaan de laatste jaren; diversificatie richting Rotterdam (brillen/maritiem) en Scandinavië (technologie).
HAL Trust betaalt een aardig dividend en bezit inmiddels een grote hoeveelheid cash. Recentelijk de online tour op met Coolblue (Sofina achterna?)
Investor ontwikkelt zijn private equity poot en werkt aan verdere internationalisering (ook Sofina achterna?).
Als Belgische belegger zit je volgens mij niet slecht bij Sofina, maar het is zeker interessant om ook over de grens te kijken.
HAL Trust betaalt een aardig dividend en bezit inmiddels een grote hoeveelheid cash. Recentelijk de online tour op met Coolblue (Sofina achterna?)
Investor ontwikkelt zijn private equity poot en werkt aan verdere internationalisering (ook Sofina achterna?).
Als Belgische belegger zit je volgens mij niet slecht bij Sofina, maar het is zeker interessant om ook over de grens te kijken.
Re: Brederode
Eén jaar later: ik heb het Brederode dividend opnieuw bruto ontvangen bij Keytrade.centiem schreef:Is het normaal dat Keytrade mij het dividend van Brederode bruto stort?
Ik heb het dividend van Brederode, eigenlijk is het een terugbetaling van gestort kapitaal, bij Binck (Nederland) na veel gedoe netto ontvangen.
HAL heeft het uitstekend gedaan de laatste jaren maar... er is net zoals bij Ackermans Van Haaren geen korting te merken op de NAV. Betalen wel een stevig dividend.dreamy schreef:HAL Trust en Investor AB hebben het behoorlijk goed gedaan de laatste jaren; diversificatie richting Rotterdam (brillen/maritiem) en Scandinavië (technologie).
Investor nota bene de grootste holding in Europa daar zit wel wat muziek in. NAV bedroeg eind maart 344 Zweedse kronen.
Betalen ook een mooi dividend maar wat schiet er nog van over als je de voorheffing er af trekt.
Hal is qua rendement de kampioen onder de holdings .Bovendien betaal je geen bronheffing op het dividend .Als je dan toch over de grens kijkt waarom dan niet naar berkshire?Het is een achterblijver maar er is waarde en cash zat .Trouwens,Volgens WB en CM is pcp het nieuwe goudhaantje binnen brk.ben dus benieuwd.dreamy schreef:HAL Trust en Investor AB hebben het behoorlijk goed gedaan de laatste jaren; diversificatie richting Rotterdam (brillen/maritiem) en Scandinavië (technologie).
Wat betekent pcp?Carnaygee schreef:
Hal is qua rendement de kampioen onder de holdings .Bovendien betaal je geen bronheffing op het dividend .Als je dan toch over de grens kijkt waarom dan niet naar berkshire?Het is een achterblijver maar er is waarde en cash zat .Trouwens,Volgens WB en CM is pcp het nieuwe goudhaantje binnen brk.ben dus benieuwd.
Precision cast parts .laeka schreef:Wat betekent pcp?Carnaygee schreef:
Hal is qua rendement de kampioen onder de holdings .Bovendien betaal je geen bronheffing op het dividend .Als je dan toch over de grens kijkt waarom dan niet naar berkshire?Het is een achterblijver maar er is waarde en cash zat .Trouwens,Volgens WB en CM is pcp het nieuwe goudhaantje binnen brk.ben dus benieuwd.
51.1 % van het dividend, dus momenteel een 1.75% netto. Nog altijd beter dan een termijnrekening.laeka schreef:
Investor nota bene de grootste holding in Europa daar zit wel wat muziek in. NAV bedroeg eind maart 344 Zweedse kronen.
Betalen ook een mooi dividend maar wat schiet er nog van over als je de voorheffing er af trekt.
In Belgie lijkt het me beter om "Holdings" te kopen met weinig of geen dividenduitkering, natuurlijk mits de onderliggende portefeuille in orde is.
Pff binnenkort betaal je toch meerwaarde taks.
Kan je het niet gewoon aangeven bij je belastingaangifte?centiem schreef:Eén jaar later: ik heb het Brederode dividend opnieuw bruto ontvangen bij Keytrade.centiem schreef:Is het normaal dat Keytrade mij het dividend van Brederode bruto stort?
Wel geen goede service voor zo'n dure bank.
Ondertussen heb ik ook de vraag gesteld aan Keytrade. Volgens hen moet ik niets aangeven...Inversor schreef:Kan je het niet gewoon aangeven bij je belastingaangifte?centiem schreef:
Eén jaar later: ik heb het Brederode dividend opnieuw bruto ontvangen bij Keytrade.
Wel geen goede service voor zo'n dure bank.
"Aangezien de Belgische roerende voorheffing bevrijdend werkt, dient u niets aan te geven in uw belastingsaangifte m.b.t. de uitbetaling van dit dividend."
Dit klopt toch niet? Er is bij mijn weten nergens RV afgehouden.
Op het rekeninguittreksel wordt de uitkering bestempeld als "terugbetaling belasting"
Ik kijk zeker ook naar Berkshire, maar voorlopig zie ik daar ook die hobbel van het wegvallen van Buffett met rasse schreden naderen.Carnaygee schreef:Als je dan toch over de grens kijkt waarom dan niet naar berkshire?Het is een achterblijver maar er is waarde en cash zat .Trouwens,Volgens WB en CM is pcp het nieuwe goudhaantje binnen brk.ben dus benieuwd.