Holdings
TIP
Re: Holdings
Ah ha, dat had ik gemist, bedankt!
Intussen even verder gekeken, is niet de bedoeling om ze te vernietigen maar ze “cadeau” te doen aan de werknemers.
Waarom die,koers daar dan zo op reageert snap ik niet - en ze hadden beter een paar maand eerder gekocht toen we rond de 200€ noteerden. Grof gerekend gaat het over 100.000 aandelen.
Gemiddeld dagelijks volume is ca. 20.000 aandelen (jaarverslag 2023), dat is dus 1 week qua handelsvolume op een relatief korte periode. Ik vrees dat ze daar veel teveel Magnumflessen Veuve Cliquot hebben gehesen tijdens het laatste management comité
Intussen even verder gekeken, is niet de bedoeling om ze te vernietigen maar ze “cadeau” te doen aan de werknemers.
Waarom die,koers daar dan zo op reageert snap ik niet - en ze hadden beter een paar maand eerder gekocht toen we rond de 200€ noteerden. Grof gerekend gaat het over 100.000 aandelen.
Gemiddeld dagelijks volume is ca. 20.000 aandelen (jaarverslag 2023), dat is dus 1 week qua handelsvolume op een relatief korte periode. Ik vrees dat ze daar veel teveel Magnumflessen Veuve Cliquot hebben gehesen tijdens het laatste management comité
Ik geloof niet dat dat de trigger kan zijn, het gaat over amper 22 miljoen op een market cap van 8.2 miljard.
Ik denk het ook niet dat dit de koers verklaard. Lijkt inderdaad voor personeel te zijn. Stond hier nog niet dus dacht zal het maar posten.
Hopelijk nog goed nieuws dat nog naar buiten moet komen.
Hopelijk nog goed nieuws dat nog naar buiten moet komen.
Ook Brederode (ZZZzz-aandeel) gaat bijna 3% omhoog intraday, weliswaar bij een relatief laag volume (ca. 2.700 stuks).
Het antwoord ligt toch voor de hand. Donderdag hebben ze de resultaten bekendgemaakt. In het weekend hebben een paar grote beleggers die gelezen, et voilà.
Beleggers met voldoende vermogen om de koers van een bedrijf met een waarde van 22 Miljard te verhogen met 8% wachten niet tot ze toevallig in het weekend het nieuws zien. Die zitten er veel strakker bovenop.
Met 10 miljoen kom je al een eind om de koers te bewegen bij Sofina. Veel grote beleggers werken niet op vrijdag of stoppen vroeger.
Het is inmiddels wel 25 mln € (volume x5 tov normaal over 2023).
Ben toch echt benieuwd wat erachter schuilgaat, dit gebeurt toch echt niet "zomaar".
Ben toch echt benieuwd wat erachter schuilgaat, dit gebeurt toch echt niet "zomaar".
Wowww D'Ieteren
Een dividend van 74€ per aandeel ??
niet te geloven
Wat zal de koers morgen daarop doen.
ontploffen ?
Een dividend van 74€ per aandeel ??
niet te geloven
Wat zal de koers morgen daarop doen.
ontploffen ?
Er zijn er nog die dat denken. Ik weet het nog zo niet. Er gaat roerende voorheffing af om te beginnen. En ten tweede, ze gaan dus nog meer uit Belron halen, en dus nog meer schulden op de balans zetten? In De Tijd maakten ze zich er al zorgen over, een paar weken geleden. Carlos Brito heeft Abinbev opgezadeld met een schuldenkater van jewelste. Nu nog eens bij Belron?
Zelfs met die roerende voorheffing is dit immens.
Iedereen zal dat dividend willen dus koers zal stijgen mijn inziens.
Iedereen zal dat dividend willen dus koers zal stijgen mijn inziens.
Dat klopt, maar anderzijds lijkt me dit niet meer dan een met schulden gefinancierd voorschot op de toekomstige groei. Daarom lijkt de impact van deze operatie op de middellange termijn (voor de buy & hold belegger) niet noodzakelijk rooskleurig.
Dan gaat de koers toch met 74€ zakken als ze het dividend knippen.
En ben je ook de roerende voorheffing kwijt dus vraag ik me af wat hier dan zo interessant aan is?
En ben je ook de roerende voorheffing kwijt dus vraag ik me af wat hier dan zo interessant aan is?
Misschien inderdaad bij koersstijging verkopen voor het verkrijgen van dividend.