Holdings
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Holdings
We zullen morgen nog eens klappenlaeka schreef: ↑23 februari 2024, 09:27 Even wat nagegaan met wat voor tips doorwinterd afgelopen jaren kwam (u moet zeer goed zoeken want deze posting van hem zijn op een paar vingers te tellen) . Op 6 januari 2023 kwam hij in zijn top 5 2023 met volgende tips!
Artois
Cambodge
Moncey
Tramways de Rouen
Chemin du var et du gard
Doorwinterd ziet telkens de splinter in laeka's tips maar de balk in zijn eigen ogen ziet hij niet!
Keer eerst voor uw eigen deur met een grove borstel vriend ipv andere de les te spellen.
Jackpot. Nu natuurlijk spijt dat ik geen lotje kocht. Gaat Odet hier ook van profiteren? Het wordt een hectische dag op de beurs van Parijs.doorwinterd schreef: ↑12 september 2024, 21:41We zullen morgen nog eens klappenlaeka schreef: ↑23 februari 2024, 09:27 Even wat nagegaan met wat voor tips doorwinterd afgelopen jaren kwam (u moet zeer goed zoeken want deze posting van hem zijn op een paar vingers te tellen) . Op 6 januari 2023 kwam hij in zijn top 5 2023 met volgende tips!
Artois
Cambodge
Moncey
Tramways de Rouen
Chemin du var et du gard
Doorwinterd ziet telkens de splinter in laeka's tips maar de balk in zijn eigen ogen ziet hij niet!
Keer eerst voor uw eigen deur met een grove borstel vriend ipv andere de les te spellen.
https://www.globenewswire.com/news-rele ... RTOIS.html
9.300 euro voor een stuk Artois
Aan het koersverloop te zien heeft op het eerste zicht precies niemand met voorkennis gehandeld. Straf. Er moet toch wat volk aan dit dossier gewerkt hebben.
Laatst gewijzigd door Barryke op 12 september 2024, 22:27, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Serieus?
Ja, ze hebben bij D’Ieteren intussen dit forum gelezen en gezien dat we allemaal heel beteuterd zijn en dat willen ze helemaal niet want daar worden ze heel droevig van. Morgen wordt alles rechtgezet.
En hopen dat de korting eindelijk (duurzaam!) kleiner wordt met renteverlagingen in het zicht!VTEC schreef: ↑12 september 2024, 19:54 En ondertussen bij mijn lievelingsaandeel Brederode :
Eigen vermogen per aandeel: € 134,82
Nettowinst van het halfjaar: € 221,48 miljoen
Jaarlijks rendement van het eigen vermogen per aandeel over 10 jaar: 13,7%
Pierre VdM legt die D'Ieteren charlatans tussen zijn boterham als hij van zijn ontbijt geniet in Luxemburg-stad
Hopelijk gaat Le Renard (zijn bijnaam, refererend naar sluwe vos) even lang mee als die andere krasse knar Warren Buffett.
Qua beursgenoteerde portefeuille betreft ben ik helemaal fan van hun visie ; Chinese bro helemaal eruit en wat meer inzetten op tech.
Ajit Jain verkoopt een groot deel van A- shares van Berkshire Hathaway.
De holding met grote cashpositie verhoogt zijn positie continu door Bank of America te verkopen...
Wat ziet Buffett
De holding met grote cashpositie verhoogt zijn positie continu door Bank of America te verkopen...
Wat ziet Buffett
De grote winnaar is de neef: Die verkoopt iets voort 4Miljard, en kan het voor 3.5 miljard terugkopen. Als hij dat doe heeft hij nog steeds even veel van D'ieteren + 500M€ in zijn zak. Er zijn dagen dat ik minder verdien.voorheenCP1234 schreef: ↑12 september 2024, 18:49Mijn fout, misschien zitter er nog speciale clausules achter of moeten we het zien als een premium die hij moet betalen aan zijn neef ?Barryke schreef: ↑12 september 2024, 17:56 Dat weten we wel.
“Nayarit plans to acquire 16.7% of D’Ieteren Group’s capital from SPDG group at a price equivalent to €223.75 per ordinary share, thereby increasing its shareholding to 50.1%, and SPDG group aims to gradually dispose of its remaining 10.6% stake in D’Ieteren Group over the next 5 years”
Ik ben er alvast van overtuigd dat hij minder gesjost gaat zijn als de doorsnee aandeelhouder.
Dat zou best hilarisch zijn.
Als die uitgekochte neef incognito een vergelijkbaar pakket van een andere grote aandeelhouder zou kopen en met 500 miljoen extra op zak "suprise motherfucker" gewijs de volgende aandeelhoudervergadering binnenstapt
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
In de deal zal wel vast gelegd zijn dat SPDG group volledig uitstapt, lees dat ze de overige 10,6% over de volgende 5 jaar zullen verkopen. Hoe dan ook gaat Périer niet investeren om weer onder het dictaat van zijn neef te zitten die met 50,1% nu alleen heerschappij heeft. Wie van de twee de beste deal heeft weet ik niet, wel dat Périer de verstandigste deal heeft. Wat de beurskoers doet maakt voor Nicolas niks uit, die gaat toch niet verkopen, het enige wat van belang is, is macht en toekomstige cashflow, de helft van wat de holding voortaan opbrengt beland in zijn zakken terwijl de deal hem persoonlijk geen stuiver heeft gekost. Het zou me zelfs niet verwonderen dat hij op termijn die 50,1% verder zal uitbouwen, hij heeft dus eerder belang bij een lage koers. Door de toegenomen schuldenlast (inkomsten gaan de eerste 5 jaar naar schuld financiering ipv naar dividend) en de verkoop van 10,6% SPDG, zit de kans er dik in dat koers over een jaar een flink pak lager zal staan.
Een flink dalende beurskoers is natuurlijk wel een teken dat de buitenwereld flink minder vertrouwen heeft in het bedrijf. Dat zou ook de grootaandeelhouder zorgen moeten baren.
Als de beurskeurs terecht naar 1€ gaat omdat er een tegenwindje komt en de schulden niet terugbetaald kunnen worden, dan zal Nicolas daar ook niet blij mee zijn.
Dan heeft hij invloed en macht in, en recht op inkomsten uit, een failliete boel.
Nu ook weer niet overdrijven hé, die 5,5 schuldgraad op Belron is nu ook weer niet van die aard dat het de ondergang van D'ieteren wordt. Belron zal wel een geldmachientje blijven, en in het slechtste geval kan hij nog altijd iets verkopen of een KV doen, de familie zal ruim genoeg reserves hebben
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
denk daar maar eens goed over na waarom ze het aan deze waardering niet kunnen verkopen ?
De andere aandeelhouders van Belron zullen wel akkoord zijn om een hoop cash te ontvangen.
Deze andere aandeelhouders hebben op hun agenda een IPO van Belron staan in de komende paar jaar, al dan niet met kapitaalverhoging.
Belron is een vette cashkoe voor D'Ieteren, en zou dat in de toekomst nog meer het geval kunnen zijn.
Deze andere aandeelhouders hebben op hun agenda een IPO van Belron staan in de komende paar jaar, al dan niet met kapitaalverhoging.
Belron is een vette cashkoe voor D'Ieteren, en zou dat in de toekomst nog meer het geval kunnen zijn.
Enkele jaren geleden verkochten ze hun olieaandelen, die vervolgens flink omhoog gingen. In de plaats kwam Chinese brol.Georg schreef: ↑13 september 2024, 07:42En hopen dat de korting eindelijk (duurzaam!) kleiner wordt met renteverlagingen in het zicht!VTEC schreef: ↑12 september 2024, 19:54 En ondertussen bij mijn lievelingsaandeel Brederode :
Eigen vermogen per aandeel: € 134,82
Nettowinst van het halfjaar: € 221,48 miljoen
Jaarlijks rendement van het eigen vermogen per aandeel over 10 jaar: 13,7%
Pierre VdM legt die D'Ieteren charlatans tussen zijn boterham als hij van zijn ontbijt geniet in Luxemburg-stad
Hopelijk gaat Le Renard (zijn bijnaam, refererend naar sluwe vos) even lang mee als die andere krasse knar Warren Buffett.
Qua beursgenoteerde portefeuille betreft ben ik helemaal fan van hun visie ; Chinese bro helemaal eruit en wat meer inzetten op tech.
Nu verkochten ze een flink pak Unilever, net nadat het bedrijf na jaren z'n dividend terug verhoogt, en waarvan het aandeel na jaren zijdelings te zijn gegaan eindelijk de weg omhoog lijkt te hebben gevonden. Sinds 30 juni ongeveer 15 procent erbij, t.o.v. de gemiddelde koers in 2024H1 schat ik ruim 20 procent. Dus daar hebben ze weer makkelijk anderhalf miljoen euro laten liggen.
Wat kochten ze dan? Microsoft! Eén van 's werelds 3 grootste beurskapitalisaties. Niet dat Microsoft een verkeerde belegging is, maar ze zijn toch wel wat late to the party.
Achteraf praat is natuurlijk gemakkelijk, de verkoop van olie was met de toen aangekondigde en hoog ingeschatte omschakeling naar duurzaam geen verkeerde lange termijn keuze. Ondertussen weten we dat die omschakeling lang niet zo vlot verloopt als voorzien en dat de vraag naar olie nog veel langer hoog blijft. Wanneer een Unilever jaren lang niet (genoeg) bijdraagt, is het eveneens geen verkeerde keuze om het te vervangen door iets waar men hogere verwachtingen in heeft.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ondertussen loopt op alle 5 een bod met keuze cash of omwissel UMG.doorwinterd schreef: ↑6 januari 2023, 10:50 Top 5 aandelen 2023:
Artois
Cambodge
Moncey
Tramways de Rouen
Chemins Var Gard
+86%,+59%,+49%,+98%,+57%
En nu?
1) meteen verkopen aan of licht boven het cashbod = de kleine kans dat biedingen niet doorgaan, wordt vermeden
of
2) afwachten hoger bod = (beperkte kans)
+
de pariteit omwissel UMG ligt vast, maar men kan tot midden december kiezen (cash of aandelen UMG)
nu is UMG ook na de daling niet meteen mijn favoriete aandeel maar in deze situatie lijkt het me geen slechte deal tot het jaareinde:
-of de groeiaandelen en/of UMG zakken de komende 3 maanden, je verliest niets en kiest voor het cashbod
-of ze stijgen en je pakt op het einde of halverwege je extra winst bovenop het cashbod
((wie helemaal tot het einde wacht en voor de omwissel kiest kan de positie UMG via een korte put op umg-AMS nog afdekken tijdens de dagen dat hij/zij op de aandelen wacht))
eerste indicatie: 17 sept : Universal Music Group Capital Markets Day