Holdings
TIP
Re: Holdings
Aan de koers van de voorbije maand te zien, toch geen slecht idee om een deeltje in de portefeuille te hebben? Natuurlijk ten gevolge van de handel d.m.v. Chineese stimulu.MeneerParmentier schreef: ↑26 september 2024, 16:26Prosus, maar ook JD en Baba (ik weet niet hoeverre jullie dit als echte holdings beschouwen) hebben de wind in de zeilen. De vraag is of dit duurzaam is, of gewoon ten gevolge van de handel die is toegenomen op basis van de Chinese stimuli.
Gunstig of niet, als de markt daalt dan daalt Berkshire evenzeer mee.MeneerParmentier schreef: ↑26 september 2024, 16:25 Maar berkshire heeft heel veel aandelen verkocht. Een daling van de markt, waarvoor jij vreest, zou net zeer gunstig zijn voor berkshire tov de markt. Daarvoor hoeft Berkshire nog niet eens een nieuwe investering te doen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Boven nul is inderdaad de correcte term. Veel beleggers vergeten tegenwoordig dat men dan nog steeds 17% koopkracht verloor door inflatie.
Sommigen spreken zelfs van winst.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Wat betreft Prosus:
Ben sinds vrijdag, en dus meer dan 3 jaar later, weer boven water, 0,13% om precies te zijn.
Ik ga nog even aankijken, maar overweeg toch om uit te stappen en naar IWDA te gaan.
Ben sinds vrijdag, en dus meer dan 3 jaar later, weer boven water, 0,13% om precies te zijn.
Ik ga nog even aankijken, maar overweeg toch om uit te stappen en naar IWDA te gaan.
Nochtans zeggen de experten hier dat Time in the market beats timing the market. Als je nu zonder opletten in IWda stapt, loop je weer de kans dat je maanden moet wachten om weer winst te maken.
Ik begrijp uw gevoel. Ik heb er zelf ook zo lang over nagedacht. Ik heb mijn eerste pakketje gekocht aan 68 euro en sindsdien enkel maar bijgekocht wanneer het wekelijks eens dipte. De teller staat nu op 96. Je kan het niet voorspellen. Maar om terug naar holdings te gaan.. Ik heb mij hier altijd negatief uitgedrukt tegenover A&VH. Ik heb ze ook de deur uitgegooid om nog meer IWDA te kopen. Niet de beste keuze gezien de remonte nu. Om maar te zeggen.. best niet teveel mee in uw hoofd zitten. Net zoals een holding, koop je dit voor meerdere jaren. En als het toch in uw hoofd blijft zitten, dan ben je te hard geïnvesteerd, zorg dan gewoon dat je nog voldoende cash hebt om bij te kopen wanneer het voor u geschikt aanvoelt
Ackermans beleeft een remonte ja, maar YTD zitten we aan +20% en IWDA +17,5%. Ik geloof niet meer dat je met deze holding beter zal doen dan iwda de komende tien jaar. Maar ik kan verkeerd zijn. De afgelopen 10 jaar zat je beter in IWDA in elk geval. Ik heb meer vertrouwen in Sofina en Brederode om de markt te kloppen de komende 10 jaar. Grootste deel van mijn portefeuille zit nu terug in iwda, emim en iusn. Nog een handvol holdings, maar ben zeer selectief. Je moet ze toch wat opvolgen, en ik had er te veel. Voorlopig heb ik enkel nog Investor, Sofina, Brederode en Dior.
Volkomen gelijk. En dat is mijn probleem nu net. Als je een holding kunt aanschaffen die in uitverkoop staat, koopwaardig betreft op een gegeven moment volgens uw eigen onderzoek, dan kun je de markt volgens mij wel kloppen. Maar dan moet je wel overtuigd zijn en iets meer "balls" hebben. Want zeggen dat het makkelijk is, klopt niet. Als je wat terug scrolt in dit draadje zijn er evenveel berichten met holdings die het de voorbije jaren minder goed en beter hebben gedaan dan de index. De meeste scoren tot op vandaag minder goed. Veel noemen dat hier leergeld om beter te worden. Dat vind ik altijd mooi maar het is niet alsof ik mijn geld kan printen om te oefenen, al zou ik dat wel willen en misschien moet ik het maar eens simuleren voor mezelf.Barryke schreef: ↑29 september 2024, 13:07 Ackermans beleeft een remonte ja, maar YTD zitten we aan +20% en IWDA +17,5%. Ik geloof niet meer dat je met deze holding beter zal doen dan iwda de komende tien jaar. Maar ik kan verkeerd zijn. De afgelopen 10 jaar zat je beter in IWDA in elk geval. Ik heb meer vertrouwen in Sofina en Brederode om de markt te kloppen de komende 10 jaar. Grootste deel van mijn portefeuille zit nu terug in iwda, emim en iusn. Nog een handvol holdings, maar ben zeer selectief. Je moet ze toch wat opvolgen, en ik had er te veel. Voorlopig heb ik enkel nog Investor, Sofina, Brederode en Dior.
Hopelijk word ik hier niet verkeerd begrepen. Ik blijf fan van holdings en geloof nog steeds dat je er de markt mee kan kloppen, maar je moet er tijd in steken en misschien een beetje geluk mee hebben.
Ja Bryan, tijd om een beetje te “oefenen en we zien wel” kost geld he.
Ja Bryan, tijd om een beetje te “oefenen en we zien wel” kost geld he.
-
- Full Member
- Contacteer:
Wat is jullie actuele mening over Aker asa? Noorse kroon zal hopelijk wel terug wat herstellen en olieprijzen ook.
Gegeven het conflict in het Midden Oosten, is een stijging der olieprijzen niet ondenkbaar. Daaruit concludeer ik echter niet dat dit ten voordele is van Aker.
Ik heb gezegd.
Wat is korting op vandaag? Kan je je spreadsheet op een of andere manier delen?
Ga Peugeot invest op zijn minst op mijn watchlist plaatsen, en aan 62% discount nu zeker koper.
Nou, dat spreadsheet is niet zo moeilijk. Ze hebben een half dozijn genoteerde deelnemingen, die kun je gemakkelijk berekenen, en voor de niet-genoteerde deelnemingen neem ik simpelweg de MSCI world om een dagwaarde te schatten.(en daar kun je best een andere mening over hebben).