Holdings
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Holdings
ja, maar dat is gemakkelijk af te leiden uit wat gekke bokkensprongen beleggers maken, daar komen nog eens alle kosten bijlaeka schreef: ↑9 december 2024, 12:13En om de haverklap komt u vertellen dat IWDA beter is dat moet voor de rest nog al een rommeltje zijn in uw portefeuille.doorwinterd schreef: ↑9 december 2024, 12:05
waarom zou ik jaloers zijn? ik heb er u zelf op gewezen
ik moet de koersen niet gaan opzoeken om te zien dat men daar de iwda niet mee klopt
laeka schreef: ↑8 februari 2024, 09:24 Afgelopen maanden, weken en dagen volgende holdings verkocht! Naast Eurazeo, Wendel, Viel, velcan Holdings, Socfin, Italmobiliare, Exor, MBB (te vroeg verkocht), Tamburi Investment partners, EXOR en Tubize verkocht.
In de plaats kwamen compagnie de l'odet, Compagnie du bois sauvage, Peugeot Invest, LUXEMPART en IDI (bijgekocht).
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat was dan geen goede zaak hé, de iwda steeg meer ondanks het bod en de dividenden van cambodgelaeka schreef: ↑9 december 2024, 12:11Het duurde wel 1.5 jaar voor aleer ik stukken cambodge kon bemachtigen tot het aantal dat ik wou.doorwinterd schreef: ↑9 december 2024, 12:05
waarom zou ik jaloers zijn? ik heb er u zelf op gewezen
Ik bezit 1 holding die ik lang geleden aanschafte: Berkshire B. De procentuele meerwaarde moet men met 3 cijfers noteren.
Met dergelijke holding hoeft men niet 3 keer per dag in- en uit te stappen en te wisselen naar tal van andere obscure holdings uit een ondoorgrondelijk wespennest van constructies en structuren. Men hoeft niet op te scheppen met korte-termijn winsten, de lange termijnwinsten zeggen voldoende. Eenmalig aankopen, en vervolgens enkele decennia gaan slapen. Dit jaar ontvingen we een meerwaarde van 30%. Ik hoef mij geen zorgen te maken over de economische toestand, geopolitieke spanningen, de rentespreads, Trump of de FED, het bestuur van de holding doet al het werk beter dan ikzelf. Vandaag heeft men bij Berkshire een grote hoeveelheid cash, hetgeen ik als uiterst comfortabel ervaar.
Met dergelijke holding hoeft men niet 3 keer per dag in- en uit te stappen en te wisselen naar tal van andere obscure holdings uit een ondoorgrondelijk wespennest van constructies en structuren. Men hoeft niet op te scheppen met korte-termijn winsten, de lange termijnwinsten zeggen voldoende. Eenmalig aankopen, en vervolgens enkele decennia gaan slapen. Dit jaar ontvingen we een meerwaarde van 30%. Ik hoef mij geen zorgen te maken over de economische toestand, geopolitieke spanningen, de rentespreads, Trump of de FED, het bestuur van de holding doet al het werk beter dan ikzelf. Vandaag heeft men bij Berkshire een grote hoeveelheid cash, hetgeen ik als uiterst comfortabel ervaar.
Ik heb gezegd.
Dank voor uw antwoord. Jammer dat u zulke kleine orders doet, dat geeft alleen maar veel aan- en verkoopkosten (of u moet bij de Giro handelen, maar ik ben bang dat die deze gokaandeeltjes niet op hun lijst hebben staan).laeka schreef: ↑9 december 2024, 11:546 a 7000 euro ben maar een kleine belegger he geen institutioneel. Maar durf soms een veelvoud kopen zoals onlangs bij Velcan op 22 november jongstleden ik kocht een veelvoud in vergelijking met wat het management kocht aan eigen aandelen die bewuste dag.Finny10 schreef: ↑9 december 2024, 11:44 Beste Laeka,
wat noemt u een groot dan wel zeer groot pakket aandelen?
Ik kan het namelijk niet terug vinden in de verhandelde volumes in de door u genoemde tijdsspanne.
Maar uiteraard zijn groot en zeer groot een relatief begrip. Vandaar mijn vraag.
Bij voorbaat dank voor uw antwoord.
Bij andere brokers moet u toch met min. 60.000 tot 70.000 per order werken om aanvaardbare kosten te krijgen.
Of gewoon even bellen met de orderdesk om tot een goede kostenprijs te bekomen vanaf 120.000 per order.
En natuurlijk ook niet vergeten om met meerdere effectenrekeningen bij verschillende brokers te werken teneinde niet met 0,15% belast te worden op de effectenrekeningen boven de 1.000.000 Euro.
U nog een prettige dag wensend met de demo op de computer.
PS het management van Velcan koopt inderdaad erg weinig aandeeltjes in iedere dag. Maar ja het is dan ook maar een bedrijfje met een omzet waar de gemiddelde winkelier niet bijzonder trots op zou zijn.
morgen D'Ieteren ex-dividend
morgen bijkopen ?
zal volgens mij niet dalen volgens de ex-coupon
zal snel weer bijgekocht worden door de groten
ik zit klaar...
nog iemand ?
morgen bijkopen ?
zal volgens mij niet dalen volgens de ex-coupon
zal snel weer bijgekocht worden door de groten
ik zit klaar...
nog iemand ?
De boekwaarde van BOLLORE holdings steeg harder dan BERKSHIRE HATHAWAY een tijdje terug gezien over een periode van 10 jaar.Rhijnvis schreef: ↑9 december 2024, 12:56 Ik bezit 1 holding die ik lang geleden aanschafte: Berkshire B. De procentuele meerwaarde moet men met 3 cijfers noteren.
Velcan heeft zeer recent geprobeerd om 1 miljoen aandelen in te kopen aan 14.5 euro dit is totaal mislukt. Uit het hoofd hebben ze maar iets van een 155000 aandelen binnengehaald. en nu loopt er nog een inkoopprogramma waarbij de aandelen vernietigd worden. Moet er nog zand zijn.Finny10 schreef: ↑9 december 2024, 13:56Dank voor uw antwoord. Jammer dat u zulke kleine orders doet, dat geeft alleen maar veel aan- en verkoopkosten (of u moet bij de Giro handelen, maar ik ben bang dat die deze gokaandeeltjes niet op hun lijst hebben staan).
Bij andere brokers moet u toch met min. 60.000 tot 70.000 per order werken om aanvaardbare kosten te krijgen.
Of gewoon even bellen met de orderdesk om tot een goede kostenprijs te bekomen vanaf 120.000 per order.
En natuurlijk ook niet vergeten om met meerdere effectenrekeningen bij verschillende brokers te werken teneinde niet met 0,15% belast te worden op de effectenrekeningen boven de 1.000.000 Euro.
U nog een prettige dag wensend met de demo op de computer.
PS het management van Velcan koopt inderdaad erg weinig aandeeltjes in iedere dag. Maar ja het is dan ook maar een bedrijfje met een omzet waar de gemiddelde winkelier niet bijzonder trots op zou zijn.
Ik vind dat niet zo makkelijk te voorspellen als jij. Kan alle richtingen uit. Maar als het morgen onmiddellijk gekocht wordt, zal het volgens mij eerder door kleine beleggers zijn dan door de grote. Waarom zouden die erna kopen en niet ervoor?
En het neefje moet ook nog 10 % kwijt. En de fundamentals zijn nu gewoon slechter, daar moeten we niet omheen draaien.
Maar bij een goede koers ga ik ook een deel terug kopen.
Vijfde pakket Camellia aangekocht!
ZILVER einsteigen bitte, embarquez, instappen, get in. Door de 32 USD!!!
Brederode derde pakket gekocht
ZILVER einsteigen bitte, embarquez, instappen, get in. Door de 32 USD!!!
Brederode derde pakket gekocht
In de laatste 5 jaar was het rendement op Berkshire ongeveer 100%. Op Bollore nog niet de helft.
Even op 10 jaar kijken? Berkshire +200% en Bollore +60%.
(En dan zwijg ik nog over de volatiliteit en het risico)
Laatst gewijzigd door Rhijnvis op 9 december 2024, 16:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb gezegd.
Het lijkt alsof u aandelen opkoopt per pallet.
Laatst gewijzigd door Rhijnvis op 9 december 2024, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb gezegd.
Dat erken ik, maar dat is niet wat uiteindelijk telt. Met boekwaarde kan ik geen brood kopen, met winst wel.
Ik heb gezegd.
Dan leidt (naar mijn mening en zoals zo vaak het geval is) een "snelle kijk" niet noodzakelijk tot een "correcte kijk".