Home Invest Belgium
TIP
Re: Home Invest Belgium
Vandaag een volume van 6000, gemiddelde is 1000.
Homi heeft het moeilijk ... toch wel flinke bokkensprongen, zowel up als down
Houdt dit jaar net het meest stand, samen met WDP. Dalingen zijn elders veel groter, al dan niet versterkt door KV's.
Nog afgezien van de bid-ask spread is het orderboek aan beide kanten bijzonder dun gestoffeerd. Een (gedwongen ?) verkoop van een significant volume kan een hele reeks aankooplimieten opvullen. Een koersuitschuiver is het gevolg. Het aanbod ("Ask") volgt in zulke situatie maar zelden de koers, zodat die ene (ongeduldige) koper even later opnieuw enkele procenten meer dient te betalen.Jhn schreef:Homi heeft het moeilijk ... toch wel flinke bokkensprongen, zowel up als down
Vraag en aanbod ? Ja, maar vooral ook een karikatuur daarvan.
Lijkt me eerder een kans voor de geduldige LT visser om nu en dan eens iets goedkoop aan de haak te slaan.
Lage orderjes uitgooien en vroeg of laat haal je wel eens iets boven HOMI, WEB, WEHB, LEAS,...
Lage orderjes uitgooien en vroeg of laat haal je wel eens iets boven HOMI, WEB, WEHB, LEAS,...
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Ik volg zeezout volledig hierin. Ik had Homi aan een hoger koers gekocht en heb nu een order geplaatst om mijn gemiddelde naar beneden te halen.
Mvg,
Geblin
Mvg,
Geblin
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik bied aan 81,50 EUR. Optimistisch waarschijnlijk maar met dat Griekse parlement weet je nooit.
Eerder deze maand nog onder de €81 gegaan dus niet zo onwaarschijnlijk.
Nu aan 82,5.
Toch ook al mooi denk ik dan. We zien wel wat morgen nog komt.
Toch ook al mooi denk ik dan. We zien wel wat morgen nog komt.
De laatst gekende inventariswaarde van HOMI (1Q2015) bedroeg €64.16 waardoor het vandaag (€84.10) met een premie van 31% noteert. Dit is veel maar het is in lijn met AED (CPINV is een speciaal geval).hansv schreef... wat is volgens u de faire waarde van HOMI?...
Het dividend over 2014 bedroeg €3.75 bruto, wat aan een RV van 15% overeenkwam met €3.1875 netto. Of aan de prijs van de dag een netto rendement van 3.8%. Verwacht wordt dat het dividend zoals in de voorgaande jaren opgetrokken wordt met €0.25, waardoor het op €4 zou komen. De RV zou in 2016 voor deze GVV 25% bedragen (27% vanaf 2017). Het netto dividend voor 2015 zou dus €3 zijn. Als men hetzelfde rendement wenst als vandaag betekent dat een maximum prijs van 3/0.038 = €79.
Ik denk dat we ons zullen moeten tevreden stellen met een rendement tussen de 3.5 à 3.6% wat overeenkomt met een koers van €85.7 à €83.3. Precies de vork waarbinnen het aandeel zich nu beweegt.
Voor een meer precieze voorspelling van het dividend, hoop ik op het halfjaarrapport: 3 september.
Thx Belca.
Uit het halfjaarrapoort:
De resultaten lopen licht achter op die van de vergelijkbare periode vorig jaar=
-Bezettingsgraad 95.06%
-Schuldgraad 39.77% (was 34.33%)
-Netto Inventariswaarde €64.84 (was €66.15). Met een slotkoers gisteren van €84.500 noteert het aandeel dus met een premie van ~30%
-Uitkeerbaar Resultaat over het Halfjaar: €1.68 (was €2.07). Toch een duidelijke achteruitgang. Komt het dividend hier in gevaar? Dit is wat het rapport erover schrijft:
De resultaten lopen licht achter op die van de vergelijkbare periode vorig jaar=
-Bezettingsgraad 95.06%
-Schuldgraad 39.77% (was 34.33%)
-Netto Inventariswaarde €64.84 (was €66.15). Met een slotkoers gisteren van €84.500 noteert het aandeel dus met een premie van ~30%
-Uitkeerbaar Resultaat over het Halfjaar: €1.68 (was €2.07). Toch een duidelijke achteruitgang. Komt het dividend hier in gevaar? Dit is wat het rapport erover schrijft:
De vorige jaren steeg het dividend telkens met €0.25 per jaar. Met die resultaten is het weinig waarschijnlijk dat dit ook nu het geval zal zijn. Iets hoger kan, maar €0.25 lijkt nu te veel. Ik hou het op een dividend van €3.85. (optimistisch?)Sinds de beursnotering van de vennootschap in juni 1999, kon het dividend uitgekeerd door de GVV elk jaar aanzienlijk verhoogd worden. Voor het lopende boekjaar, en uitgezonderd onvoorziene gebeurtenissen, is er geen enkel element voorhanden, van aard om deze stijgende curve om te buigen. In deze omstandigheden is de Raad van oordeel dat het dividend voor 2015 op zijn minst gelijk zou moeten zijn aan dat van het voorgaande boekjaar, uitgezonderd in geval van een plotse en aanzienlijke achteruitgang van de residentiële vastgoedmarkt inzake verkoop en/of verhuring, wat de Raad niet verwacht op het moment van de redactie van dit rapport.
De Raad herinnert tenslotte dat de dividendgroei gedeeltelijk afkomstig is van het volume aan arbitrages op de portefeuille. In dit opzicht dient de aandacht gevestigd te worden op het feit dat de GVV geen vat heeft op de evolutie van de marktprijzen en dat ze geen absolute controle heeft op de precieze timing van de verkopen, aangezien de potentiële koper vrij is om te beslissen tot aan de ondertekening.
HOMI heeft aangekondigd een interim dividend uit te betalen van €3.75 Bruto op 7 december 2015. Gezien de uitbetaling nog dit jaar gebeurt blijft de RV steken op 15% en wordt het netto dividend €3.1875. Goed gezien van HOMI!
Dit interim dividend is evenveel als het hele dividend over 2014. De hamvraag is dan, wat er nu nog overblijft voor het finale dividend (op 13 mei 2016). Ik verwacht eerder een symbolisch slotdividend (€0.15 ?)
Persbericht
Dit interim dividend is evenveel als het hele dividend over 2014. De hamvraag is dan, wat er nu nog overblijft voor het finale dividend (op 13 mei 2016). Ik verwacht eerder een symbolisch slotdividend (€0.15 ?)
Persbericht
slim
scheelt toch maar eventjes 12%, bedankt HOMI
misschien nog wat HOMIES inslaan
scheelt toch maar eventjes 12%, bedankt HOMI
misschien nog wat HOMIES inslaan