Home Invest Belgium
TIP
Re: Home Invest Belgium
Ten laatste op 3 december. Vanaf 4 december wordt het aandeel ex-dividend, dwz zonder dividendrechten, verhandeld.
Cool 3,75 euro eraf voor het dividend en toch de dag eindigen met 1 euro bovenop de koers van gisteren!
Dat zie niet vaak.
Dat zie niet vaak.
Klopt het dat Binck maar 15% RV heeft afgehouden ? Of is dit verkeerd ?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wat Binck heeft aangerekend kan ik niet zeggen.
Maar indien het 15% bedraagt, dan is het incorrect.
15% RV op dividend is van toepassing voor GVV's wiens portfolio voor minstens 60% uit zorgvastgoed bestaat.
Er zijn 2 GVV's die aan dat criterium voldoen: Aedifica en Care Property Invest. Die regel werd trouwens op maat gemaakt van Care Property Invest, en Aedifica geniet er mee van.
=> Wet van 18/12/2016 - artikelen 89, 90, 91
Home Invest is dan wel residentieel vastgoed, maar amper/geen zorgvastgoed. Dat was de vroegere regel: als het patrimonium van de GVV voor minstens 80% residentieel vastgoed bestaat bedraagt de RV = 15%.
Nettodividend per aandeel = 2.625 €
Maar indien het 15% bedraagt, dan is het incorrect.
15% RV op dividend is van toepassing voor GVV's wiens portfolio voor minstens 60% uit zorgvastgoed bestaat.
Er zijn 2 GVV's die aan dat criterium voldoen: Aedifica en Care Property Invest. Die regel werd trouwens op maat gemaakt van Care Property Invest, en Aedifica geniet er mee van.
=> Wet van 18/12/2016 - artikelen 89, 90, 91
Home Invest is dan wel residentieel vastgoed, maar amper/geen zorgvastgoed. Dat was de vroegere regel: als het patrimonium van de GVV voor minstens 80% residentieel vastgoed bestaat bedraagt de RV = 15%.
Nettodividend per aandeel = 2.625 €
https://twitter.com/orakelvanoilsjt
Ik heb ze dit weekend een berichtje gestuurd, omdat ik ook het vermoeden had dat dit 30% moest zijn.
Voorlopig is het afwachten.
Voorlopig is het afwachten.
Ondertussen antwoord gekregen van Binck :
...Uiteraard wenst u een correcte verwerking van uw dividenden. Op het dividend van Home Invest Belgium diende er inderdaad 30% roerende voorheffing te worden ingehouden. Onze verantwoordelijke dienst is hiervan reeds op de hoogte en zal dit binnenkort aanpassen. U zal deze wijziging zien verschijnen op uw rekening.
Voor mij hoeft het niet hoor
Het is ondertussen al aangepast.
Afgelopen vrijdag een volume van 32000. Met een gemiddeld dagvolume van 1000 stuks kan dit al tellen lijkt me. Geen noemenswaardige impact op de koers. Iemand een idee hoe je dit mag interpreteren?
Vandaag een ferme daling voor Home Invest. KBC geeft advies "afbouwen". Iemand een idee waarom?
Het was de laatste dagen hard gestegen, dan is zo'n terugval niet verwonderlijk.
Kbc eet een koers van 86 euro, deze aanbeveling kost het aandeel wat euros.
Ik koop graag bij aan 86 euro
Ik koop graag bij aan 86 euro
-
- Sr. Member
- Contacteer:
KBC Sec stelt vragen bij de duurzaamheid van het dividend. Bij HOMI werd het dividend niet volledig gedekt door de recurrente winst, ze zijn ieder jaar afhankelijk van een deel verkoop van hun portefeuille om het (stijgende) dividend te kunnen uitkeren.
Da's ook een van mijn grootste kritieken op HOMI. Tevens heb ik nog altijd m'n bedenkingen bij de vele wijzigingen die in het management hebben plaatsgevonden vorig jaar. En bij die herwaardering van hun portfolio, waardoor de schuldgraad opeens een pak beter oogde,...
Een aantal knipperlichten staan bij mij op oranje.
Da's ook een van mijn grootste kritieken op HOMI. Tevens heb ik nog altijd m'n bedenkingen bij de vele wijzigingen die in het management hebben plaatsgevonden vorig jaar. En bij die herwaardering van hun portfolio, waardoor de schuldgraad opeens een pak beter oogde,...
Een aantal knipperlichten staan bij mij op oranje.
https://twitter.com/orakelvanoilsjt