Home Invest Belgium
TIP
Re: Home Invest Belgium
Red flag!
Home Invest Belgium (advies KBC Securities: "Afbouwen"- koersdoel 86,00 euro)
RESULTATEN | Home Invest Belgium maakte 2018-resultaten bekend. Het bedrijf zag de netto huurinkomsten in 2018 met 6,6% stijgen naar 23,99 miljoen euro, terwijl KBCS mikte op 24,7 miljoen euro. Het operationele bedrijfsresultaat steeg 12% op jaarbasis naar 15,5 miljoen euro, wat ook onder de schattingen (circa 16,1 miljoen euro) lag. De lijn wordt doorgetrokken naar de EPRA-nettowinst, die ondanks een groei met 7,3% naar 10,54 miljoen euro de lat niet haalde. De schuldgraad daalde met 1,6 procentpunt tot 50,16%, maar werd ondersteund door de herwaardering van de portefeuille ondanks de uitbreiding. Het dividend stijgt van 4,5 naar 4,75 euro, wat een uitbetalingsratio vertegenwoordigt van 111%!
De visie van KBC Securities: Analist Alexander Makar herhaalt zijn “Afbouwen”-advies en zal de investment case herbekijken na de analistenmeeting vandaag om 10u30.
Ik ben er vorige week met de BVBA uitgestapt op 96.00 omwille van dezelfde waarschuwingstekens.
De dividendverslaving blijft groot (confer ook Befimmo dat meer uitkeert dan het effectief verdient), en ik vind het jammer dat bedrijven daarin meegaan. Op zich kunnen die effecten gecounterd worden door het aanbieden van een stockdividend, maar laat HOMI en BEFB dat nu net niet aanbieden (wat ik onbegrijpelijk vind)...
De dividendverslaving blijft groot (confer ook Befimmo dat meer uitkeert dan het effectief verdient), en ik vind het jammer dat bedrijven daarin meegaan. Op zich kunnen die effecten gecounterd worden door het aanbieden van een stockdividend, maar laat HOMI en BEFB dat nu net niet aanbieden (wat ik onbegrijpelijk vind)...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ze kunnen dat verschil toch met verkopen bijpassen? Want promotie is ook een deel van hun beroep. Niet enkel een bevak dus. Of zie ik het verkeerd?
HOMI verkoopt jaarlijks ~5% van hun portefeuille (gemiddelde over 5 jaar genomen). Dit jaar is de opbrengst van die verkopen gedaald van €719K tot €610K omwille van een boekhoudkundig technische reden: tot vorig jaar (2017) warden de verkopen geboekt bij het tekenen van de akte, vanaf dit jaar (2018) worden ze geboekt bij de definitieve afsluiting van de akte - meestal drie maand later. Verkopen geboekt op het einde van 2017 waren dus al geboekt in dat jaar en kunnen dit jaar geen tweede maal opgenomen worden. Daardoor zijn de verkopen in 2018 lager uitgevallen. Dit zou echter een tijdelijk fenomeen moeten zijn.
Er is wel een enorme verhoging van het portefeuille resultaat, zeg maar de meerwaarden: van €0.82M tot €59M !!!Ofwel was het vroegere management te conservatief ofwel wil het huidige management de balans opsmukken. Officieel heet het dat nieuwe en onafhankelijke experten de huurrendementen aangepast hebben en dat heeft dan zijn invloed op de waardering van het vastgoed. Als dat laatste waar is (en wie twijfelt aan experten ?) dan moeten vroeg of laat die rendementen doorsijpelen in de huurprijzen. Dan moet logischer wijze de uitbetalingsgraad zakken en het dividend zelfs gewaarborgd kunnen worden zonder te veel verkopen.
Ik behoud het vertrouwen in HOMI als zoete dividend aristocraat - maar ik zal het toch (nog) korter bij opvolgen en niet meer op automatische piloot sturen. Wie weet is de negatieve bijsturing van KBC een instapmoment?
Uitsmijter: Na Anneleen (QRF) zal ik nu ook Sofie moeten missen op de Finance Avenue. GVVs: een mannenwereld.
Er is wel een enorme verhoging van het portefeuille resultaat, zeg maar de meerwaarden: van €0.82M tot €59M !!!Ofwel was het vroegere management te conservatief ofwel wil het huidige management de balans opsmukken. Officieel heet het dat nieuwe en onafhankelijke experten de huurrendementen aangepast hebben en dat heeft dan zijn invloed op de waardering van het vastgoed. Als dat laatste waar is (en wie twijfelt aan experten ?) dan moeten vroeg of laat die rendementen doorsijpelen in de huurprijzen. Dan moet logischer wijze de uitbetalingsgraad zakken en het dividend zelfs gewaarborgd kunnen worden zonder te veel verkopen.
Ik behoud het vertrouwen in HOMI als zoete dividend aristocraat - maar ik zal het toch (nog) korter bij opvolgen en niet meer op automatische piloot sturen. Wie weet is de negatieve bijsturing van KBC een instapmoment?
Uitsmijter: Na Anneleen (QRF) zal ik nu ook Sofie moeten missen op de Finance Avenue. GVVs: een mannenwereld.
Bedankt voor de info. Ik overweeg om een deel van mijn aandelen te verwisselen met gvv. Homi stond op mijn lijst maar nu niet meer. Wil niet nog iets maken zoals bij Van de Velde.
Welke gvv's heb je dan in gedachten?
HOMI staat bij mij momenteel op een mooi rendement maar overweeg nu om te verkopen voor iets anders.
HOMI staat bij mij momenteel op een mooi rendement maar overweeg nu om te verkopen voor iets anders.
-Confinimmo: de laatste jaren niet zo opvallend van rendement maar ik geloof in de verandering van de portefeuille. De expansie naar buitenland kan ik waarderen.
-Aedifica: zorgsector geeft stabiliteit door langdurige contracten.
-Montea: logistiek zit nu in de lift. WDP is ook een goed bedrijf maar staat nu wel heel duur.
Naar XIOR ben ik ook benieuwd. Omdat het nieuw blijf ik er nog vanaf. Wel actief in een segment waar andere gvv dat niet zijn!
-Aedifica: zorgsector geeft stabiliteit door langdurige contracten.
-Montea: logistiek zit nu in de lift. WDP is ook een goed bedrijf maar staat nu wel heel duur.
Naar XIOR ben ik ook benieuwd. Omdat het nieuw blijf ik er nog vanaf. Wel actief in een segment waar andere gvv dat niet zijn!
Home Invest B is al enkele weken zijn hoogste jaarkoers naar boven toe aan het bijstellen. Het plaatje oogt technisch sterk. Ik heb mijn (overwogen) positie op de helft teruggebracht.
Gisteren is mijn verkoop order afgegaan.
Ik heb ook de helft verkocht.
De rest is houden en mocht er een dip komen dan sta ik terug aan de koop zijde.
Net zoals in december, heeft ook nu Binck maar 15% RV afgehouden.
Net als toen heb ik ook nu maar een mailtje gestuurd. 15% zou leuk zijn, maar 'k heb toch liever dat het correct is.
Net als toen heb ik ook nu maar een mailtje gestuurd. 15% zou leuk zijn, maar 'k heb toch liever dat het correct is.
is het weeral van dat!
met ascencio of zo hadden ze het ook gedaan ... toch prutsers
![Sad :(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/sad.gif)
Keytrade heeft correct 30% afgehouden.
108!
weet er iemand waarom deze GVV zo hard stijgt de laatste tijd?
weet er iemand waarom deze GVV zo hard stijgt de laatste tijd?