Home Invest Belgium
TIP
Re: Home Invest Belgium
en als het dan toch lager gaat dan de steun ... wel dan is het de schuld van de kabouters, want zij hebben een te zwakke poutrel geplaatst
de kabouters toch!
de kabouters toch!
Persbericht Q3
Home Invest belooft minstens stabiel dividend
Met over de eerste negen maanden een verbetering van het netto resultaat met 22.5% en een toename van de reële waarde van het vastgoed met ~11% belooft HOMI ... een stabiel dividend. Een voorschot van €3.75 op dit dividend wordt op 6 december (St Niklaas !) uitgedeeld aan de bestaande aandeelhouders (ex: 4 December). De rest, dus minstens €0.50 wordt goedgekeurd op de algemene vergadering van 8 mei 2018 om uitbetaald te worden op 18 mei.
De tekst in het verslag is een copy/paste van die van vorig jaar (2016). Met de behaalde resultaten en indien die in Q4 bevestigd worden verwacht ik mij aan een slotdividend van €0.75 (total €4.50).
------
PS: Ik moet toegeven dat ik niet begrijp wat er op 6 September 2018 nog te betalen valt, want het slotdividend is reeds betaald op 18 mei
Home Invest belooft minstens stabiel dividend
Met over de eerste negen maanden een verbetering van het netto resultaat met 22.5% en een toename van de reële waarde van het vastgoed met ~11% belooft HOMI ... een stabiel dividend. Een voorschot van €3.75 op dit dividend wordt op 6 december (St Niklaas !) uitgedeeld aan de bestaande aandeelhouders (ex: 4 December). De rest, dus minstens €0.50 wordt goedgekeurd op de algemene vergadering van 8 mei 2018 om uitbetaald te worden op 18 mei.
De tekst in het verslag is een copy/paste van die van vorig jaar (2016). Met de behaalde resultaten en indien die in Q4 bevestigd worden verwacht ik mij aan een slotdividend van €0.75 (total €4.50).
------
PS: Ik moet toegeven dat ik niet begrijp wat er op 6 September 2018 nog te betalen valt, want het slotdividend is reeds betaald op 18 mei
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Belca,
Niet meer of minder dan de zetduivel die heeft toegeslagen.
Op 06/09/2018 publiceert HOMI 1S2018 resultaten.
Zie ook de agenda die HOMI op de website publiceert:
http://www.homeinvestbelgium.be/nl/bele ... eelhouder/
HOMI zet z'n groei idd verder. Hogere schuldgraad, aan een lagere financieringskost.
Het uitkeerbaar resultaat per aandeel neemt met 10%. En belangrijker in mijn ogen: het recurrent resultaat per aandeel neemt met 22.3% toe, waardoor HOMI voor het uitkeren van dividend minder afhankelijk wordt van verkopen/meerwaardes om het uitkeerbaar resultaat te spijzen.
I agree dat HOMI goed op weg is om z'n titel van "dividendaristocrat" te behouden. Vereisten:
- dividend uitkeren
- nooit verlagen
- jaarlijks verhogen.
HOMI's dividendaristocrat trackrecord loopt sinds 2000.
Regards
Niet meer of minder dan de zetduivel die heeft toegeslagen.
Op 06/09/2018 publiceert HOMI 1S2018 resultaten.
Zie ook de agenda die HOMI op de website publiceert:
http://www.homeinvestbelgium.be/nl/bele ... eelhouder/
HOMI zet z'n groei idd verder. Hogere schuldgraad, aan een lagere financieringskost.
Het uitkeerbaar resultaat per aandeel neemt met 10%. En belangrijker in mijn ogen: het recurrent resultaat per aandeel neemt met 22.3% toe, waardoor HOMI voor het uitkeren van dividend minder afhankelijk wordt van verkopen/meerwaardes om het uitkeerbaar resultaat te spijzen.
I agree dat HOMI goed op weg is om z'n titel van "dividendaristocrat" te behouden. Vereisten:
- dividend uitkeren
- nooit verlagen
- jaarlijks verhogen.
HOMI's dividendaristocrat trackrecord loopt sinds 2000.
Regards
https://twitter.com/orakelvanoilsjt
Hoe denken jullie over HOMI nu het genoteerd staat rond de 90,53?
Iemand een idee wat er met Home Invest gaande is?
Koers is +- 6% gezakt op een maand tijd, maar ik vind nergens een aanleiding buiten dat er wel wat volume omgaat?
Koers is +- 6% gezakt op een maand tijd, maar ik vind nergens een aanleiding buiten dat er wel wat volume omgaat?
Misschien wel een goed instapmoment: aan een koers van €88.50 en een verwacht dividend van $4.50 (reeds gedeeltelijk uitgekeerd) krijgen we een NETTO rendement van 3.5%. Wie doet systematisch beter?
-
- Hero Member
- Contacteer:
@ Belca2
U volgt de GVV en aanverwanten vrij nauw op - ik ben reeds een tijdje op zoek naar een dividend -aandeel voor extra inkomen uit kapitaal.
HOMI en Atenor zie ik nu meteen als kanshebbers - een verstandige keuze zijn of zijn er betere alternatieven.
U volgt de GVV en aanverwanten vrij nauw op - ik ben reeds een tijdje op zoek naar een dividend -aandeel voor extra inkomen uit kapitaal.
HOMI en Atenor zie ik nu meteen als kanshebbers - een verstandige keuze zijn of zijn er betere alternatieven.
Ik ben ook al een tijdje HOMI aan het volgen als een soort van belegging die het rustig aan doet in volatiele tijden.
Maar de rente die verhoogd zal worden de komende maanden is nadelig voor GVV's + het gevoel dat er misschien een kapitaalverhoging kan komen houdt mij op dit moment nog wat tegen.
Verder hebben ze wel een interessante vastgoedportefeuille die mij dan weer vertrouwen geeft.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Maar de rente die verhoogd zal worden de komende maanden is nadelig voor GVV's + het gevoel dat er misschien een kapitaalverhoging kan komen houdt mij op dit moment nog wat tegen.
Verder hebben ze wel een interessante vastgoedportefeuille die mij dan weer vertrouwen geeft.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Het is vandaag de moment om (bij) te kopen. 87€...
Wat mij betreft een goede keuze. Alternatieven zouden kunnen zijn VASTB (stevig dividend maar beperkt opwaarts potentieel) en bij de projectmakelaars Immobel (Immobel haalt hoofdzetel ING binnen) en VGP (te sterk afgestraft om redenen die niets met de business te maken hadden)contextbinder schreef: ↑22 december 2017, 11:55...HOMI en Atenor zie ik nu meteen als kanshebbers - een verstandige keuze zijn of zijn er betere alternatieven.
Heb mijn positie vandaag verdubbeld.
Vastgoed is misschien een iets te groot deel van mijn portefeuille aan het worden, maar koopjes laat je niet liggen
Vastgoed is misschien een iets te groot deel van mijn portefeuille aan het worden, maar koopjes laat je niet liggen
Lijkt me een aankoopdag inderdaad vandaag. Daarmee dat ik al eens wou informeren of iemand de achterliggende reden zou weten
Die volumes bij HOMI zijn wel heel laag.
195.000 EUR verhandeld vandaag. Valt toch goed mee? Meer dan het dubbele van pakweg een Roularta.