Home Invest Plan - Fortis, goed idee voor pensioensparen?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Home Invest Plan - Fortis, goed idee voor pensioensparen?
Ik doe al 6jaar aan pensioensparen bij Fortis.
Het zogenaamde Home Invest Plan.
Is dit een goed idee? Wat houdt dit in? heb ik ergens winstdeling?
Zou ik veranderen, zijn er betere op de markt? Of gewoon blijven verderdoen?
BEdankt!
Het zogenaamde Home Invest Plan.
Is dit een goed idee? Wat houdt dit in? heb ik ergens winstdeling?
Zou ik veranderen, zijn er betere op de markt? Of gewoon blijven verderdoen?
BEdankt!
Re: Home Invest Plan - Fortis, goed idee voor pensioensparen?
Dit is geen pensioensparen maar langetermijnsparen ! Heeft dus niets met pensioensparen te maken.
Als ik de financiële infofiche bekijk, vallen vooral de instapkosten van 5,40% op. Dit is bijna misdadig.
Daarnaast zijn de bruto rendementen een stuk onder de rendementen die je elders voor gelijkaardige producten kan krijgen.
Combinatie van instapkosten + lage bruto rendementen, zorgen voor uiterst lage netto rendementen. Zoals veel producten bij grootbanken, is dit product dus goed voor je bank, maar niet voor jou.
Opgepast: je mag dit niet stopzetten en liquideren, anders betaal je een fikse fiscale boete.
Of je zomaar kan stoppen met sparen in dit product, is bij Fortis blijkbaar ook niet eenvoudig. Blijkbaar verplichten ze je om te blijven sparen gedurende de looptijd van je contract (wat minstens 10 jaar is).
Als ik de financiële infofiche bekijk, vallen vooral de instapkosten van 5,40% op. Dit is bijna misdadig.
Daarnaast zijn de bruto rendementen een stuk onder de rendementen die je elders voor gelijkaardige producten kan krijgen.
Combinatie van instapkosten + lage bruto rendementen, zorgen voor uiterst lage netto rendementen. Zoals veel producten bij grootbanken, is dit product dus goed voor je bank, maar niet voor jou.