Hospitalisatieverzekering - zoektocht naar de beste polis
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
- donderblomme
- Newbie
Re: Hospitalisatieverzekering - zoektocht naar de beste polis
Hier is het altijd CM geweest dus heb ik CM Hospitaalplan.
Via het werk heb ik recent DKV.
Aangezien ik binnen een paar jaar stop met werken blijf ik bij CM.
Kan niet oordelen welke de beste is, mijn ouders waren super content van Argenta (afgeschaft).
Via het werk heb ik recent DKV.
Aangezien ik binnen een paar jaar stop met werken blijf ik bij CM.
Kan niet oordelen welke de beste is, mijn ouders waren super content van Argenta (afgeschaft).
CM is top!
Ben daar reeds meer dan 10 jaar verzekerde.
In de laatste 7 jaar meerdere heelkundige ingrepen achter de rug met telkens correcte vergoeding (medische kosten 1 maand voor de ingreep tot 3 maanden nadien). Zelf moet je (met uitzondering van de eerste aangifte van de ingreep) daar niets voor doen. De uitgaven worden automatisch opgespoord en vergoed.
Bovendien worden uitgaven voor zeldzame ziekten ook automatisch opgespoord en vergoed.
Behalve mijn CM-verzekering heb ik nog een levenslange (gratis) verzekering van mijn gewezen werkgever. Nog nooit heb ik daarvan gebruik gemaakt. Ik beschouw het als een back-up van mijn Cm-hospitalisatie verz..
Ben daar reeds meer dan 10 jaar verzekerde.
In de laatste 7 jaar meerdere heelkundige ingrepen achter de rug met telkens correcte vergoeding (medische kosten 1 maand voor de ingreep tot 3 maanden nadien). Zelf moet je (met uitzondering van de eerste aangifte van de ingreep) daar niets voor doen. De uitgaven worden automatisch opgespoord en vergoed.
Bovendien worden uitgaven voor zeldzame ziekten ook automatisch opgespoord en vergoed.
Behalve mijn CM-verzekering heb ik nog een levenslange (gratis) verzekering van mijn gewezen werkgever. Nog nooit heb ik daarvan gebruik gemaakt. Ik beschouw het als een back-up van mijn Cm-hospitalisatie verz..
DKV zonder wachtpolis hier, collectief via mijn werkgever.
Heel tevreden van, betalen altijd zeer vlot. Communicatie verloopt traag, maar komt uiteindelijk altijd wel in orde.
Helaas kan ik om medische redenen nooit meer van hospitalisatieverzekering veranderen. Als ik van werkgever wijzig zal ik deze DKV dus individueel moeten verderzetten.
Heel tevreden van, betalen altijd zeer vlot. Communicatie verloopt traag, maar komt uiteindelijk altijd wel in orde.
Helaas kan ik om medische redenen nooit meer van hospitalisatieverzekering veranderen. Als ik van werkgever wijzig zal ik deze DKV dus individueel moeten verderzetten.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Het nut van 2 verschillende verzekering ontgaat me toch.
Blijkbaar is dubbele dekking voor enkele mensen gerust stellend.
Blijkbaar allemaal centen te veel.
En hier ook weer blijkbaar ontbreekt de kennis hoe over te stappen.
Als via werkgever, polis mutualiteit stopzetten.
Men verandert of stopt bij die werkgever, zonder wachttijd kan polis bij mutualiteit terug starten of ergens anders.
Is aan een sluitende periode.
In een ander topic gaat het over besparen dus hierboven een mooi vb om te besparen.
Men verandert of stopt bij die werkgever, zonder wachttijd kan polis bij mutualiteit terug starten of ergens anders.
In een ander topic gaat het over besparen dus hierboven een mooi vb om te besparen.
Estate Guru believer.
Platin: de vraag was als je een collectieve hebt bij een werkgever, is het dan interessant om al een wachtpolis af te sluiten en bij wie.
In mijn geval valt er niets te besparen!platin schreef: ↑29 januari 2022, 11:30 Het nut van 2 verschillende verzekering ontgaat me toch.
De gratis verzekering van mijn ex-werkgever is niet erg uitgebreid en vergoedt heel wat minder dan CM.
Bovendien vermeldde ik reeds dat die enkel dient als back-up!
Enkel te overwegen indien ik niet meer in staat zou zijn om mijn CM-premies te betalen.
Welke vraag dan ook, wachtpolis is een verkoop middel.
Als een polis bij x en overstap naar y is er geen wachttijd.
Ja verkopers en hun commissie.
Dus een wachtpolis voor wat ......
Bij mijn weten is overstap van de ene naar een andere altijd zonder wachttijd.
Als slecht vb de BA-verzekering. Is daar ook een wachttijd?
In welke kronkels medewerkers zich heden wringen voor hun jaarlijkse beoordeling .....
Is maar hoe zot medewerkers te werk gaan.
Een oude praktijk vb allee al jaren geen extra opslag. ja u beslist ga niet op mijn knieën kruipen.
Als antwoord 1 dag langer thuis bij ziekte kost u veel meer dan die kruimel.
Doordenkertje om zich niet zot te laten maken.
Laatst gewijzigd door platin op 29 januari 2022, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Estate Guru believer.
Plantin: stel collectieve bij Axa. Bij pensionering neem je individuele bij Axa met premie gebonden aan leeftijd bij pensionering. Indien wachtpolis, heb je premie op moment van opstart wachtpolis. Wachtpolis is dus in feite een pre-financiering.
Bij mijn werkgever is hospitalisatie gratis voor mezelf als op pensioen.
De premie voor mijn madam was het dubbele van wat we heden betalen.
Dus laat u niet vangen.
Bij mijn werkgever was het zogezegd gratis, als mijn madam er bij kwam betaalden we voor 2.
En ja hier ook weer is toch makkelijk als we niet wijzigen.
En wat is kostprijs als nieuwe klant is de basis om te vergelijken.
En uwe raadgever is makelaar of bank kantoor medewerker? zal wel laatste zijn.
Mensen bang maken, zonder .....
Betaal heden voor mezelf 0 € rond de j 70
Voor mijn madam 50 € per maand. rond de j 70
EN betaal bewijzen beschikbaar.
Estate Guru believer.
Bij een individuele verzekering zijn er normaal altijd medische formaliteiten en/of wachttijd (maar misschien zijn er hier of daar wel uitzonderingen, daar steek ik mijn hand niet voor in het vuur).
Een uitzondering is als je uit een collectieve verzekering bij je werkgever komt én daarin minstens 2 jaar was aangesloten, dan kan je inderdaad zonder veel gedoe een individuele verzekering afsluiten bij dezelfde verzekeraar.
Voordeel is dat je je tariefleeftijd vastklikt. Je gaat later als 65-jarige het tarief van bijvoorbeeld een 40-jarige (= starleeftijd wachtpolis) krijgen. En ook ben je levenslang verzekerd van een hospitalisatieverzekering.
Nadeel is dat je voor altijd aan die verzekeraar/mutualiteit verbonden bent. Of je verliest je natuurlijk geld dat je er ooit in stak...
Ik heb vorig jaar mijn DKV is2000 toch nog kunnen overzetten naar een Horizon wachtpolis daar ik al ruimschoots +15 jaar klant was bij DKV.
Heb nu een collectieve via groepsverzekering werk AG care vision.
Moest ik dus bij mijn huidige werkgever stoppen oid kan ik gewoon mijn oude DKV verderzetten.
M.
Heb nu een collectieve via groepsverzekering werk AG care vision.
Moest ik dus bij mijn huidige werkgever stoppen oid kan ik gewoon mijn oude DKV verderzetten.
M.
Dus die wachtpolis kost geld jaarlijks.
Wat bij een vroegtijdig overlijden centen zijn dan ook foetsie.
Verkoop praatjes ten top wacht polis.
En de kost prijs van al dat moois?
Estate Guru believer.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Een back-up hospitalisatieverzekering, een wachtpolis ... allemaal bedragen die je betaalt en waarvoor je geen tegenprestatie krijgt. Of toch niet onmiddellijk.
Verzekeringen leven van angst, zoveel is duidelijk ...
Verzekeringen leven van angst, zoveel is duidelijk ...
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Leven van plastronnekes die het goed kunnen uitleggen.VincentVega schreef: ↑21 februari 2022, 10:21 Verzekeringen leven van angst, zoveel is duidelijk ...
Estate Guru believer.
Werkt Dires Plastron tegenwoordig bij de verzekeringen dan ?