Huidige trend rentevoeten 3-6-9-12 maanden stijgend, dalend, stabilisatie?
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Huidige trend rentevoeten 3-6-9-12 maanden stijgend, dalend, stabilisatie?
BNP zit hoger (voor grotere bedragen, de rentevoet hangt af van bedrag, net zoals bij DB). Geen gezeur over andere producten. Je moet wel langs kantoor om te tekenen, wat bij DB niet nodig is. Je spreekt alles telefonisch af, en tekenen is echt alleen maar tekenen. In en uit.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Idd, ik zit onder andere bij BNP. Momenteel heb ik wel een goed contact daar. Maar zijn 2 voorgangers waren ook iets te commercieel voor mij. Maar bij de mijne lukt het ook via tel / mail. En DB matchen lukt meestal wel. Al doe ik nooit moeilijk over 0,05%... Veel hangt af van wie je bij een bank als contact hebt. Bij DB kreeg ik eerst te horen dat alles via kantoor moest. En dan bij volgende gesprek met iemand anders lukte het plots wel via telefoon. Hangt er echt van af wie je te pakken krijgt.huisjetuintjefiets schreef: ↑19 januari 2024, 14:42 BNP zit hoger (voor grotere bedragen, de rentevoet hangt af van bedrag, net zoals bij DB). Geen gezeur over andere producten. Je moet wel langs kantoor om te tekenen, wat bij DB niet nodig is. Je spreekt alles telefonisch af, en tekenen is echt alleen maar tekenen. In en uit.
Heb je een voorbeeld t.o.v. die hogere rente bij fortis termijnrek t.o.v. DB? B.v. voor 100.000 of 200.000?Orakel van Brakel schreef: ↑19 januari 2024, 14:48Idd, ik zit onder andere bij BNP. Momenteel heb ik wel een goed contact daar. Maar zijn 2 voorgangers waren ook iets te commercieel voor mij. Maar bij de mijne lukt het ook via tel / mail. En DB matchen lukt meestal wel. Al doe ik nooit moeilijk over 0,05%... Veel hangt af van wie je bij een bank als contact hebt. Bij DB kreeg ik eerst te horen dat alles via kantoor moest. En dan bij volgende gesprek met iemand anders lukte het plots wel via telefoon. Hangt er echt van af wie je te pakken krijgt.huisjetuintjefiets schreef: ↑19 januari 2024, 14:42 BNP zit hoger (voor grotere bedragen, de rentevoet hangt af van bedrag, net zoals bij DB). Geen gezeur over andere producten. Je moet wel langs kantoor om te tekenen, wat bij DB niet nodig is. Je spreekt alles telefonisch af, en tekenen is echt alleen maar tekenen. In en uit.
Ik weet niet of je er iets mee bent, maar vorige week een voorstel gekregen bij Fortis 3.26% voor 12 maanden, en bij DB was het dacht ik 3,07% voor 250K.
Thx. daar heb ik inderdaad wat aan. Was bij DB 3,03 en daarna 3,05% voor 250K.
Er loopt een termijn rek. van mij binnenkort af zowel in USD als in Euro's, dus zodoende.
Overigens erg flauw dat ze hun termijnrekeningen niet iedere week publiceren met de rente zoals DB.
Bij KBC wilden ze het zelfs niet over de telefoon zeggen, dan moest ik maar een afspraak maken om op kantoor langs te komen.
Niet dus.
Nogmaals bedankt.
Dank u. Ben ook klant bij BNP. Tijdens de zomer hebben ze DB precies gematched (geen 0.01% hoger... )huisjetuintjefiets schreef: ↑19 januari 2024, 14:42BNP zit hoger (voor grotere bedragen, de rentevoet hangt af van bedrag, net zoals bij DB). Geen gezeur over andere producten. Je moet wel langs kantoor om te tekenen, wat bij DB niet nodig is. Je spreekt alles telefonisch af, en tekenen is echt alleen maar tekenen. In en uit.
Eeerste voorstel was 0.30% lager dan DB. Maar na mail en telefoon, hebben ze toch DB gematched (maar wel op kantoor intekenen).
Anders was ik dan bij DB verhuisd.
Hoe ben je met Fortis omgegaan om zo'n positief verschil te bereiken? Mijn ervaring met Fortis: gewoon de concurrentie matchen
Ik ben jaren geleden uit KBC gevlucht.JOKER247 schreef: ↑19 januari 2024, 16:43Thx. daar heb ik inderdaad wat aan. Was bij DB 3,03 en daarna 3,05% voor 250K.
Er loopt een termijn rek. van mij binnenkort af zowel in USD als in Euro's, dus zodoende.
Overigens erg flauw dat ze hun termijnrekeningen niet iedere week publiceren met de rente zoals DB.
Bij KBC wilden ze het zelfs niet over de telefoon zeggen, dan moest ik maar een afspraak maken om op kantoor langs te komen.
Niet dus.
Nogmaals bedankt.
Kantoor alleen op afspraak en geen afspraak krijgen zonder op je knieën te gaan.
Belachelijke tarieven.
KBC Touch slecht ontworpen.
ING onder DB.
Belfius onder ING en DB.
Maar met ING ga ik niet verder gezien de gedoe bij mijn lokale kantoor
Gisteren Belfius 100k 6 mnd 2.916 DB 100k 6 mnd 3.22
Voor kleine bedragen maakt het verschil niet zoveel uit maar voor grote bedragen....
Voordeel Belfius: alles gemakkelijk online (weer) te regelen en min bedrag 1250 €
Belfius onder ING en DB.
Voor kleine bedragen maakt het verschil niet zoveel uit maar voor grote bedragen....
Voordeel Belfius: alles gemakkelijk online (weer) te regelen en min bedrag 1250 €
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nog een nadeel van DB is min 100k.
Bedankt voor de info.bc148 schreef: ↑19 januari 2024, 17:35 ING onder DB.
Belfius onder ING en DB.
Maar het is wel duidelijk ook afhankelijk bij wie en welk kantoor je zit.
Ik hoor inderdaad minder goede dingen over ING, maar bij het kantoor waar ik zit gaat alles telefonisch en goed.
Bij die actie met 4% voor nieuw geld ,na hen voor de keuze gesteld te hebben, of weg of ook 4% op bestaand geld bij hen, kreeg ik het ook.
Een volgende keer nadat die actie was afgelopen, ook weer de keuze aan hen gelaten, of ik stort bij en krijg het weer of niet.
Ook toen gingen ze door de bocht en kon die 4% alsnog na de actie.
@JOKER247
Dan heb jij meer geluk met uw ING kantoor. Zelfs tijdens de actie van 4% voor 6 maanden, kreeg ik in mijn kantoor maar 3,36%, enkel online kon ik 4% krijgen.
Dan heb jij meer geluk met uw ING kantoor. Zelfs tijdens de actie van 4% voor 6 maanden, kreeg ik in mijn kantoor maar 3,36%, enkel online kon ik 4% krijgen.
Geluk gehad. Bij lokale kantoor ING heeft de manager mij gezegd: ga bij de concurrentie als u wilt.JOKER247 schreef: ↑19 januari 2024, 18:07Bedankt voor de info.bc148 schreef: ↑19 januari 2024, 17:35 ING onder DB.
Belfius onder ING en DB.
Maar het is wel duidelijk ook afhankelijk bij wie en welk kantoor je zit.
Ik hoor inderdaad minder goede dingen over ING, maar bij het kantoor waar ik zit gaat alles telefonisch en goed.
Bij die actie met 4% voor nieuw geld ,na hen voor de keuze gesteld te hebben, of weg of ook 4% op bestaand geld bij hen, kreeg ik het ook.
Een volgende keer nadat die actie was afgelopen, ook weer de keuze aan hen gelaten, of ik stort bij en krijg het weer of niet.
Ook toen gingen ze door de bocht en kon die 4% alsnog na de actie.
Heb ik gedaan.
Heb recentelijk een simulatie gedaan via mijn ING web banking: kan alleen 12mnd en 18mnd (en 24 mnd ook voor zover ik kan herinneren) en max 99999,99 €
Rentevoet belachelijk 1,69% bruto voor 99999,99€ 12 mnd.
Probeer even.