Huidige trend rentevoeten 3-6-9-12 maanden stijgend, dalend, stabilisatie?
TIP
Re: Huidige trend rentevoeten 3-6-9-12 maanden stijgend, dalend, stabilisatie?
Zeker?
Heb nog nooit gezien dat Belfius beter deed dan DB. Nooit.
Toch wel, ze gingen zelfs hoger dan het voorstel dat ik had gekregen bij Fortis. Hogere rente is wel altijd op aanvraag, en kan je niet online zien.
Ah OK! Nog iets geleerd want bij mijn kantoor Belfius houden ze zich alleen aan wat er op hun scherm verschijnt (en dat is hetzelfde als op het mijne)...

Je krijgt 0.10 meer als je boven 75k zit en nog 0.10% extra als je boven 250k zit en nog 0.10 extra > 750k denk ik.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hangt echt vh kantoor en de medewerker af. Ik vroeg ook 4% voor bestaand geld. Was niet mogelijk. Ik vroeg of ze tegemoet konden komen. Hoefde voor mij geen 4% te zijn. Voor mij was 3,7% ook goed geweest. Was niet mogelijk. Ik heb dan direct 250k weggesluisd naar de concurrentie. Ge moet dan tocht compleet debiel zijn als kantoormedewerker. Als men beslist om 4% te geven om vers geld te lokken... om hier en daar 10 of 20k aan te trekken... dan kun je voor bestaande klanten met een paar 100k ook wel 3,7 of zo geven. Toch als het een klant is die bij jou 250k heeft en waarvan je weet dat hij bij meerdere banken zulke bedragen heeft staan. Had hij nu 3,7 op 250k gegeven, was het ok voor mij. Had hij voorgesteld om er 50k bij te zetten en dan 4% op 300k te geven, was het ook goed. Ze doen acties om vers geld te lokken ter compensatie van de door Van Peteghem georganiseerde bankrun, maar laten intussen bestaand geld wegvloeien.JOKER247 schreef: ↑19 januari 2024, 18:07 Ik hoor inderdaad minder goede dingen over ING, maar bij het kantoor waar ik zit gaat alles telefonisch en goed.
Bij die actie met 4% voor nieuw geld ,na hen voor de keuze gesteld te hebben, of weg of ook 4% op bestaand geld bij hen, kreeg ik het ook.
Een volgende keer nadat die actie was afgelopen, ook weer de keuze aan hen gelaten, of ik stort bij en krijg het weer of niet.
Ook toen gingen ze door de bocht en kon die 4% alsnog na de actie.
Bij BNP heb ik iemand die wel meedenkt.
Laatst gewijzigd door Orakel van Brakel op 19 januari 2024, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
en op dat moment had je het gevoel dat je de inzet tussen de twee nog niet kon verhogen?
iddOrakel van Brakel schreef: ↑19 januari 2024, 21:02Hangt echt vh kantoor en de medewerker af. Ik vroeg ook 4% voor bestaand geld. Was niet mogelijk. Ik vroeg of ze tegemoet konden komen. Hoefde voor mij geen 4% te zijn. Voor mij was 3,7% ook goed geweest. Was niet mogelijk. Ik heb dan direct 250k weggesluisd naar de concurrentie. Ge moet dan tocht compleet debiel zijn als kantoormedewerker. Als men beslist om 4% te geven om vers geld te lokken... om hier en daar 10 of 20k aan te trekken... dan kun je voor bestaande klanten met een paar 100k ook wel 3,7 of zo geven. Toch als het een klant is die bij jou 250k heeft en waarvan je weet dat hij bij meerdere banken zulke bedragen heeft staan. Bij BNP heb ik iemand die wel meedenkt.JOKER247 schreef: ↑19 januari 2024, 18:07 Ik hoor inderdaad minder goede dingen over ING, maar bij het kantoor waar ik zit gaat alles telefonisch en goed.
Bij die actie met 4% voor nieuw geld ,na hen voor de keuze gesteld te hebben, of weg of ook 4% op bestaand geld bij hen, kreeg ik het ook.
Een volgende keer nadat die actie was afgelopen, ook weer de keuze aan hen gelaten, of ik stort bij en krijg het weer of niet.
Ook toen gingen ze door de bocht en kon die 4% alsnog na de actie.
Neen, op een gegeven moment moet je toehappen. Als ze het moeten aanvragen, verlies je telkens een dag voor je een antwoord krijgt. En elke dag dat je wacht, verlies je rente.
Akkoord
ik heb diensdag een afspraak op kantoor, ik zal ze maandag morgen bellen om ze te vertellen wat ik verwacht als aanbod
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als dat geld nu belegd is en pas volgende week vrijkomt, kan je nu al vergelijken. Maar als het nu al op een zichtrekening staat, moet je niet te lang twijfelen. Een dag of 2 á 3 rente missen kan idd meer kosten dan een eventueel hogere rente opbrengt.
Vorige week woensdag
-
- Full Member
- Contacteer:
Bij Fintro is de rentevoet momenteel 2,95% bruto op 12 maanden voor bedragen tot 100k.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het wordt alsmaar minder interessant. Onder de 3% bruto ga ik niet. Dan ga ik terug naar aandelen.