Huidige trend rentevoeten 3-6-9-12 maanden stijgend, dalend, stabilisatie?
TIP
Huidige trend rentevoeten 3-6-9-12 maanden stijgend, dalend, stabilisatie?
Sinds oktober-november 2023 is de trend nogal dalend.
Uw mening over de nabije toekomst? Stijgend, dalend, stabilisatie?
Invloed van ECB/FED beslissingen?
Weet iemand de huidige rentevoeten voor 6 of 9 maanden bij ING, Fortis?
Heeft iemand een overzicht van de ontwikkeling van de rentevoeten bij DB in de afgelopen 2-3 maanden?
Uw mening over de nabije toekomst? Stijgend, dalend, stabilisatie?
Invloed van ECB/FED beslissingen?
Weet iemand de huidige rentevoeten voor 6 of 9 maanden bij ING, Fortis?
Heeft iemand een overzicht van de ontwikkeling van de rentevoeten bij DB in de afgelopen 2-3 maanden?
Re: Huidige trend rentevoeten 3-6-9-12 maanden stijgend, dalend, stabilisatie?
De laatste paar weken incl. vandaag stijgend. Zie ook huisjetuintjefiets in 3 jarige obligaties e.d.
Ter mijnrek.'n D.B. afhankelijk van bedrag:
3 mnd 3,36, 3,56, 3,76%
6 mnd 3,22, 3,42, 3,62%
12 mnd 2,85, 3,05, 3,25%
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dank u voor de snelle reactie.
Hebt u per toeval de rentevoeten bij DB voor de laatste 2 maanden?
Nee, die bewaar ik echt niet.
Wat hier boven staat is van gisteren
En wil je de rente volgen, google dan eens op 10 jaars rente EU, dan zie je ze van alle Europese landen van 1 mnd tot 30 jaar in real time op de site van investing.com. Plus het verschil met de vorige dag. Idem voor de USD.
Over welke rentes hebben we het? Obligaties, OLO's, termijn rekeningen, spaarboekjes,...
ECB en FED hebben nog niks beslist, de markt verwachtte sinds november vorig jaar wel dat de FED de rente spoedig zou laten zakken, gevolg lagere marktrentes en een rally in aandelen. Ondertussen heeft de twijfel over een aanstaande rente verlaging alweer toegeslagen en blijkt de inflatie toch nog niet bedwongen, vandaar de weer oplopende rentes en zwakke beurs.
Ik blijf bij mijn eerdere mening, centraal banken gaan pas rente verlagen als daar een economische noodzaak voor is, bv economie heeft nood aan liquiditeit, de inflatie wordt persistent te laag, recessie,... Daar zijn we nog niet, en zolang die zachte landing in de pijplijn zit, gaat dat zo blijven naar mijn gedacht. Het zal wachten zijn op de zwarte zwaan van 2024

Super. Dank u.JOKER247 schreef: ↑19 januari 2024, 08:54Nee, die bewaar ik echt niet.
Wat hier boven staat is van gisteren
En wil je de rente volgen, google dan eens op 10 jaars rente EU, dan zie je ze van alle Europese landen van 1 mnd tot 30 jaar in real time op de site van investing.com. Plus het verschil met de vorige dag. Idem voor de USD.
Ik zie dat voor België de huide trend stijgend is voor termijnen t/m 6 maanden. Maar dit betreft de staatsobligaties.
Ik ben behoorlijk onwetend. Heeft dit iets te maken met de rentevoeten die banken hanteren voor termijnrekeningen?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Rentevoet DB staat openlijk op hun website. Als je die aan andere banken toont, kan je ook daar een betere rente bekomen.
Of ze gaat stijgen of dalen, weet niemand hier. En zoveel gaat dat allemaal niet uitmaken. Op 100k scheelt 0,1% bruto amper 70 Euro op jaarbasis, of nog geen 20 cent per dag. Als je daarvoor de markt moet liggen timen...
Of ze gaat stijgen of dalen, weet niemand hier. En zoveel gaat dat allemaal niet uitmaken. Op 100k scheelt 0,1% bruto amper 70 Euro op jaarbasis, of nog geen 20 cent per dag. Als je daarvoor de markt moet liggen timen...
Orakel van Brakel schreef: ↑19 januari 2024, 13:31 Rentevoet DB staat openlijk op hun website. Als je die aan andere banken toont, kan je ook daar een betere rente bekomen.
Dank u voor de reactie.
Dit is precies de bedoeling. Ik ben (nog) niet bij DB klant maar ik heb opgemerkt dat ze de beste rentevoeten aanbieden.
Dus volgende week ga ik onderhandelen met mijn bank om een gelijke of betere rente te krijgen.
De tarieven van DB worden op woensdag gepubliceerd en gelden de hele week. Ik vind het erg transparant vergeleken met andere banken en ik heb geleerd dat alles op afstand kan worden gedaan via e-mail. Bovendien denk ik dat ze de beste tarieven hebben.
Als het bij mijn bank niet lukt, stap ik over naar DB.
Het enige dat me afschrikt is de slechte reputatie/rating van DB in het verleden. Ik hoop dat dit nu is opgelost, maar ik zou niet over het bedrag van de bescherming met hen durven gaan.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb er 125k staan op een termijnrekening. Bij andere banken heb ik een veelvoud daarvan staan en maak ik me ook geen zorgen. Ik zou meer moeten spreiden. Maar bij veel banken is het een gedoe om langs te gaan voor elke kleinigheid. En telkens hun verkoopspraatje ivm huisfondsen te moeten afwimpelen. Dus ik zit nog bij een paar banken waar ze mij gerust laten.
Bij DB duurde het bij mij wel een paar dagen om de 1ste termijnrekening te regelen. Sindsdien gaat het via telefoon + bevestiging op mail. Maar voor wie op de kleintjes let, kan een paar dagen wachten op een groot bedrag missch wel frustrerend zijn.
Bij DB duurde het bij mij wel een paar dagen om de 1ste termijnrekening te regelen. Sindsdien gaat het via telefoon + bevestiging op mail. Maar voor wie op de kleintjes let, kan een paar dagen wachten op een groot bedrag missch wel frustrerend zijn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mocht je geld uit de verkoop van een huis komen, kan je trouwens tot 500k gaan onder het deposito garantiefonds voor 3 maand.
En er zijn nog een paar uitzonderingen.
Volledig akkoord met u.Orakel van Brakel schreef: ↑19 januari 2024, 13:58 Ik heb er 125k staan op een termijnrekening. Bij andere banken heb ik een veelvoud daarvan staan en maak ik me ook geen zorgen. Ik zou meer moeten spreiden. Maar bij veel banken is het een gedoe om langs te gaan voor elke kleinigheid. En telkens hun verkoopspraatje ivm huisfondsen te moeten afwimpelen. Dus ik zit nog bij een paar banken waar ze mij gerust laten.
Dank voor de info. Wist ik niet. Maar voor mij nu niet van toepassing.Orakel van Brakel schreef: ↑19 januari 2024, 14:06 Mocht je geld uit de verkoop van een huis komen, kan je trouwens tot 500k gaan onder het deposito garantiefonds voor 3 maand.
Kent u andere banken die nog hogere tarieven bieden dan DB?Orakel van Brakel schreef: ↑19 januari 2024, 13:31 Rentevoet DB staat openlijk op hun website. Als je die aan andere banken toont, kan je ook daar een betere rente bekomen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Momenteel niet. Europabank en ING hebben tijdelijk 4% bruto gegeven. Maar die acties zijn gedaan. Het zijn wel die 2 die ik in de gaten houd. Al ben ik van ING geen fan. Ook daar veel blabla over hun eigen producten telkens ik er langs ga.
VOLLEDIG AKKOORD.Orakel van Brakel schreef: ↑19 januari 2024, 14:33 Al ben ik van ING geen fan. Ook daar veel blabla over hun eigen producten telkens ik er langs ga.
Tijdens een vergadering om een termijnrekening te herlanceren, verzekerde de manager me zelfs dat termijnrekeningen niet onder de depositobeschermingsregels vielen...
"Termijnrekeningen worden beschouwd als beleggingen," vertelde hij me stellig. Ik wilde liever niet verder praten met deze man.