hulp bij beleggen/ uitbereiding portefuille
TIP
Re: hulp bij beleggen/ uitbereiding portefuille
Ik vind de ban terecht. Hij is te ver gegaan. En het was niet de eerste keer dat hij mensen persoonlijk aanviel, dat was zelfs bijna zijn handelsmerk. Toegegeven, de laatste dagen was het wel extreem. Een systeem met tijdelijke ban's en waarschuwingen was wel, denk ik, beter op zijn plaats geweest
Dat uitgerekend deze ban zoveel beroering opwekt is volgens mij omdat hij weeral eens de verscheurdheid van dit forum duidelijk maakt tussen voor- en tegenstanders van passief beleggen.
Ik moet erkennen dat ook ik 6 dagen geleden aan de webmaster heb gevraagd om mijn account te verwijderen. Dit forum heeft de laatste jaren veel van zijn glans verloren. Op het gebied van financiën wordt hier nooit meer eens iets vernieuwend geplaatst. Alleen steeds maar dezelfde vragen van newbies en altijd maar die clashes hier rond dat indexbeleggen.
Mijn aanvraag tot verwijdering van mijn account bleef evenwel ongelezen, en gisteren heb ik die dan toch terug ingetrokken. Ik stel vast dat ergens dit forum wel nog iets betekent voor mij.
Laatst gewijzigd door anonymous9 op 18 juni 2021, 09:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Het is natuurlijk ook wel zo dat steeds dezelfde vragen hier blijven terugkomen. Ergens is het dan maar logisch dat daar ook steeds dezelfde antwoorden op komen.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Zouden beter een hoofding maken hiervan in plaats van al die reclame , maar daaraan verdienen ze niks
Inderdaad wat is de meerwaarde op gebied van beleggen of sparen van dit forumMoreOrLess schreef: ↑17 juni 2021, 18:44Ik vind de ban terecht. Hij is te ver gegaan. En het was niet de eerste keer dat hij mensen persoonlijk aanviel, dat was zelfs bijna zijn handelsmerk. Toegegeven, de laatste dagen was het wel extreem. Een systeem met tijdelijke ban's en waarschuwingen was wel, denk ik, beter op zijn plaats geweest
Dat uitgerekend deze ban zoveel beroering opwekt is volgens mij omdat hij weeral eens de verscheurdheid van dit forum duidelijk maakt tussen voor- en tegenstanders van passief beleggen.
Ik moet erkennen dat ook ik 6 dagen geleden aan de webmaster heb gevraagd om mijn account te verwijderen. Dit forum heeft de laatste jaren veel van zijn glans verloren. Op het gebied van financiën wordt hier nooit meer eens iets vernieuwend geplaatst. Alleen steeds maar dezelfde vragen van newbies en altijd maar die clashes hier rond dat indexbeleggen.
Mijn aanvraag tot verwijdering van mijn account bleef evenwel ongelezen, en gisteren heb ik die dan toch terug ingetrokken. Ik stel vast dat ergens dit forum wel nog iets betekent voor mij.
Post je iets wat een ander zou kunnen interesseren dan krijg je hele hopen commentaar , de rest draait maar rond de pot over koetjes en kalfjes . Een index is een index en is binnen 20 jaar nog een index wat geen meerwaarde bied .
Het zelfde dan 99,9% van al de berichten hier .
De helft van de draadjes die hier lopen heeft niks met sparen of beleggen te maken .
Is er wel een draadje dan staat 99% ervan vol met zever die 0 meerwaarde heeft over het onderwerp .
Is niet moeilijk dat je dan 100 keer de zelfde vraag krijgt dan
Kunnen we niet concluderen dat de activo's zich misschien wat meer moeten richten op het bieden van inhoudelijke meerwaarde op dit forum, als daar nu een gebrek aan is? Ja, dingen die gestaafd zijn met feiten. Het is niet dat jullie daar de kans niet toe hebben. Er zijn hier threads met tientallen pagina's rond actief beleggen, en die worden helemaal niet 99% vervuild met zever, en mocht dat zo zijn, vraag dan ook om een ingreep bij de moderatie. Ik vrees alleen dat er weinig te rapporteren zal vallen.
Ja, lop en Mattia gaan het niet missen.
Rest assured dat ik jullie B7 niet meer laat begaan als hij weer iemand anders zijn topic wil volspammen. Wat voor rationaliseringen jullie er zelf aan proberen te geven, dat was NIET OK. Dat is NIET minder erg dan wat Mattia gedaan heeft. EN jullie zijn er mee BEGONNEN.
Ik heb geprobeerd B7 tot rede te brengen toen. To no avail. Maar sommigen van jullie zien inderdaad alleen andere mensen hun fouten.
Het is moeilijker te bewijzen dat je op een "beleefde" manier iemand aan het pesten bent, maar ik zal het uitleggen tot het duidelijk wordt. Aan de moderatoren. Uiteraard niet meer aan jullie. Another dead horse to stop flogging .
Rest assured dat ik jullie B7 niet meer laat begaan als hij weer iemand anders zijn topic wil volspammen. Wat voor rationaliseringen jullie er zelf aan proberen te geven, dat was NIET OK. Dat is NIET minder erg dan wat Mattia gedaan heeft. EN jullie zijn er mee BEGONNEN.
Ik heb geprobeerd B7 tot rede te brengen toen. To no avail. Maar sommigen van jullie zien inderdaad alleen andere mensen hun fouten.
Het is moeilijker te bewijzen dat je op een "beleefde" manier iemand aan het pesten bent, maar ik zal het uitleggen tot het duidelijk wordt. Aan de moderatoren. Uiteraard niet meer aan jullie. Another dead horse to stop flogging .
-
- Hero Member
- Contacteer:
Alvorens dit bericht te lezen: met “ik” bedoel ik: ‘’wij” en met wij bedoel ik de buurman, een familielid en de rest van de bevolking in Europa. Wij hebben niet gestudeerd in België dus schrijven wij ‘’ik’’ wanneer wij een mening verkondigen. Punt uit.mver schreef: ↑17 juni 2021, 19:43 Ja, lop en Mattia gaan het niet missen.
Maar uw laatste mail Mver gaat echt te ver. B74HLong heeft nooit een topic zitten te volspammen. Hij of zij heeft altijd alle moeite gedaan om uitleg te geven. “WE volgen hem nu sedert 5 jaren”. Ondanks dat WIJ in het begin niet zo vriendelijk tegen hem waren kwamen WIJ er al snel achter dat in slechte tijden die meneer B74Long – met zijn onmogelijke naam – gelijk had. Punt uit.
Wij zijn blij met mensen zoals hem en al diegene die moeite doet om ons leren te beleggen. Wellicht hebben WIJ ze op één of andere manier al bedankt. Uiteraard zijn wij ook mensen op dit forum tegengekomen die braniemakers zijn.
Aan de moderator: verwijder alle braniemakers.
Verder vind ik ( wij ) het persoonlijk ( mijn buurman, mijn neef en geheel Europa ) het vervelend dat wij ons niet zelf kunnen verwijderen op dit forum. Het heeft ons 6 maanden gekost om ons zelf te verwijderen op Facebook. Aandeel Facebook kopen we dus ook nooit. Wie heeft de macht? Facebook, Spaargids of ‘’Wij” ?
Het is maar een vraag.
als u blij bent met B7H4 zijn uitleg over beleggen,dan ben ik ook blij voor u.
Maar ik hoop dat je nu ook blij bent met mij,die er u nu op wijs dat het wel een hele passieve manier van beleggen is.
Ik ken uw leeftijd niet,maar mocht je een jong iemand zijn dan zou ik deze manier van beleggen afraden,mocht je een gepensioneerde (zoals B7H4) zijn dan kan ik het goed begrijpen dat je met zoiets je goed voelt.
Maar als jonge belegger,weet je niet wat je mist!
Die flauwe ETF's ontslaan je van elke inspanning om de balans van een bedrijf te lezen,een sectoranalyse te doen,een dividendbeleid te doorgronden,experimenteren met orders,uitkijken naar kwartaalresultaten,ect,ect....
Op een bepaald ogenblik ga je zo blij zijn dat je dit allemaal (min of meer) onder de knie hebt gekregen.
En ga je,je een veel "rijkere" mens voelen,ondanks het leergeld dat je betaald hebt.
Maar ik hoop dat je nu ook blij bent met mij,die er u nu op wijs dat het wel een hele passieve manier van beleggen is.
Ik ken uw leeftijd niet,maar mocht je een jong iemand zijn dan zou ik deze manier van beleggen afraden,mocht je een gepensioneerde (zoals B7H4) zijn dan kan ik het goed begrijpen dat je met zoiets je goed voelt.
Die flauwe ETF's ontslaan je van elke inspanning om de balans van een bedrijf te lezen,een sectoranalyse te doen,een dividendbeleid te doorgronden,experimenteren met orders,uitkijken naar kwartaalresultaten,ect,ect....
Op een bepaald ogenblik ga je zo blij zijn dat je dit allemaal (min of meer) onder de knie hebt gekregen.
En ga je,je een veel "rijkere" mens voelen,ondanks het leergeld dat je betaald hebt.
Dat laat ik voor jouw rekening.
-
- Hero Member
- Contacteer:
En nog meer kan verliezen ondanks het leergeld hetgeen u al heeft betaald.Divi schreef: ↑18 juni 2021, 21:49 als u blij bent met B7H4 zijn uitleg over beleggen,dan ben ik ook blij voor u.
Ok,dat is uw standpunt,ik kan volledig begrijpen dat je aangetrokken voelt tot B7H4 zijn manier van beleggen en dat,dit je lieveling is op het forum is.
Van mij niet,Ik ben gek op de posts van poldermol,lop,gpv1..ect
Zo zie je maar,voor elk wat wils moet er zijn op zo een forum.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ieder zijn standpunt uiteraard Divi. Na Mattia, Mver en Wimpies.Divi schreef: ↑18 juni 2021, 22:09 Ok,dat is uw standpunt,ik kan volledig begrijpen dat je aangetrokken voelt tot B7H4 zijn manier van beleggen en dat,dit je lieveling is op het forum is.
Divi, ik ben vrij jong maar heb geen tijd om elke dag uren bezig te zijn met beleggen. Werk, jonge kinderen, sporten, ...
Beleggen volgens plan in een etf zorgt dat mijn geld meer opbrengt dan een spaarrekening in combinatie met inflatie. Dus voor mij werkt dit perfect. Op termijn kan ik me dan mss verdiepen in individuele aandelen, of net niet als ik tevreden ben. Maar dankzij een simpele, passieve strategie kan iemand met weinig tijd toch een mooi rendement halen...
Er is geen heilige graal, alles hangt af van je persoonlijke achtergrond, motivatie, situatie...
Beleggen volgens plan in een etf zorgt dat mijn geld meer opbrengt dan een spaarrekening in combinatie met inflatie. Dus voor mij werkt dit perfect. Op termijn kan ik me dan mss verdiepen in individuele aandelen, of net niet als ik tevreden ben. Maar dankzij een simpele, passieve strategie kan iemand met weinig tijd toch een mooi rendement halen...
Er is geen heilige graal, alles hangt af van je persoonlijke achtergrond, motivatie, situatie...
Zoals bij alles in het leven, er is een trade-off.
Een zichtrekening is het minste werk, en brengt minst op. Een spaarrekening is wat meer werk, en brengt wat meer op. Daarna obligaties, kasbons, tak21, ...
Met ETFs beleggen in een index is nog wat meer moeite, voor meer opbrengst.
Stockpicking idem. Meer moeite, meer potentiêle winst.
Helemaal op 't uiterste vind je alle derivaten, opties, swaps, ... Extreme winsten mogelijk, maar heel veel werk.
En met die hogere potentiële winst komt telkens ook een hoger risico.
Elk moet voor zichzelf beslissen waar op deze ladder hij zich wil en kan positioneren. Er is geen beter of slechter.
Een zichtrekening is het minste werk, en brengt minst op. Een spaarrekening is wat meer werk, en brengt wat meer op. Daarna obligaties, kasbons, tak21, ...
Met ETFs beleggen in een index is nog wat meer moeite, voor meer opbrengst.
Stockpicking idem. Meer moeite, meer potentiêle winst.
Helemaal op 't uiterste vind je alle derivaten, opties, swaps, ... Extreme winsten mogelijk, maar heel veel werk.
En met die hogere potentiële winst komt telkens ook een hoger risico.
Elk moet voor zichzelf beslissen waar op deze ladder hij zich wil en kan positioneren. Er is geen beter of slechter.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Helemaal eens met RGiskard.
En op dit forum kom je dan al die soorten beleggers tegen, je leest wat ze doen, waarom ze het doen, welke fouten ze ooit hebben begaan, etc
Heel nuttig, heel leerzaam.
En op dit forum kom je dan al die soorten beleggers tegen, je leest wat ze doen, waarom ze het doen, welke fouten ze ooit hebben begaan, etc
Heel nuttig, heel leerzaam.