hulp bij beleggen/ uitbereiding portefuille
TIP
Re: hulp bij beleggen/ uitbereiding portefuille
m-peeters schreef: ↑12 juni 2021, 09:48Ik ken Lop niet, maar ik baseer me enkel op wat hij hierboven schrijft:
"5K hier investeren en 5 k daar
Hoe kun je ooit zo geld verdienen
En jullie spreken nog over holdings en ETF 's
Zelfs al stijgt die holding met 20% dan heb je 1000€ winst gemaakt .
Zoveel tralala voor 1000 € "
Geen diversificatie, groot gewin nastreven ... dat lijkt me eerder een speculant dan een belegger!
Lop zijn beleggingen zijn bijna allemaal Amerikanen van het AAA type en dus heeft hij geen nood aan trades, wel integendeel.
Hij is er dan ook rijk mee geworden en moet niet meer werken, hetgeen de meeste hier willen bereiken heeft hij dus reeds bereikt.
Hij heeft dus een uitgebreide portfolio waarbij hij bij elke positie maximaal 70 000 euro inleg deed of doet.
Trades doet hij dus niet, tenzij hij hoogtevrees krijgt en er iets vergelijkbaars te krijgen is.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Lop z'n motivatie en strategie doen hier inderdaad niets ter zake. Het gaat hier over de beleggingsleek op zoek naar rendement maar die toch leek wenst te blijven.
Oudere Jongere schreef: ↑12 juni 2021, 10:08 Lop z'n motivatie en strategie doen hier inderdaad niets ter zake. De beleggingsleek op zoek naar rendement maar die toch leek wenst te blijven.
Lop deed zijn strategie niet uit de doeken, dat deed ik!
Lop gaf simpelweg een antwoord op de vraag van de topic-opener: hij schreef dat enkel BMY nog koopwaardig is vanuit zijn oogpunt .....
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Wie Lop z'n strategie in deze draad uiteenzet doet ook niet terzake.
Het ging erover dat dit statement, van Lop, mij (en andere forumleden) niet echt de indruk geeft dat lop vanuit het standpunt/use case van TS uitgaat.
Lop was toch duidelijk, inzetten van 5000 euro wil zeggen 14 posities en dus opvolging wat de topicstarter niet wil.Oudere Jongere schreef: ↑12 juni 2021, 10:24 Wie Lop z'n strategie in deze draad uiteenzet doet ook niet terzake.
Het ging erover dat dit statement, van Lop, mij (en andere forumleden) niet echt de indruk geeft dat lop vanuit het standpunt/use case van TS uitgaat.
Als je 70.000 euro budget hebt en wil diversifiëren om het risico te spreiden, dan kom je al snel tot 14 aandelen x 5K, of 10x 7K of 7 x 10 of ...Mattia schreef: ↑12 juni 2021, 10:29Lop was toch duidelijk, inzetten van 5000 euro wil zeggen 14 posities en dus opvolging wat de topicstarter niet wil.Oudere Jongere schreef: ↑12 juni 2021, 10:24 Wie Lop z'n strategie in deze draad uiteenzet doet ook niet terzake.
Of je dit actief wil opvolgen of niet, dat bepaal je zelf. Als je trackers neemt of fondsen, dan is er niet zo heel veel aan opvolging nodig.
De topicstarter diversifieerde reeds via redelijk veel vastgoed, die 70 000 is zijn overschot en hij wil daar geen tralala rond, is dat zo moeilijk te begrijpen?
Ofwel gaat hij dus voor één of twee etfs
Ofwel gaat hij voor een of twee triple A aandelen
Ofwel gaat hij voor iets anders maar zeker niet voor 14 verschillende zaken die opvolging vragen want dat wil hij niet!
Ofwel gaat hij dus voor één of twee etfs
Ofwel gaat hij voor een of twee triple A aandelen
Ofwel gaat hij voor iets anders maar zeker niet voor 14 verschillende zaken die opvolging vragen want dat wil hij niet!
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Dat was de consensus, idd.
Risky move
Dat TS dat niet wil: eens. Ook consensus hierover in de thread denk ik. Over uw motivatie om niet voor die pakketjes te gaan kunnen we een boom opzetten: mocht TS wél tijd en geld in opvolging willen investeren is starten met pakketjes van "maar 5k" gezien de het spaarvermogen van TS wel zinvol. Ik ben ook met die pakketgrootte begonnen. Maar da's irrelevant, want TS wil er allemaal niet naar omzien. en dan komen we weer bij de consensus uit. ETFs, wat en hoeveel maakt niet uit.
Waarom zou een triple A aandeel een risky move zijn? ze hebben die rating niet voor niets!
En waarom zou het niets uitmaken welke etf men koopt? Die fameuze IWDA staat nu op topkoers, indien er een correctie komt zoals velen verwachten zal die koers ook imploderen.
Als je dus etfs wil aanbevelen zal je met namen moeten komen van goedkope etfs met een even goeie rating als Lop zijn aandeel.
Laat u maar gaan ......
En waarom zou het niets uitmaken welke etf men koopt? Die fameuze IWDA staat nu op topkoers, indien er een correctie komt zoals velen verwachten zal die koers ook imploderen.
Als je dus etfs wil aanbevelen zal je met namen moeten komen van goedkope etfs met een even goeie rating als Lop zijn aandeel.
Laat u maar gaan ......
Enkel 1 of 2 aandelen nemen, zou ik niet aanraden, zelf geen triple A-aandelen. Ook triple A aandelen houden een risico in (denk maar aan Fortis). Dat kan goed uitpakken maar je kan ook alles kwijt raken.
Wat opvolging betreft: dat beslis je zelf. Kijk je alle dagen (actief) naar de koers of volg gewoon (passief) 1 x per jaar de koers op. Misschien dus best 1of 2 ETF's nemen, op zich vormen ETF's al een vorm van diversificatie.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
IWDA is geen (bio)techaandeel hè. Een implosie van IWDA betekent niets minder dan een zware rotatie weg van aandelen in algemene zin. Als je daarmee komt aanzetten als argument - op naar de wanneer-komt-de-crash threads dan, maar zonder mij.
We hebben het over IWDA-style ETFs die de wereldeconomie volgen. Als je van dat principe afwijkt ben je aan het picken op sector/asset/... niveau met ETFs in plaats van aandelen. En daar kruipt dan weer tijd en energie in - zowel voor het initieel samenstellen als opvolgen, TS wil dat niet. Ik in dit geval al zeker niet, genoeg werk met mijn eigen vermogensbeheer.
Het probleem met het enkele aandeel van Lop is ook al genoeg besproken.
Bon, ik ga het hier ook bij houden. Zoals altijd ieder zijn mening, interessante discussie.
m-peeters schreef: ↑12 juni 2021, 11:18Enkel 1 of 2 aandelen nemen, zou ik niet aanraden, zelf geen triple A-aandelen. Ook triple A aandelen houden een risico in (denk maar aan Fortis). Dat kan goed uitpakken maar je kan ook alles kwijt raken.
Wat opvolging betreft: dat beslis je zelf. Kijk je alle dagen (actief) naar de koers of volg gewoon (passief) 1 x per jaar de koers op. Misschien dus best 1of 2 ETF's nemen, op zich vormen ETF's al een vorm van diversificatie.
Fortis heeft nooit een triple A waardering gehad, geen appelen met peren vergelijken a.u.b.
Oudere Jongere schreef: ↑12 juni 2021, 11:45IWDA is geen (bio)techaandeel hè. Een implosie van IWDA betekent niets minder dan een zware rotatie weg van aandelen in algemene zin. Als je daarmee komt aanzetten als argument - op naar de wanneer-komt-de-crash threads dan, maar zonder mij.
We hebben het over IWDA-style ETFs die de wereldeconomie volgen. Als je van dat principe afwijkt ben je aan het picken op sector/asset/... niveau met ETFs in plaats van aandelen. En daar kruipt dan weer tijd en energie in - zowel voor het initieel samenstellen als opvolgen, TS wil dat niet. Ik in dit geval al zeker niet, genoeg werk met mijn eigen vermogensbeheer.
Het probleem met het enkele aandeel van Lop is ook al genoeg besproken.
Bon, ik ga het hier ook bij houden. Zoals altijd ieder zijn mening, interessante discussie.
Met andere woorden, het moeten etfs zijn maar meer weet ge ook niet .....
Dan is Lop tenminste duidelijk, hij gaf een naam.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Lees mijn eerste post in deze draad nog eens, Mattia.
Prettige middag verder.
Prettige middag verder.
Interessant allemaal, elk zijn mening!
Als ik de vraag van de topicstarter moet beantwoorden dan sta ik helemaal achter de houding van Oudere Jongere.
Als ik de vraag van de topicstarter moet beantwoorden dan sta ik helemaal achter de houding van Oudere Jongere.