HUMO & Keytrade: gratis deelbewijs Water & Climate fonds (Delta Lloyd)
TIP
Re: HUMO & Keytrade: gratis deelbewijs Water & Climate fonds (Delta Lloyd)
Klopt, maar voor 15 EUR hebben 3,... aandelen gekregen... 3,... x 5,04 EUR = 17 EUR€uros schreef:hoe kom je aan € 17 ? Volgens Morningstar is de koers € 5,04Roeland schreef: het aandeel is inderdaad een beetje gezakt deze week. Het zit op net geen 17 neuro.
Maar das toch nog altijd een mooie groei.
Als het aandeel blijft stijgen tegen een gemiddelde van 1 euro per week, zal ik ook contact zijn![]()
vreemd, hun actie ging over 1 aandeel krijgen. Zie nu ook op mijn Keytrade rekening hoeveelheid 2.9469.
Hoe komt het dat er dan niet één aandeel geboekt werd maar wel die rare 2.9469 en bij u zelf meer dan 3?
Hoe komt het dat er dan niet één aandeel geboekt werd maar wel die rare 2.9469 en bij u zelf meer dan 3?
Omdat de actie was "15 euro in aandelen"€uros schreef: vreemd, hun actie ging over 1 aandeel krijgen. Zie nu ook op mijn Keytrade rekening hoeveelheid 2.9469.
(eigenlijk deelbewijzen)
en wij hebben meer deelbewijzen omdat we zijn ingestapt toen het aandeel lager stond

Waiting for the financial meltdown...
@ roeland en stijn1234
bedankt, was vergeten van die € 15. Nu is alles terug duidelijk.
bedankt, was vergeten van die € 15. Nu is alles terug duidelijk.
Bij Deutsche Bank betaal je ook niet veel: 8 euro per aandelentransactie. Voor de meeste fondsen betaal je zelfs geen enkele instapkost, ook geen transactiekost ofzo. Je betaalt wel 6 euro per jaar per soort aandeel of per fonds voor het "beheer" van de effectenrekening.phase schreef:
Bedankt voor het woordje uitleg, ben er weer wat wijzer van geworden.Tiens, welke bank zou je aanraden voor kleinere transacties? Binck bvb?
Bij Rabobank betaal je een vast percentage instapkosten op de fondsen: meestal 1% geloof ik. Je kan daar meestal vanaf 100€ beleggen in een fonds.
Heeft er al iemand zijn deelbewijzen terug proberen te verkopen ?
Ik heb maandagavond de opdracht ingegeven, maar deze staat nu nog altijd als "wachten op uitvoering". Is er misschien geen koper te vinden voor mijn 2,8625 deelbewijzen ? Ik heb geen limietprijs ingegeven, dus ik zou verwachten dat mijn order onmiddellijk uitgevoerd kan worden.
Ik heb maandagavond de opdracht ingegeven, maar deze staat nu nog altijd als "wachten op uitvoering". Is er misschien geen koper te vinden voor mijn 2,8625 deelbewijzen ? Ik heb geen limietprijs ingegeven, dus ik zou verwachten dat mijn order onmiddellijk uitgevoerd kan worden.
geen ideeJohan schreef: Heeft er al iemand zijn deelbewijzen terug proberen te verkopen ?
als ik die deelbewijzen ooit ge verkopen ga ik op voorhand een mailtje sturen naar keytrade met de vraag hoe dat moet, ik geraak er ook niet wijs uit...
Een deelbewijs van een fonds, hoeft niet zoals een aandeel praktisch continu verhandelbaar te zijn.Roeland schreef:geen ideeJohan schreef: Heeft er al iemand zijn deelbewijzen terug proberen te verkopen ?
als ik die deelbewijzen ooit ge verkopen ga ik op voorhand een mailtje sturen naar keytrade met de vraag hoe dat moet, ik geraak er ook niet wijs uit...
Soms is er in fondsen maar bv. 1 keer per week of 1 keer per maand handel.
Ik heb mijn deelbewijzen ook nog niet op mijn keytrade-effectenrekening gekregen.
Mijn Humo-actiecode is nochtans al opgestuurd sinds 29/11/2008.
Zijn er nog bij wie het zolang duurt ?
Mijn Humo-actiecode is nochtans al opgestuurd sinds 29/11/2008.
Zijn er nog bij wie het zolang duurt ?
Vreemd, bij mij was het in enkele dagen in orde, maar ik heb dan ook maar met enkele dagen vertraging verzonden.
@ MarieJorie & louise: Waren jullie beide al klant en hebben jullie de originele voucher volledig ingevuld opgestuurd naar Keytrade t.a.v. Ilse Van den Borre? Indien ja, zou ik toch maar eens per mail of telefonisch contact opnemen om te horen wat er gaande is, de prijs van de deelbewijzen is weer aan het zakken dus 't is het moment bij uitstek om die deelbewijzen nu vast te krijgen! Ik hoop dat het in orde komt.
@ MarieJorie & louise: Waren jullie beide al klant en hebben jullie de originele voucher volledig ingevuld opgestuurd naar Keytrade t.a.v. Ilse Van den Borre? Indien ja, zou ik toch maar eens per mail of telefonisch contact opnemen om te horen wat er gaande is, de prijs van de deelbewijzen is weer aan het zakken dus 't is het moment bij uitstek om die deelbewijzen nu vast te krijgen! Ik hoop dat het in orde komt.

Ja, ik was al klant, maar nog maar sinds 14/11/08.
Ik heb het volledige, originele document met actiecode, (dat aan de Humo aangehecht was) ingevuld opgestuurd naar Ilse vdb, zoals gevraagd werd voor bestaande klanten.
Dit was op 29/11/08. Ik had er eerst een copie van genomen.
Misschien zal ik dan toch eens moeten contact opnemen.
Ik heb het volledige, originele document met actiecode, (dat aan de Humo aangehecht was) ingevuld opgestuurd naar Ilse vdb, zoals gevraagd werd voor bestaande klanten.
vreemd bij mij was het in orde binnen 4-5 dagen (als ik het me goed herrinner)louise schreef: Ja, ik was al klant, maar nog maar sinds 14/11/08.
Ik heb vanavond een interne mail gestuurd naar keytrade.
Normaal gezien zou het binnen de 10 werkdagen op de
effectenrekening moeten gestaan hebben. Dat is dus al ruim voorbij.
Ik laat iets weten als ik antwoord krijg.
Groetjes aan allen.
Normaal gezien zou het binnen de 10 werkdagen op de
effectenrekening moeten gestaan hebben. Dat is dus al ruim voorbij.
Ik laat iets weten als ik antwoord krijg.
Groetjes aan allen.
Antwoord van keytrade :
"Geachte mevrouw,
Gelieve uw portefeuille te raadplegen.
Daar zal u het fonds aantreffen.
Indien u verdere vragen heeft, aarzel dan niet om ze ons te stellen op het adres info@keytradebank.com.
Met vriendelijke groeten,"
Als ik op "portefeuille" klik zie ik daar inderdaad op datum van 16/12/08 een bedrag staan van 15,15 euro (3 x 5,05).
Maar als ik gewoon ingelogd ben op mijn rekeningen, zie ik alleen de bedragen die op mijn zicht- en spaarrekening staan.
En mijn effectenrekening staat op 0 euro.
Ik verwachtte dus dat dit bedrag daar zou op te zien zijn.
Of begrijp ik er niets van ?
Ik ben tenslotte een volkomen leek ivm deelbewijzen en aandelen.
"Geachte mevrouw,
Gelieve uw portefeuille te raadplegen.
Daar zal u het fonds aantreffen.
Indien u verdere vragen heeft, aarzel dan niet om ze ons te stellen op het adres info@keytradebank.com.
Met vriendelijke groeten,"
Als ik op "portefeuille" klik zie ik daar inderdaad op datum van 16/12/08 een bedrag staan van 15,15 euro (3 x 5,05).
Maar als ik gewoon ingelogd ben op mijn rekeningen, zie ik alleen de bedragen die op mijn zicht- en spaarrekening staan.
Of begrijp ik er niets van ?

Die komen inderdaad niet op je rekeningstand (blijft 0), omdat dit geen cash geld is maar in het fonds steekt (in het trading overzicht staat je bedrag normaal gezien bij "Settled Positions"). Als je nu gewoon geld overschrijft naar je trading account, of je verkoopt de deelbewijzen, dan pas zal je de rekeningstand in cash zien wijzigen.louise schreef: Als ik op "portefeuille" klik zie ik daar inderdaad op datum van 16/12/08 een bedrag staan van 15,15 euro (3 x 5,05).
Of begrijp ik er niets van ? ???