Huren? Lenen?
TIP
Re: Huren? Lenen?
Als dat al zo is, wat kan je daar nu op tegen hebben???Spruitekop schreef:Trouwens: het is niet normaal dat een gemiddelde arbeider/bediende elk weekend uit eten kan gaan. Dan schort het "iets" aan het systeem, dan trekt het scheef.
Of mogen arbeiders enkel maar "op frietkot gaan"

Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
-
- VIP member
- Contacteer:
@spruitekop: lonen van arbeiders zijn meestal niet hoog, ze verdienen alleen "zoveel" door ploegpremies, weekendwerk en overuren. Als een arbeider alleen in de dag werkt zonder extraatjes, is dat ook niet super en vaak vrij laag. Meeste arbeiders die meer verdienen dan bedienden, komt door al die toeslagen die ze krijgen (maar waar ze dan ook extra voor werken).
de realiteit:jempi25 schreef:Beste medeforummenaars
Als je nu niet ziet dat er problemen komen gaan dan ben je stekeblind!
Het gaat niet over negatief zijn maar zien jullie geen nieuws?
Vandaag Caterpillar 1600 mensen aan de deur
Ford 10000, Ijsboerke, Acerllor Mittal, ZF Wind Power, Crown sluiten 102 banen, Poultry group 140 banen, ING, Dow Chemicals, Echo group sluiting, Staples 210 banen en duizenden faillissementen????
Banken crisis Spanje, mensen krijgen hun huizen niet meer betaald en de BANKIA bank zit met de vastgoeden die ze niet meer aan de straatstenen kwijt geraken!
De crisis gaat pas beginnen en ik hoop dat wij en onze kinderen, kleinkinderen niet naar een hopeloze situatie gaan.
Werklozensteun daalt in België enz...........
Dit is de realiteit!
greetz
jempi25
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 2_00467688" onclick="window.open(this.href);return false;
De economische activiteit krimpt verder, zelfs de gemeenten, zwieren al personeel buiten, hop, de straat op, weer werklozen bij.
Na de gemeenten zullen de provincies volgen, de overheidskassa is totaal leeg.
Wie "durft", nog een huis te kopen, de afgang is begonnen.
Na de gemeenten zullen de provincies volgen, de overheidskassa is totaal leeg.
Wie "durft", nog een huis te kopen, de afgang is begonnen.
De gemeentebesturen waren de laatste 10 jaar dan ook enorm aangezwollen qua personeel.
Elk dorp in de stille Kempen en de Westhoek heeft de laatste jaren een duurzaamheidsambtenaar, een jeugdconsulent, een milieuambtenaar of drie, een diversiteitsconsulent, een ombudsman of -vrouw... aangeworven.
Belgische economie tekent zowat als enige in de EU groei op. In 2012 is de Bel20 ongeveer 20% gestegen.
Stilvallen van de economie? Eerder een verandering van de economie. Zoals ik al zei: je kan niet langer hopen je hele leven dezelfde job bij dezelfde baas te doen. Werk dat een Chinees aan 1/50e van het loon even goed kan en wil doen (bv. graafmachines bouwen), dat moet je hier niet meer verwachten. De toekomst voor niet hooggeschoolden ligt in jobs die niet te verplaatsen zijn: loodgieters, elektriciens, lassers, technici, ...
Elk dorp in de stille Kempen en de Westhoek heeft de laatste jaren een duurzaamheidsambtenaar, een jeugdconsulent, een milieuambtenaar of drie, een diversiteitsconsulent, een ombudsman of -vrouw... aangeworven.
Belgische economie tekent zowat als enige in de EU groei op. In 2012 is de Bel20 ongeveer 20% gestegen.
Stilvallen van de economie? Eerder een verandering van de economie. Zoals ik al zei: je kan niet langer hopen je hele leven dezelfde job bij dezelfde baas te doen. Werk dat een Chinees aan 1/50e van het loon even goed kan en wil doen (bv. graafmachines bouwen), dat moet je hier niet meer verwachten. De toekomst voor niet hooggeschoolden ligt in jobs die niet te verplaatsen zijn: loodgieters, elektriciens, lassers, technici, ...
ik ben het er absoluut mee eens dat gemeentes en provincies veel nutteloze postjes hebben gecreëerd in de goede jaren, van de helft van die mensen weet niemand wat ze doen, het OCMW van antwerpen is ook zo'n postjescreëerende reus op lemen voeten.
En als je in de kranten ziet of naar de vdab gaat zie je hopen jobs die niemand WIL doen wegens te vroeg opstaan, te weinig betaald, --ook al heeft men geen diploma --of shiften, wat niet strookt met normaal weekritme binnen een gezin of een voetbalclub.
De kern van de zaak is en blijft hetzelfde, men krijgt in Belgie nog steeds geld om thuis te zitten, op een ander zou men honger hebben en dus moeten gaan werken!!
En de lonen van arbeiders in dit land zijn gewoon niet houdbaar tegenover de concurrentie, ik zeg dus niet dat deze soms hardwerkende mensen dit niet verdienen maar als hetzelfde elders gedaan kan worden voor een tiende van de kost is de rekening snel gemaakt. Waarom wachten alle mensen die soms al jaren technisch werkloos zijn tot de zaak op de fles gaat ?? Omdat dit beloond wordt??
Ouders, moedig uw kinderen aan een richting te kiezen die werkgelegenheidskansen verschaft en niet van die richtingen als pol en soc of filosofie of moraal waar men gegarandeerd malcontentesofa-ligger van wordt na afstuderen !!
En als je niet in staat bent tot zware verdere studies zijn er zeer veel beroepen waar men nog volk nodig heeft.
De tijd van --kies vooral wat je graag doet --is gepasseerd en anders houdt men zijn kinderen maar in huis tot hun 40.
En als je in de kranten ziet of naar de vdab gaat zie je hopen jobs die niemand WIL doen wegens te vroeg opstaan, te weinig betaald, --ook al heeft men geen diploma --of shiften, wat niet strookt met normaal weekritme binnen een gezin of een voetbalclub.
De kern van de zaak is en blijft hetzelfde, men krijgt in Belgie nog steeds geld om thuis te zitten, op een ander zou men honger hebben en dus moeten gaan werken!!
En de lonen van arbeiders in dit land zijn gewoon niet houdbaar tegenover de concurrentie, ik zeg dus niet dat deze soms hardwerkende mensen dit niet verdienen maar als hetzelfde elders gedaan kan worden voor een tiende van de kost is de rekening snel gemaakt. Waarom wachten alle mensen die soms al jaren technisch werkloos zijn tot de zaak op de fles gaat ?? Omdat dit beloond wordt??
Ouders, moedig uw kinderen aan een richting te kiezen die werkgelegenheidskansen verschaft en niet van die richtingen als pol en soc of filosofie of moraal waar men gegarandeerd malcontentesofa-ligger van wordt na afstuderen !!
En als je niet in staat bent tot zware verdere studies zijn er zeer veel beroepen waar men nog volk nodig heeft.
De tijd van --kies vooral wat je graag doet --is gepasseerd en anders houdt men zijn kinderen maar in huis tot hun 40.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Wat is er laag aan? Ikzelf verdien ook 'n gemiddeld loon en kan ook elke week gaan eten mocht ik dat willen. Als het beledigend is dan beledig ik ook mezelf. Een werknemer met een gemiddeld loon verdient teveel eigenlijk, we kunnen ons als "basis" te veel veroorloven. Elke week uit eten gaan kan, 2 tot 3 keer/jaar op reis gaan kan ook. Het is door zo'n weelde bij de brede basis dat deze aardbol ook kreunt.Davy V schreef:Dit is toch wel één van de laagste opmerkingen die ik hier al gelezen heb.Spruitekop schreef: Trouwens: het is niet normaal dat een gemiddelde arbeider/bediende elk weekend uit eten kan gaan. Dan schort het "iets" aan het systeem, dan trekt het scheef.
We gooien massa's eten weg, rijden met de wagen rond voor ons plezier en liefst alleen. We leven boven onze stand.
En over de toplonen wil ik het gewoon niet hebben, dat is te schandalig.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
tonom + kingfan
Het grote probleem, en dat weten jullie ook, is dat er te veel, en te kleine gemeenten zijn, met een overvloed aan schepenen, gemeenteraadsleden, en personeel.
In Nederland moet een gemeente minimaal 100.000 inwoners hebben, anders worden de gemeenten samengevoegd. Dit leidt tot efficiénter bestuur, door schaalgrootte kun je betere voordelen bij je leveranciers afdwingen. Personeel is er veel minder nodig.
Men spreekt nu in Nederland om provincies samen te voegen, weer kosten besparend.
In Londen is er 1 burgemeester, Boris Johnson, voor 9 miljoen inwoners. In Brussel zijn er 19 burgemeesters voor amper 1 miljoen inwoners, en zijn er 6 politiezones.
In mijn stad Gent, zijn er meer schepenen, dan de Vlaamse regering ministers telt ! Iedere schepen heeft een dienstwagen + prive chauffeur. Van enige soberheid, is er hier niets te merken. Vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen kreeg je in Gent nog een premie van 250 €, als je een electrische fiets kocht. Soberheid ?
Het grote probleem, en dat weten jullie ook, is dat er te veel, en te kleine gemeenten zijn, met een overvloed aan schepenen, gemeenteraadsleden, en personeel.
In Nederland moet een gemeente minimaal 100.000 inwoners hebben, anders worden de gemeenten samengevoegd. Dit leidt tot efficiénter bestuur, door schaalgrootte kun je betere voordelen bij je leveranciers afdwingen. Personeel is er veel minder nodig.
Men spreekt nu in Nederland om provincies samen te voegen, weer kosten besparend.
In Londen is er 1 burgemeester, Boris Johnson, voor 9 miljoen inwoners. In Brussel zijn er 19 burgemeesters voor amper 1 miljoen inwoners, en zijn er 6 politiezones.
In mijn stad Gent, zijn er meer schepenen, dan de Vlaamse regering ministers telt ! Iedere schepen heeft een dienstwagen + prive chauffeur. Van enige soberheid, is er hier niets te merken. Vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen kreeg je in Gent nog een premie van 250 €, als je een electrische fiets kocht. Soberheid ?
Een onterechte veralgemening aangezien ik aan geen enkele van je uitspraken voldoe.We gooien massa's eten weg, rijden met de wagen rond voor ons plezier en liefst alleen. We leven boven onze stand.
En over de toplonen wil ik het gewoon niet hebben, dat is te schandalig.
Wat hoge lonen betreft ... niet hypocriet zijn: als je baas beslist van je morgen 4x zoveel te betalen om dezelfde job te doen dan zeg jij ook "ja".
Hallo Forum,
Ik haal hier een oud topic uit de sloot omdat het soms toch ook eens leuk is om te zien hoe al de vragen die hier gesteld worden aflopen.
Ondertussen zijn we 2 jaar verder. We hebben een tijdje een appartement gehuurd. Dit was een leuke ervaring met schatten van huurbazen ( zeldzaam! )
Ondertussen zijn onze eigen middelen gestegen tot boven de 100.000 €.
Wij hebben sinds kort een bouwgrond aangekocht ( voor een zeer goede prijs ) en zijn nu aan het kijken voor een huisje te bouwen. ( niet veel groots, +- 190m². Ons budget is +- 250.000€ voor de woning.
Gezien de vele mensen die we kennen schatten we dit realistisch in ( hangt ook heel erg af van waar wij juist wonen ).
Wij zijn alleszins zeer enthousiast.
Als ik een raad kan geven aan jonge koppels die hetzelfde meemaken. Niet te impulsief beslissen, er komen kansen.
Alvast bedankt voor alle raad die wij hier hebben gekregen!
Ik haal hier een oud topic uit de sloot omdat het soms toch ook eens leuk is om te zien hoe al de vragen die hier gesteld worden aflopen.
Ondertussen zijn we 2 jaar verder. We hebben een tijdje een appartement gehuurd. Dit was een leuke ervaring met schatten van huurbazen ( zeldzaam! )
Ondertussen zijn onze eigen middelen gestegen tot boven de 100.000 €.
Wij hebben sinds kort een bouwgrond aangekocht ( voor een zeer goede prijs ) en zijn nu aan het kijken voor een huisje te bouwen. ( niet veel groots, +- 190m². Ons budget is +- 250.000€ voor de woning.
Gezien de vele mensen die we kennen schatten we dit realistisch in ( hangt ook heel erg af van waar wij juist wonen ).
Wij zijn alleszins zeer enthousiast.
Als ik een raad kan geven aan jonge koppels die hetzelfde meemaken. Niet te impulsief beslissen, er komen kansen.
Alvast bedankt voor alle raad die wij hier hebben gekregen!
Proficiat!
Als jullie in de beginpost aan 40.000€ spaargeld zaten, dan is jullie spaargeld in 2 jaar en 3 maand wel enorm aangedikt.
Dat zou betekenen dat jullie maandelijks 2.222€ hebben kunnen opzij zetten. Dan toch een paar onverwachte meevallers gehad, vermoed ik...
Als jullie in de beginpost aan 40.000€ spaargeld zaten, dan is jullie spaargeld in 2 jaar en 3 maand wel enorm aangedikt.
Dat zou betekenen dat jullie maandelijks 2.222€ hebben kunnen opzij zetten. Dan toch een paar onverwachte meevallers gehad, vermoed ik...

KloptTNTim schreef:Proficiat!

Jullie hadden een gezamenlijk inkomen van +/- 3300€ en sparen maandelijks 2200€?
Dan schiet er nog 1100€ over waarvan de huur nog moet afgetrokken worden.
Energiefactuurtjes betalen + waarschijnlijk belastingen bijbetalen gezien je geen fiscale aftrek geniet van de hyp. lening.
Ik vrees dat ik verkeerd bezig ben...
Dan schiet er nog 1100€ over waarvan de huur nog moet afgetrokken worden.
Energiefactuurtjes betalen + waarschijnlijk belastingen bijbetalen gezien je geen fiscale aftrek geniet van de hyp. lening.
Ik vrees dat ik verkeerd bezig ben...

Door een aantal jaren op de kleintjes te letten kan je een mooi verschil maken. Mijn eerste degressieve kapitaalaflossing bedroeg 20 jaar terug 24.500 bef, terwijl ik toen maar 29.000 bef verdiende ... dat was ook een paar jaren op de tanden bijten ... maar dat gaat allemaal voorbij en intussen heb je toch een positief verschil maakt en een basis gelegd. Proficiat voor deze volgehouden discipline.
Het weze jullie van harte gegund!Nemi schreef:Klopt

Tip: Hou de aannemers enorm in de gaten als ze de woning aan het bouwen zijn. Probeer er zoveel mogelijk bij te zijn en kijk enorm op hun vingers. Het kan jullie alleen maar bij leren en de factuur achteraf verlichten.