Huur betalen voor eigen woning partner?
Re: Huur betalen voor eigen woning partner?
ze betaalt meer dan 200euro, eh. ze betaalt ook al jaren meer belastingen dan nodig omdat zij niet van een woonbonus kan genieten.
en waarom zou ze mogen stoppen met betalen wanneer er geen lening meer rust op de woning? dat staat er toch nergens. Mss is er enkel een lening om de woonbonus uit te melken.
Mag een huurder elders ook stoppen met huur betalen als de eigenaar het pand afbetaald heeft?
en waarom zou ze mogen stoppen met betalen wanneer er geen lening meer rust op de woning? dat staat er toch nergens. Mss is er enkel een lening om de woonbonus uit te melken.
Mag een huurder elders ook stoppen met huur betalen als de eigenaar het pand afbetaald heeft?
>:D
25 jaar geleden was dit mss niets bijzonders, maar vandaag de dag ga je zulke Vlamingen met een vergrootglas mogen zoeken. Respect !
@Panly..
1/Zij kan geen woonbonus genieten, maar heeft ook geen intresten aan de bank betaald voor de lening.
2/ Voor een huisbaas is dat een investering als hij zijn pand verhuurt.( hij moet zelf ook nog ergens betaald ?? wonen )
3/Tussen " vreemden en een levenspartner kan je niet op dezelfde economische manier handelen, in die zin mag je je niet verrijken op je partner. Als er dus géén afbetaling is, zou je kunnen stellen dat je dan ook geen (" huur" ) maar enkel mee betaald in de woonkost .
1/Zij kan geen woonbonus genieten, maar heeft ook geen intresten aan de bank betaald voor de lening.
2/ Voor een huisbaas is dat een investering als hij zijn pand verhuurt.( hij moet zelf ook nog ergens betaald ?? wonen )
3/Tussen " vreemden en een levenspartner kan je niet op dezelfde economische manier handelen, in die zin mag je je niet verrijken op je partner. Als er dus géén afbetaling is, zou je kunnen stellen dat je dan ook geen (" huur" ) maar enkel mee betaald in de woonkost .
Laatst gewijzigd door ludo op 7 september 2019, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou me slecht voelen indien ik niet een handje zou toesteken. Gras afrijden is een uurtje per week. Afwassen misschien 15-25 minuutjes per dag afhankelijk van hoeveel het is. Lijkt me doodnormaal, eerlijk gezegd. Maar ik weet waar ge op doelt. De huidige generatie is liever lui dan moe, en ik heb de indruk dat de 'entitlement'-gevoelens enorm sterk zijn.
Afin. Een goede partij voor Dochter Pukkie dus
Ik heb hier al wat bloemzakken de revue zien passeren, miljaar ! Proper en beleefd, dat wel. Maar van de tafel naar de zetel en van de zetel naar het bed ... Gelukkig heeft er nog geen één een fiat gekregen. Race is still on, Mol.
Ik heb eigen woning. Als vriendin hier komt bijwonen zou ik het volgende voorstellen: huurwaarde van mijn huis is 900 euro ongeveer. Ik zou voorstellen dat er 700 euro op een gemeenschappelijke rekening gestort wordt, door haar. Hiermee dan maandelijkse boodschappen doen en nutsvoorziening + telecom betalen.
De grondbelasting, verzekering, lening, ... Blijf ik uiteraard betalen.
Liefst nog zou ik zeggen, koop u een appartement, verhuurd dat en stort de maandelijkse huur op een gemeenschappelijke rekening. Ook al is dat 200 euro minder, daar zou ik mij het beste bij voelen !:
Liefst nog zou ik zeggen, koop u een appartement, verhuurd dat en stort de maandelijkse huur op een gemeenschappelijke rekening. Ook al is dat 200 euro minder, daar zou ik mij het beste bij voelen !:
Als het de vrouw van mijn dromen zou zijn, waarmee ik oud wil worden en kinderen wil mee krijgen, dan zou ze van mij gratis mogen inwonen. Wat een vrouw doet voor het huishouden wordt meestal grof onderschat en heeft ook een waarde.
Mocht die vrouw haar geld echter verkwisten aan goestingkes zoals dure schoenen met rode zolen, kleding die ze maar 1 keer draagt, dan pas zou ik wat voorzichtiger zijn.
Zijn er nog jongemannen die 100% willen instaan voor een vrouw en kinderen?
Ik ben van het oude principe dat een man geen wattig doetje mag zijn.
Mijn dochter liet haar inwonende vriend 100 euro huur betalen, maar die huur kwam op een aparte rekening voor de aankomende baby. Die vriend is inmiddels al vertrokken want een leven ermee opbouwen was onmogelijk. Hij had niet één vijs los maar alle vijf. Elke 6 maanden koopt hij een andere sportauto (op lening). Zijn pensioensparen vroeg hij op om zijn 3de moto te kunnen kopen.
Ik heb medelijden met die vrouw. Bij de vogels maken de mannetjes een nest om het vrouwtje te lokken. Die met het mooiste nest wint.
Mocht die vrouw haar geld echter verkwisten aan goestingkes zoals dure schoenen met rode zolen, kleding die ze maar 1 keer draagt, dan pas zou ik wat voorzichtiger zijn.
Zijn er nog jongemannen die 100% willen instaan voor een vrouw en kinderen?
Ik ben van het oude principe dat een man geen wattig doetje mag zijn.
Mijn dochter liet haar inwonende vriend 100 euro huur betalen, maar die huur kwam op een aparte rekening voor de aankomende baby. Die vriend is inmiddels al vertrokken want een leven ermee opbouwen was onmogelijk. Hij had niet één vijs los maar alle vijf. Elke 6 maanden koopt hij een andere sportauto (op lening). Zijn pensioensparen vroeg hij op om zijn 3de moto te kunnen kopen.
Ik heb medelijden met die vrouw. Bij de vogels maken de mannetjes een nest om het vrouwtje te lokken. Die met het mooiste nest wint.
Wil je ergens gratis gaan wonen? Je hebt toch ook nog wat zelfrespect.
Ik vind dat iets hoerachtigs. Zou dat gewoon niet willen, langs 2 kanten eigenlijk.
Pas op, alle respect voor huismoeders en huisvaders die hun gezin hun full-time job is. Dat is uiteraard iets anders.
Maar ergens bij iemand gaan wonen zonder mee te dragen in de (vaste) kosten.... Nee, niets voor mij.
Ik vind dat iets hoerachtigs. Zou dat gewoon niet willen, langs 2 kanten eigenlijk.
Pas op, alle respect voor huismoeders en huisvaders die hun gezin hun full-time job is. Dat is uiteraard iets anders.
Maar ergens bij iemand gaan wonen zonder mee te dragen in de (vaste) kosten.... Nee, niets voor mij.
En dan ga jij de afbetaling van haar appartement ook nog betalen via de gemeenschappelijke rekening...voodoo schreef: ↑8 september 2019, 08:21 Ik heb eigen woning. Als vriendin hier komt bijwonen zou ik het volgende voorstellen: huurwaarde van mijn huis is 900 euro ongeveer. Ik zou voorstellen dat er 700 euro op een gemeenschappelijke rekening gestort wordt, door haar. Hiermee dan maandelijkse boodschappen doen en nutsvoorziening + telecom betalen.
Persoonlijk vind ik het een gek idee om een geliefde (partner, kind, ouder,...) huur te laten betalen in mijn woning. Meebetalen in vaste kosten, herstellingen en dergelijke uiteraard wel, de verbruiker betaalt immers.
Puur pragmatisch: waar betaalt die inwonende geliefde eigenlijk voor? Hij/zij verwerft geen deel van je eigendom. En op lange termijn is die huur veelal een broek-vestzakoperatie: als je inwonende ouders huur betalen, gaat dat af van je eigen erfenis. Als je inwonende partner huur betaalt, gaat dat af van het gezinsinkomen. Als je inwonende kinderen huur betalen, is dat geld dat zij niet kunnen sparen en dat je als ouder dan misschien later toch zal bijpassen als zij hun eigen huis kopen.
En ok, je kan dan beginnen in de zin van: 'jamaar, als we ooit uit elkaar gaan heeft mijn ex gratis gewoond'. Daar heb ik dan twee bedenkingen bij. Ten eerste vind ik dat je beter niet aan samenwonen begint als je al meteen begint te plannen voor een scheiding. Ten tweede heeft je ex misschien wel wat financieel voordeel gehaald, maar heb je zelf in feite nog altijd zeker geen nadeel ondervonden: als je single was gebleven had je ook geen 'huurinkomt' gehad, en je had de vaste kosten niet kunnen delen. Misschien doet de gedachte dat je ex dan een paar jaar lang 200 euro extra heeft kunnen sparen je pijn, maar dan ben je - met alle respect - een jaloerse bok.
Enige uitzondering die ik me kan voorstellen is bij personen met meerdere kinderen (of polyamoureuze relaties) waar niet alle kinderen (partners) inwonen. Daar kan je misschien argumenteren dat je de kinderen (partners) die niet thuis wonen benadeelt door hen niet gratis te laten wonen.
Puur pragmatisch: waar betaalt die inwonende geliefde eigenlijk voor? Hij/zij verwerft geen deel van je eigendom. En op lange termijn is die huur veelal een broek-vestzakoperatie: als je inwonende ouders huur betalen, gaat dat af van je eigen erfenis. Als je inwonende partner huur betaalt, gaat dat af van het gezinsinkomen. Als je inwonende kinderen huur betalen, is dat geld dat zij niet kunnen sparen en dat je als ouder dan misschien later toch zal bijpassen als zij hun eigen huis kopen.
En ok, je kan dan beginnen in de zin van: 'jamaar, als we ooit uit elkaar gaan heeft mijn ex gratis gewoond'. Daar heb ik dan twee bedenkingen bij. Ten eerste vind ik dat je beter niet aan samenwonen begint als je al meteen begint te plannen voor een scheiding. Ten tweede heeft je ex misschien wel wat financieel voordeel gehaald, maar heb je zelf in feite nog altijd zeker geen nadeel ondervonden: als je single was gebleven had je ook geen 'huurinkomt' gehad, en je had de vaste kosten niet kunnen delen. Misschien doet de gedachte dat je ex dan een paar jaar lang 200 euro extra heeft kunnen sparen je pijn, maar dan ben je - met alle respect - een jaloerse bok.
Enige uitzondering die ik me kan voorstellen is bij personen met meerdere kinderen (of polyamoureuze relaties) waar niet alle kinderen (partners) inwonen. Daar kan je misschien argumenteren dat je de kinderen (partners) die niet thuis wonen benadeelt door hen niet gratis te laten wonen.
Laatst gewijzigd door dw op 8 september 2019, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee maar mijn huis ook niet.
Zal het anders zeggen, als ik bij vriendin ga wonen zou ik mijn huis ook niet willen verkopen. Zal het dan verhuren en de huurinkomsten in gezamenlijke pot steken, lijkt me billijk toch?
Moet ik dan de huur in mijn zakken steken en gaan beleggen ermee? Dan zou ik mij een profiteur vinden.
Maar ieder zijn mening uiteraard.
Wat ook een mogelijkheid is, is natuurlijk om de 2 woningen te verkopen en samen 1 groot huis te kopen. Maar eer je zo er bent lijkt me hierboven, in mijn geval het beste...
Ik vind het niet juist om te kijken wat de huurwaarde is van uw huis en daar dan de helft voor aan te rekenen en nog €250 extra voor gemeenschappelijke kosten. Wat is uw aandeel dan in de gemeenschappelijke kosten? Ook €250 of wordt de rest boven dat bedrag ook nog eens gedeeld door 2?voodoo schreef: ↑8 september 2019, 08:21 Ik heb eigen woning. Als vriendin hier komt bijwonen zou ik het volgende voorstellen: huurwaarde van mijn huis is 900 euro ongeveer. Ik zou voorstellen dat er 700 euro op een gemeenschappelijke rekening gestort wordt, door haar. Hiermee dan maandelijkse boodschappen doen en nutsvoorziening + telecom betalen.
Denk dat ik er zelf wel mee zou kunnen leven als er maandelijks bv €500 op een rekening gestort wordt en daar de maandelijkse rekeningen mee betaald worden en alles daarboven gedeeld door 2. Ik vind dat je uw partner ook niet het gevoel mag geven dat zij je lening afbetaalt, maar wel elk moment bedankt kan worden voor bewezen diensten.
Beste voor de relatie zou natuurlijk zijn dat de partner zich inkoopt of eigen huis verkopen en samen een ander huis kopen wanneer financieel mogelijk.
Mijn aandeel in gemeenschappelijke kosten is afbetaling woning, verzekering, meubels, belastingen, ... .Yvekes schreef: ↑8 september 2019, 10:17Ik vind het niet juist om te kijken wat de huurwaarde is van uw huis en daar dan de helft voor aan te rekenen en nog €250 extra voor gemeenschappelijke kosten. Wat is uw aandeel dan in de gemeenschappelijke kosten? Ook €250 of wordt de rest boven dat bedrag ook nog eens gedeeld door 2?voodoo schreef: ↑8 september 2019, 08:21 Ik heb eigen woning. Als vriendin hier komt bijwonen zou ik het volgende voorstellen: huurwaarde van mijn huis is 900 euro ongeveer. Ik zou voorstellen dat er 700 euro op een gemeenschappelijke rekening gestort wordt, door haar. Hiermee dan maandelijkse boodschappen doen en nutsvoorziening + telecom betalen.
...
Beste voor de relatie zou natuurlijk zijn dat de partner zich inkoopt of eigen huis verkopen en samen een ander huis kopen wanneer financieel mogelijk.
Die 700 euro zou ook voor boodschappen zijn, profiteren we ook met 2 van...
Waarschijnlijk zie ik het verkeerd, maar kunnen ook zeggen: we beginnen volledig opnieuw.
Ik verhuur mijn woning en we gaan ergens iets huren. Ieder betaalt de helft, zoals mij wel logisch lijkt.
Zou ik ook goed vinden, ondanks dat ik hier graag woon. Dan stelt dat probleem zich niet.
Ik verhuur mijn woning en we gaan ergens iets huren. Ieder betaalt de helft, zoals mij wel logisch lijkt.
Zou ik ook goed vinden, ondanks dat ik hier graag woon. Dan stelt dat probleem zich niet.
Misschien verschilt het financieel niet veel van wat ik voorstel, maar ik zou nooit de huuropbrengst van uw woning als argument gebruiken naar de partner.voodoo schreef: ↑8 september 2019, 10:23Mijn aandeel in gemeenschappelijke kosten is afbetaling woning, verzekering, meubels, belastingen, ... .Yvekes schreef: ↑8 september 2019, 10:17
Ik vind het niet juist om te kijken wat de huurwaarde is van uw huis en daar dan de helft voor aan te rekenen en nog €250 extra voor gemeenschappelijke kosten. Wat is uw aandeel dan in de gemeenschappelijke kosten? Ook €250 of wordt de rest boven dat bedrag ook nog eens gedeeld door 2?
...
Die 700 euro zou ook voor boodschappen zijn, profiteren we ook met 2 van...
Meestal heeft elke partner ook nog maaltijdcheques en dergelijke. Maandelijks €700 erbij zou dan al op een €1000 komen wat me al veel lijkt dan. Indien er af en toe eens een maand mag overgeslagen worden indien er genoeg geld op de rekening staat, is het wel een ander verhaal waar ik kan inkomen.