Huur betalen voor eigen woning partner?
Re: Huur betalen voor eigen woning partner?
Ik vind een huur van 200 euro heel redelijk.DeborahVs schreef: ↑5 september 2019, 16:27 …
Mijn vraag is: vinden jullie een huur van 200 euro redelijk?
Ik zou namelijk willen vragen om de huurprijs te laten wegvallen (uiteraard wel nog betalen voor kost/inwoon), al was het maar om wat druk op de ketel te zetten. Vinden jullie dat aanvaardbaar?
…
Maar als geldzaken een discussiepunt worden, dan betekent dat meestal voor een relatie "het begin van het einde".
-Ofwel wordt dit op papier gezet (bij wijze van huurcontract) zodat men bij de minste onenigheid niet aan de deur kan zetten, of gezet worden.
-Ofwel trekt men de nodige conclusies en gaat men apart wonen.
Een LAT-relatie kan ook mooi zijn, en vergeet niet "goede rekeningen maken goede vrienden".
PS: "DeborahVs" laat niet veel meer van zich horen!
- spaarfrits
- Full Member
- Contacteer:
uw 700€ op de gemeenschappelijke, komt op hetzelfde neer als 350€ "huur" maar anders verkochtvoodoo schreef: ↑8 september 2019, 10:23Mijn aandeel in gemeenschappelijke kosten is afbetaling woning, verzekering, meubels, belastingen, ... .Yvekes schreef: ↑8 september 2019, 10:17
Ik vind het niet juist om te kijken wat de huurwaarde is van uw huis en daar dan de helft voor aan te rekenen en nog €250 extra voor gemeenschappelijke kosten. Wat is uw aandeel dan in de gemeenschappelijke kosten? Ook €250 of wordt de rest boven dat bedrag ook nog eens gedeeld door 2?
...
Beste voor de relatie zou natuurlijk zijn dat de partner zich inkoopt of eigen huis verkopen en samen een ander huis kopen wanneer financieel mogelijk.
Die 700 euro zou ook voor boodschappen zijn, profiteren we ook met 2 van...
Persoonlijk betaal ik 225€ aan "huur" en de helft van de gemeenschappelijke kosten (buiten het KI). Dus ook de brandverzekering. We hebben er beide een fair gevoel bij aangezien we door samen te wonen, ongeveer hetzelfde extra kunnen sparen. Zelfs als heeft mijn partner geen lening zou hebben, zou ik het als profiteren zien om niets te betalen. Maar alles hangt natuurlijk af van situatie tot situatie.
"I want money in order to get the things that money will not buy" Carl Sandburg
Je kunt de vraag ook anders stellen vind ik. Ziet zij hem graag genoeg om opnieuw te beginnen? Ieder zijn inbreng in dat nieuwe project met alles netjes op papier. Hoe romantisch de meesten hier ook zijn de kans op een breuk is zeer groot. Geliefden kunnen dan vijanden worden en hoe je het draait of keert de man draait er meestal voor op. Zeker als er kinderen bij betrokken zijn.
Dus ik kan hem volgen dat hij rationeel blijft maar dit mag wel niet uitmonden in profiteren.
Dus ik kan hem volgen dat hij rationeel blijft maar dit mag wel niet uitmonden in profiteren.
Hoeveel mannen betalen mee in de 'pil' en maandverbanden van de vrouw? Oei, oei, dan zijn ze plots stoïcijns doof.
Als het op aanrekenen van huur voor hun eigen huisje neerkomt, dan zijn jongemannen absoluut niet meer beschaamd.
Ik walg van zulke jongelui die vinden dat de vrouw huur moet betalen en daarbij vergeten wat een vrouw allemaal doet in het huishouden. Betaal ze eerst eens haar bijdrage als kuisvrouw, als strijkster, als kok, als sexpop, als tuinman, als kinderverzorgster, ....
Mannen die getrouwd zijn leven gemiddeld langer dan ongetrouwde maar bij de vrouwen is het omgekeerd. Dat zal wel zijn reden hebben.
Dat er nog vrouwen zijn die zich gratis aan zulke misselmakende jongemannen geven, dan begin ik in deze egocentrische tijden alsmaar vreemder te vinden. Hoe kan je als jongevrouw verliefd worden op zo'n argwanig geldmacho die vooral denkt aan de mogelijkheid van scheiding, van profitariaat,...
Amai als België haar toekomst van zulke types afhangt, dan is het maar triest.
Als het op aanrekenen van huur voor hun eigen huisje neerkomt, dan zijn jongemannen absoluut niet meer beschaamd.
Ik walg van zulke jongelui die vinden dat de vrouw huur moet betalen en daarbij vergeten wat een vrouw allemaal doet in het huishouden. Betaal ze eerst eens haar bijdrage als kuisvrouw, als strijkster, als kok, als sexpop, als tuinman, als kinderverzorgster, ....
Mannen die getrouwd zijn leven gemiddeld langer dan ongetrouwde maar bij de vrouwen is het omgekeerd. Dat zal wel zijn reden hebben.
Dat er nog vrouwen zijn die zich gratis aan zulke misselmakende jongemannen geven, dan begin ik in deze egocentrische tijden alsmaar vreemder te vinden. Hoe kan je als jongevrouw verliefd worden op zo'n argwanig geldmacho die vooral denkt aan de mogelijkheid van scheiding, van profitariaat,...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk niet dat ik zo een zeldzaam exemplaar ben...
Ik kook en kuis ongeveer evenveel. Ik was en droog ook kleren. En ik doe de tuin en het budget. Mijn partner werkt op dit moment wel wat meer uren per week dan ik...Ik walg van zulke jongelui die vinden dat de vrouw huur moet betalen en daarbij vergeten wat een vrouw allemaal doet in het huishouden.
Als je moest weten hoeveel gezinnen - single mannen en vrouwen gebruik maken van " dienstencheque's " om te komen kuisen en strijken en wat nog allemaal, je zou er versteld van staan.
Ja als de vrouw 100% VTE wordt in de arbeidsmarkt dan is dat gebruik van zulke cheques een logisch gevolg.
Even logisch gevolg bij zulke egocentrische mannelijke mentaliteit: 1 op 3 Vlamingen leeft alleen. Ik ben serieus verrast dat er nog vrouwen zijn die met zulke mannen willen...
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190909_04599172
https://twitter.com/i/status/1170814692316463104
Even logisch gevolg bij zulke egocentrische mannelijke mentaliteit: 1 op 3 Vlamingen leeft alleen. Ik ben serieus verrast dat er nog vrouwen zijn die met zulke mannen willen...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door criticus op 9 september 2019, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik woon alleen en begrijp uw punt niet goed.
Het punt is dat hij de vrouwen echt wel te veel ophemelt. Ik ken genoeg gezinnen waar de man ook zeker zijn steentje bijdraagt. En na enkele jaren de dragende kracht geweest te zijn mag hij beschikken voor een andere man en kan hij nog allimentatie betalen. Misschien heeft hij geluk gehad met zijn vrouw maar spijtig genoeg is de huidige realiteit anders.
Ik wist niet dat Poldermol nog een jongeman was.
Er zal wellicht wel een reden zijn waarom u alleen woont.
Hoe komt het toch dat zo weinig mensen zich nog willen binden om een gezin willen stichten.
Er zal wellicht wel een reden zijn waarom u alleen woont.
Hoe komt het toch dat zo weinig mensen zich nog willen binden om een gezin willen stichten.
Allee, ik ga bijten in het aas.
Ik woon alleen omdat ik 100+ uur per week werk en in een dorp woon waar er letterlijk nul dames zijn binnen de leeftijdscategorie van 5 jaar jonger/ouder.
Ik woon alleen omdat ik 100+ uur per week werk en in een dorp woon waar er letterlijk nul dames zijn binnen de leeftijdscategorie van 5 jaar jonger/ouder.
-
- Hero Member
- Contacteer:
14u17' per dag, zeven op zeven. Dat is veel. Al aan gedacht om minder te gaan werken Pol?Ik woon alleen omdat ik 100+ uur per week werk
Ja, ik weet dat dit uiteraard geen volledig leven vol te houden is, dus sowieso zal er op den duur geminderd moeten worden. Maar als zelfstandige 'durf' ik ook geen werk afslaan, je weet nooit wanneer er moeilijkere tijden aankomen.
Ik vind het ook helemaal niet erg om hard en veel te werken. Alleen is het uiteraard wel zo dat een sociaal leven en liefdesleven daar uiteraard onder lijden. Criticus zal dit nu vast wel egoïstisch vinden, maar integendeel. De financiële onafhankelijkheid die uitgebouwd wordt tijdens de huidige egoïstische werkperiode zorgt ervoor dat er 'later' niets meer moet. Alleen ligt het dan uiteraard aan mij om dat 'later' niet te lang uit te stellen. Als ge aan 50 nog achter een goede vrouw moet zoeken zijt ge er ook aan voor de moeite.
Ik vind het ook helemaal niet erg om hard en veel te werken. Alleen is het uiteraard wel zo dat een sociaal leven en liefdesleven daar uiteraard onder lijden. Criticus zal dit nu vast wel egoïstisch vinden, maar integendeel. De financiële onafhankelijkheid die uitgebouwd wordt tijdens de huidige egoïstische werkperiode zorgt ervoor dat er 'later' niets meer moet. Alleen ligt het dan uiteraard aan mij om dat 'later' niet te lang uit te stellen. Als ge aan 50 nog achter een goede vrouw moet zoeken zijt ge er ook aan voor de moeite.
Wat had je dan gewild, dat een vrouw een man gaat strikken of wegkapen uit een ander huishouden...criticus schreef: ↑9 september 2019, 21:20 Ja als de vrouw 100% VTE wordt in de arbeidsmarkt dan is dat gebruik van zulke cheques een logisch gevolg.
Het is een feit dat wat een vrouw doet in het huishouden zwaar onderschat wordt. Kijk maar eens naar de toestand van een huis waar een man alleen woont en het opmerkelijk verschil als er (ook) een vrouw woont.criticus schreef: ↑9 september 2019, 20:31 Ik walg van zulke jongelui die vinden dat de vrouw huur moet betalen en daarbij vergeten wat een vrouw allemaal doet in het huishouden.
Dat tweede, denk ik, is de prijs van de emancipatie en het feit dat een man meestal zwaar geschoren wordt bij een scheiding.
On topic: geen haar op mijn hoofd dat eraan zou durven denken van aan mijn betere helft huur te vragen, maar ik ben dan ook ouderwets en van het principe dat als zij het goed heeft ik daar ook beter van wordt.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.