Huurkoop. Interessant of te rooskleurig?
TIP
Re: Huurkoop. Interessant of te rooskleurig?
Inderdaad , had het niet opgemerkt..miljonairtje schreef: ↑14 augustus 2022, 19:10Denk van een Nederlandse website... Dus op basis van Hollandse wetgeving![]()
-
- Newbie
- Contacteer:
Relatie is prima. Ik huur en betaal de vaste kosten zo lang ze nog studeert.EarthNvstr1 schreef: ↑14 augustus 2022, 19:18 Hoe zit het verder nog met de relatie ? Huren jullie nu samen iets dan ?
Zijn jullie van plan samen te bijven huren om dan samen het ouderlijk huis over te nemen ? 50/50 eigenaar ? Of jij 100% eigenaar ? Of ... ?
Ze komt uit Engeland dus moest hier Nederlands leren. Ze is er zelf nog niet helemaal uit of ze mede eigenaar wil zijn. Binnen 1 jaar is ze afgestudeerd en kan ze hier ook werken.
Ik zoek de goedkoopste oplossing. Ik zie banken als aasgieren en wil zo weinig mogelijk verliezen aan intresten.Ik heb de indruk dat je van geen hout pijlen weet te maken.![]()
Misschien beter dat je je concentreert op het opbouwen van je eigen leven ipv. wakker te liggen van een rentevoet op een lening om de andere helft van een schenking te financieren.
Je kan evengoed het pand verkopen aan een derde en dan kunnen jij en je zus doen wat jullie willen met de opbrengst.
Het pand verkopen aan derden ligt gevoelig. Te veel herinneringen.
Ik snap wel dat de situatie heel zuur is, de "wat als" maar die situatie zal nu niet meer wijzigen.
Anderzijds: rentestijging is wat ze is, is voor nu de nieuwe realiteit.
Heeft ook geen zin om u daar nu kapot op te frustreren het zal er niet mee veranderen.
Mij lijkt beste optie ook gwn ofwel nu, ofwel als je partner werkt, een pand te kopen met een gewone lening.
Aan interestvoer van bv. 2.75 tov een inflatie (en indexering?) van 8% zal die kredietlast in de tijd ook dalen tov je inkomen.
En de banken als aasgieren, wellicht wel, maar als jij x duizenden euro's kan aanrekenen per maand, ben je toch ook geen vzw lijkt me
en ook je baas niet ad 25%.... En zo neemt elk bedrijf marge op de werkelijke kost, ifv wat men er moest voor investeren (al jouw studies, of de bank zijn 3.000 man personeel en ontwikkeling van hun apps en dergelijke...) en wat klanten er finaal voor over hebben.
Niet verzuurd zijn, je bent jong, mooie studies en nog veel potentiële groei mogelijk. Hop met de geit, het glas is half vol
Heeft ook geen zin om u daar nu kapot op te frustreren het zal er niet mee veranderen.
Mij lijkt beste optie ook gwn ofwel nu, ofwel als je partner werkt, een pand te kopen met een gewone lening.
Aan interestvoer van bv. 2.75 tov een inflatie (en indexering?) van 8% zal die kredietlast in de tijd ook dalen tov je inkomen.
En de banken als aasgieren, wellicht wel, maar als jij x duizenden euro's kan aanrekenen per maand, ben je toch ook geen vzw lijkt me

Niet verzuurd zijn, je bent jong, mooie studies en nog veel potentiële groei mogelijk. Hop met de geit, het glas is half vol

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
+1jensus schreef: ↑15 augustus 2022, 00:02 Ik snap wel dat de situatie heel zuur is, de "wat als" maar die situatie zal nu niet meer wijzigen.
En de banken als aasgieren, wellicht wel, maar als jij x duizenden euro's kan aanrekenen per maand, ben je toch ook geen vzw lijkt meen ook je baas niet ad 25%.... En zo neemt elk bedrijf marge op de werkelijke kost, ifv wat men er moest voor investeren (al jouw studies, of de bank zijn 3.000 man personeel en ontwikkeling van hun apps en dergelijke...) en wat klanten er finaal voor over hebben.
Niet verzuurd zijn, je bent jong, mooie studies en nog veel potentiële groei mogelijk. Hop met de geit, het glas is half vol![]()
Ik was aan het wachten op de reactie van iemand anders ... ;-)
Inderdaad de intrestvoet is wat ze is op het moment van je project. Je project is wat telt.
Kijk eens naar hoe de gemiddelde babyboomer is gevaren met hypothecaire intrestvoeten van 10-15 procent.

Persoonlijk zou ik niet moeilijk doen als je zo'n bedrag krijgt. Je krijgt het al. Je hebt er niets voor moeten doen. Er zijn veel anderen. Ze mogen het anders ook aan mij geven als je zo in discussie ligt.
Glas halfvol. Zeg maar 3/4.

Glas halfvol. Zeg maar 3/4.