hypotheek vervroegd aflossen
TIP
Re: hypotheek vervroegd aflossen
Mijn vader kocht een woning in Belgie via de Amro in Nederland. Daarom weet ik dat het gaat.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
In je artikel schrijven ze trouwens dat de kans quasi nihil is.... Ze geven geen enkele reëele mogelijkheid.Bassie schreef: ↑12 september 2023, 17:31Ze doen het wel hoor....als je bv al klant bent bij hun Belgische vestiging dan is het niet zo moeilijk een Nederlandse hypotheek te krijgen.beyourself schreef: ↑12 september 2023, 16:45
Dan zal dat toch niet zonder waarborg op een andere Nederlandse eigendom zijn...Een Nederlandse bank kan namelijk geen waarborg nemen op een Belgische woning.
https://bieb.knab.nl/hypotheken/buitenl ... ar-kan-dat
Waar haal je vandaan dat het niet gaat? Met name voor Frankrijk, Duitsland en België willen ze het nog wel eens doen.
Alles hangt natuurlijk van het risico af. Het is lastig, dat wel, maar niet onmogelijk.
Waarom zou je een Belgische woning niet als onderpand laten dienen? Dat moet je me eens uitleggen, wie of waar is dat bepaald? Ik kan daar niets over vinden.
Bassie doet het weer.
Uit zijn referentie (een artikel voor Nederlanders die bij hun Nederlandse bank een hypotheek zouden willen voor een buitenlands pand. )
[*] en dus gaan ze een Belg gewoon doorverwijzen naar hun Belgische vestigingen.
Uit zijn referentie (een artikel voor Nederlanders die bij hun Nederlandse bank een hypotheek zouden willen voor een buitenlands pand. )
Daarbij komt ook dat Nederlandse banken alleen aan je lenen als zij een groot financieel vertrouwen in je hebben. Dat vertrouwen heb je eerder bij een hoog salaris of wanneer je jouw eerste huis al bijna hebt afbetaald.
[]
Een bank kan nog zoveel vertrouwen in je hebben, maar als de bank geen goed zicht op je geld heeft, kun je naar een hypotheek fluiten.
[]
De Nederlandse hypotheekverstrekkers waar een speciale buitenlandhypotheek afsluiten mogelijk is, beperken zich vaak tot landen waar zij zelf vestigingen hebben. [*]
[]
Vaak is de kans nihil dat een Nederlandse bank een hypotheek wil verstrekken voor een huis in het buitenland.
[*] en dus gaan ze een Belg gewoon doorverwijzen naar hun Belgische vestigingen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb het over een puur Nederlandse bank uiteraard.. ING is ook Nederlands bank maar heeft ook vestigingen in België bv, maar daar kun je uiteraard ook kredieten krijgen voor een woning in België, maar... de voorwaarden zullen bij ING België dan weer verschillend zijn voor een krediet of bij de rente op spaarrekening vgl met ING Nederland. Trouwens, wel akkoord met je mening over vervroegd terugbetalen van een krediet. Het is echter duidelijk dat dit eerder een gevoelskwestie is zonder goed of foutBassie schreef: ↑12 september 2023, 17:31Ze doen het wel hoor....als je bv al klant bent bij hun Belgische vestiging dan is het niet zo moeilijk een Nederlandse hypotheek te krijgen.beyourself schreef: ↑12 september 2023, 16:45
Dan zal dat toch niet zonder waarborg op een andere Nederlandse eigendom zijn...Een Nederlandse bank kan namelijk geen waarborg nemen op een Belgische woning.
https://bieb.knab.nl/hypotheken/buitenl ... ar-kan-dat
Waar haal je vandaan dat het niet gaat? Met name voor Frankrijk, Duitsland en België willen ze het nog wel eens doen.
Alles hangt natuurlijk van het risico af. Het is lastig, dat wel, maar niet onmogelijk.
Waarom zou je een Belgische woning niet als onderpand laten dienen? Dat moet je me eens uitleggen, wie of waar is dat bepaald? Ik kan daar niets over vinden.
Hypotheekaflossing in Nederland is ook iets anders als in België. Vaak betaalt men er enkel intrest af, geen kapitaal. Men rekent dan op de meerwaarde of overwaarde van het pand bij verkoop-aankoop van een volgende woning. Of men betaalt een deeltje kapitaal af en blijft over met een zekere restschuld.
Dat is nog maar deels zo, want de tijden dat ze niet aflossen en enkel nog rente betalen is allang over.veje schreef: ↑12 september 2023, 20:31 Hypotheekaflossing in Nederland is ook iets anders als in België. Vaak betaalt men er enkel intrest af, geen kapitaal. Men rekent dan op de meerwaarde of overwaarde van het pand bij verkoop-aankoop van een volgende woning. Of men betaalt een deeltje kapitaal af en blijft over met een zekere restschuld.
Meestal is dat nog 50% dan aflossingsvrij is, en men moet een zak geld meenemen om dit nog te kunnen.
Vaak zetten ze er een effecten-fonds tegenover om zodoende kapitaal opbouw te doen.
Voor een vriendin van me gaf dat een lelijke kater want toen kwam de kredietcrisis, gelukkig was haar Belgisch huis bijna een ton in waarde gestegen waardoor ze er nog goed mee wegkwam.
De prijzen in Nederland zijn dan ook veel hoger dan hier, dus een gewone lening met een deel eigen vermogen, typisch annuïteiten-hypotheek is vaak geen probleem. Ze hebben dezelfde hypotheken als hier hoor, enkel nog extra varianten vanwege de belachelijke prijzen daar. Gewoonlijk 2 tot 5 maal zo hoog als in België.
Groeten Bas.