Hypotheek zo snel mogelijk aflossen.
TIP
Re: Hypotheek zo snel mogelijk aflossen.
Heb je daar een nieuwslink van dat de overheid inzicht wil in de spaarrekeningen?
Re: Hypotheek zo snel mogelijk aflossen.
deze topic nog eens overlezen, speel ook met het idee een gedeeltelijke vervroegde aflossing te doen waarbij ik geld zou gebruiken dat anders op een spaarboekje staat te verwateren,
sommigen maken het heel moeilijk, maar volgens mij is het sowieso rendabel als:
-de rente op je spaarboekje lager is dan de intrest die je moet betalen op je lening;
EN TEGELIJK
-de vervroegde aflossing betrekking heeft op het deel "mandaat" van je lening (geeft immers toch geen fiscaal voordeel);
EN TEGELIJK
-je de looptijd ongewijzigd laat (dan verlies je geen jaren fiscaal voordeel);
ik denk ook dat ik mij geruster ga voelen als ik wat minder geld op de spaarrekening heb:1)stel dat de bankensector instort, is het immers niet uitgesloten dat een deel van je kapitaal verloren gaat; 2)sommige politici zijn aan het denken om RV te heffen vanaf de eerste euro intrest,
sommigen maken het heel moeilijk, maar volgens mij is het sowieso rendabel als:
-de rente op je spaarboekje lager is dan de intrest die je moet betalen op je lening;
EN TEGELIJK
-de vervroegde aflossing betrekking heeft op het deel "mandaat" van je lening (geeft immers toch geen fiscaal voordeel);
EN TEGELIJK
-je de looptijd ongewijzigd laat (dan verlies je geen jaren fiscaal voordeel);
ik denk ook dat ik mij geruster ga voelen als ik wat minder geld op de spaarrekening heb:1)stel dat de bankensector instort, is het immers niet uitgesloten dat een deel van je kapitaal verloren gaat; 2)sommige politici zijn aan het denken om RV te heffen vanaf de eerste euro intrest,