hypotheeklening heropnemen 2de woning
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
hypotheeklening heropnemen 2de woning
Ik ga een PV zonnecellen installatie laten plaatsen op mijn eigen woning. De hypoheeklening van mijn woning is reeds afbetaald.Deze lening is tevens niet herop te nemen na info met de bank.
Ik heb echter nog een hyptheek lopen van een 2de woning.deze loopt nog 2 jaar.Kan ik deze lening heropnemen om de installatie op mijn eigen woning te financieren? of moet ik een nieuwe hypotheek openen met de daaraan verbonden notariskosten?
Weet dit iemand?
Ik heb echter nog een hyptheek lopen van een 2de woning.deze loopt nog 2 jaar.Kan ik deze lening heropnemen om de installatie op mijn eigen woning te financieren? of moet ik een nieuwe hypotheek openen met de daaraan verbonden notariskosten?
Weet dit iemand?
Re: hypotheeklening heropnemen 2de woning
Er zijn 2 soorten hypothecaire leningen : de kredietopening en de gewone hypolening.Fred Haveneers schreef: Ik ga een PV zonnecellen installatie laten plaatsen op mijn eigen woning. De hypoheeklening van mijn woning is reeds afbetaald.Deze lening is tevens niet herop te nemen na info met de bank.
Weet dit iemand?
Bij een hypolening met een kredietopening mag je normaal telkens het reeds afgeloste kapitaal OPNIEUW lenen, tegen een nieuwe intrestvoet, minimum bedrag.
De kosten voor dergelijke lening zijn een fractie hoger dan voor een gewone hypolening. Hierop moeten geen notariskosten worden betaald. Bij Fortis schijnt het dat zij enkel leningne met een kredietopening toestaan. Er blijft wel de beperking dat alles ( ook de nieuwe bijkomende lening ) ten laatste binnen de 30 jaar na de aanvang van de eerste lening moeten worden terugbetaald ( anders nieuwe hyphotkeekkosten ? °
Laatst gewijzigd door paul op 20 december 2008, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
de krediet lening van mijn tweede woning is zo een hypotheeklening die terug op te nemen is,maar mijn agent beweert dat het in dit geval niet mogelijk is om deze herop te nemen voor de zonnecellen die voor mijn eerste woning dienen.Ik vind dit toch eigenaardig.Wat zou de reden hiervan zijn?
Wil uw agent dat niet motiveren ? Vraag desnoods eventueel aan de hoofdzetel wat de reden daarvoor is.Fred Haveneers schreef: de krediet lening van mijn tweede woning is zo een hypotheeklening die terug op te nemen is,maar mijn agent beweert dat het in dit geval niet mogelijk is om deze herop te nemen voor de zonnecellen die voor mijn eerste woning dienen.Ik vind dit toch eigenaardig.Wat zou de reden hiervan zijn?
Het feit dat het een ander huis is, doet m.i. niets terzake
Normaal gezien, indien u destijds een wederopnaambaar krediet heeft afgesloten kan u sowieso wederopnemen. Bij oudere leningen is dit niet altijd het geval. Zoals eerder al vermeld werkt Fortis/Fintro steeds met een kredietopening en is het wettelijk vastgelegd dat een hypotheek wordt gevestigd voor 30 jaar. Dit is altijd het geval bij een kredietopening van eender welke bank. Volgens mij kan het geen probleem zijn dat u een wederopname doet voor de financieirng van zonnepanelen bij een woning die NIET degene is waarop de hypotheek werd gevestigd. Voldoende is volgens mij dat de waarde van de waarborg (het onroerend goed) nog voldoende hoog is om alle nog verschuldigde kapitalen te dekken... tenzij uw bankier nog een nieuwe hypotheek wil realiseren uiteraard. BIJ WELKE BANK HEEFT U UW LENING AFGESLOTEN, EN OP WELKE DATUM (ik kan het wel even voor u uitzoeken als u wil....)
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb deze lening destijds bij westkrediet(daarna overgenomen door recordbank) begin 2001 afgesloten.
Het was een krediet voor mijn tweede woning(appartement).Deze lening loopt nu nog twee jaar.het bedrag was 2.700.000,- Bfr.Ik heb nu reeds voldoende kapitaal afgelost om de heropneming van 25000,- euro de dekken.Ik heb volgens mij voldoende patrimonium om dit klein bedrag te waarborgen,niet?
dus ik begrijp niet goed waarom dat het niet kan.Is het inderdaad mijn agent die liever nog een hypotheek lening verkoopt?Hij weet ook dat ik de lening niet echt van doen heb,Ik heb het laatste jaar wel mijn spaarcenten elders gedeponeerd,omdat recordbank voor eigen klanten niet de interesten bood dan andere.
Is hij daardoor wat tegenwerkend?
Het was een krediet voor mijn tweede woning(appartement).Deze lening loopt nu nog twee jaar.het bedrag was 2.700.000,- Bfr.Ik heb nu reeds voldoende kapitaal afgelost om de heropneming van 25000,- euro de dekken.Ik heb volgens mij voldoende patrimonium om dit klein bedrag te waarborgen,niet?
dus ik begrijp niet goed waarom dat het niet kan.Is het inderdaad mijn agent die liever nog een hypotheek lening verkoopt?Hij weet ook dat ik de lening niet echt van doen heb,Ik heb het laatste jaar wel mijn spaarcenten elders gedeponeerd,omdat recordbank voor eigen klanten niet de interesten bood dan andere.
Het kan ook zijn dat uw bankagent onvoldoende zijn zaken kent. Dit komt vrij frequent voor. Zelfs de fiscus kent dikwijls onvoldoende van eenvoudige zaken, en als ze dan beseffen dat je naar de rechtbank wil, dan geven ze ineens alles wat je vraagt op voorwaarde dat je zeker niet naar de rechtbank gaat.Fred Haveneers schreef: Ik heb deze lening destijds bij westkrediet(daarna overgenomen door recordbank) begin 2001 afgesloten.
Zijn mij dat een bende potentaten daar bij de fiscus.
Je kan ook gewoon eens navragen bij Record zelf (dienst woonkredieten) ofwel bij de notaris waar de kredietakte werd getekend. je zou ook eens je kredietakte moeten raadplegen, daarin staat soms ook vermeld of het gaat om een heropneembaar krediet.... misschien is het gewoon de kredietpolitiek van record om in dergelijke gevallen gewoon geen heropname toe te staan....